Hallo allen
Eerst maar eens een paar antwoorden geven.
@toostbeek
Ik heb voor de locatie van het motortje gekozen in de lijn van de krukas omdat ik de hele boel nu vanaf de zijkant kan borgen. Mocht er later een probleem komen dan kan ik het hele spul demonteren door maar 1 boutje los te draaien:
Deze kant van het blok blijft vrij dus kan ik altijd bij het boutje. De aandrijving zal wel via een rubber bandje gaan gebeuren,de krachten maak ik mij niet zo'n zorgen om,alles wat er aan komt te hangen wordt gelagerd.
Bij deze wil ik je wel wat vragen. Is het voor jou mogelijk om 3 foto's van het blok te maken?
Links en rechtsvoor plus 1 middenvoor. Bij voorbaat mijn dank.
Piet,Cor en Jan
Ik laat mij door niemand gek maken,dat doe ik zelf wel.

De bedoeling is om een motor te maken waaraan je duidelijk kunt zien dat het een scania blok is. Jullie kennen mij ook goed genoeg om te weten dat ik zoveel mogelijk detail aan wil brengen maar ALLES is niet mogelijk.Ik merk nu al dat ik tegen bepaalde beperkingen aanloop.
Echter mijn grootste beperking is de blindheid op een bepaalde plek in mijn ogen.
Dat ik nu zo veel doe komt gewoon omdat ik al het meetwerk aan de voorbeeld motor nu buiten kan doen. Bij kunstlicht gaat dat veel moeilijker.
Vandaag toch weer even bezig geweest.Ik heb een plaat gemaakt waar later de radiateur van gemaakt gaat worden. Ook heb ik een begin gemaakt met het vliegwielhuis:
Nu hoor ik jullie denken "die springt ook van de hak op de tak" maar niets is minder waar.
Ik zit nog met het probleem van de stuurservo. Deze wil ik toch voorin hebben vandaar dat ik deze onderdelen heb gemaakt om te zien hoe ik uitkom:
Voor op de motor komt nog een kast waar de tandwielen voor de distributie tandwielen normaal in zitten.Deze kast wordt 7 m/m dik,dus de poulie gaat nog 7 m/m naar links maar de poulie van de fan komt in dezelfde lijn te liggen als die van de poulie op de krukas en dan komt de fan daar nog eens voor.
Ik kan nu op mijn gemak alles weer gaan meten en kijken of mijn plan gaat lukken:
Mvg.Opa Wil