Scania Topline 10x10/6 trekker met autolaadkraan

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Steve Billast, 9 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steve Billast

    Steve Billast

    Lid geworden:
    6 jan 2010
    Berichten:
    382
    Hallo Boi ;

    Op de foto's zal je nog even moeten wachten , de 4 asser is nog niet volledig terug gemonteerd .
    Het plooien van de kokers (uitschuivende delen) moet terug opnieuw gedaan worden , kwam veel te veel in de breedte uit en niet in de hoogte .
    Heb het nu uitgetekend op een grotere schaal met de hoop nu wel juist te plooien .
    Bij Fechtner een 1-delig en een 9-delig Leimbach stuurventiel besteld en nog een andere kardan mits er een as verwijderd is .
    Straks na het eten wat opnieuw gaan plooien of anders eerst 4 asser zoveel mogelijk terug monteren alsook de achterste horizontale en vertikale steunpoten .
    Het enigste wat menog stoort is om een draaidoorvoer te vinden of mogelijke raad hoe zoiets gebouwd wordt want dat weet ik niet echt goed .
    En ook wel waar messing cilinders te vinden zouden zijn want Stef Barneveld antwoord niet eens meer op m'n e-mails en ook hier niet via het forum alsof hij het ofwel veel te druk heeft ofwel mij gewoon negeerd en bestelde en reeds betaalde draaidoorvoer niet eens meer wil toesturen .
    Ik wil nog heel graag en heel veel bij hem bestellen maar het wachten duurd heel lang er op en kan niet eens iets deftigs afmaken waardoor de fout nu aan de 4 asser bezig te zijn .
    (de minigraver ligt in puin door het te moeten wachten op zijn gemaakte 55mm hydraulische en elektrische draaidoorvoer) .
    Hij kan dan wel heel veel werk hebben , maar ik wacht hier sinds maart dit jaar al op die doorvoer en heb het nog niet .
    Het ziet er naar uit dat ik er naar kan fluiten en daar erger ik me zeer veel in .
    Heb niets tegen hem mar het wachten duurt wel erg lang ernaar .
    Nu eten en erna verder doen en aanpassen .


    Mvg,
    Steve .
     
  2. ArjanN

    ArjanN

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    2.095
    Locatie:
    Maurik
    ik volg dit al een aantal weken maar na 26 paginas nog niet weten wat je wil gaan bouwen? dan dit dan dat
     
  3. Steve Billast

    Steve Billast

    Lid geworden:
    6 jan 2010
    Berichten:
    382
    het zal wel duidelijker voor jullie gaan worden als er terug foto's geplaatst gaan worden en het blijft nu wel degelijk een 4 asser .
     
  4. Steve Billast

    Steve Billast

    Lid geworden:
    6 jan 2010
    Berichten:
    382
    10x10/6

    antwoord van Adrie :


    adrie van gerwen

    [​IMG]

    Lid sinds: 17 november 2008
    Locatie: waspik nbr.
    Leeftijd: 80
    Berichten: 718


    [​IMG] Re: graafm.
    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door Steve Billast
    als het zo zit , laat dan alles van mij verwijderen he .
    dan hebben jullie geen last meer van mij , dat is toch wat jullie willen .
    zal niets meer vragen en dus ook maar niet aan de jeugd .
    is al goed plats ik ook geen foto's meer van mij , vraag maar of ze mijn topic of wat dan ook sluiten .
    kzal wel stoppen met de rc modelbouw , ge wint , ik stop ermee .

    Ach als ik je hele topic zo eens nalees,is het geld speelt geen rol,en verder een grote klaag zang,ik weet dit dat niet,stop ermee zet alles maar in de kast enz.Doe dat dan en stop je klaagzang,want een modelbouwer zul je nooit worden.
    __________________
    we bekijken het wel
    [​IMG]
    adrie van gerwen

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 nov 2011
  5. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    bij deze dan ook maar een keer aangevraagd, hier zit teveel tijd in die toch niet gebruikt weer als advies door steve.

    @steve,

    Je hebt heel veel tips en informatie gekregen, JE DOET HIER NIETS MEE!
    Dit werkt ernstige frustratie op bij andere gebruikers. En velen zijn er inmiddels klaar mee.
     
  6. J.Bouwens

    J.Bouwens

    Lid geworden:
    21 sep 2010
    Berichten:
    363
    Locatie:
    Spaubeek
    Afkraken kan iedereen Steve! Dat wil niks zeggen. Denk ook niet dat hij
    binnen 1 jaartje ofz alles meteen goed kan. Sinds vandaag kan alles via
    internet worden afgekraakt en meot het hard aangkomen.

    Ga mooi door met modelbouw, en show je foto's!
     
  7. Steve Billast

    Steve Billast

    Lid geworden:
    6 jan 2010
    Berichten:
    382
    10x10/6

    topic mag gesloten worden zeker , hebben jullie allen jullie zin .
     
  8. Boi

    Boi

    Lid geworden:
    4 jul 2010
    Berichten:
    779
    Locatie:
    gelderland
    Wat een gezelligheid!
     
  9. Steve,

    Ladingen instructies worden hier gegeven....En je gebruikt er geen een!
    Voor de meeste forumleden hier is de lol eraf...Je vraagt maar door,en je vraagt maar door maar bouwen? Nee hoor er wordt geen schroefje in je model gedraait:(
    Wanneer je commotie krijgt krijgen we de dreigementen dat je de truck in de kast gaat dumpen...Had je dit maar veel eerder gedaan,dan was deze chaos niet ontstaan.

    Mijn advies:
    Ga op zoek naar iemand die wel genoeg kennis heeft om deze truck te bouwen..en koop zelf een kant en klare truck!

    Jijzelf hebt niet genoeg kennis en vaardigheden voor dit project,dit zal je zelf ook wel begrijpen.

    Robin
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 nov 2011
  10. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    [mod]Topic op verzoek van de maker gesloten[/mod]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina