Scania Topline

De beloofde foto's :

Op de eerste foto is de uitneembare bodemplaat duidelijk te zien. Deze kan dus in de kist geschoven worden. Op de bodem van de kist zijn een paar profielen gemaakt, zodat deze plaat niet kan verschuiven tijdens transport

~IMG_4503.jpg

En even een foto's tijden het inschuiven van de truck. Alle profielen zijn met lijm en spijkertjes vastgezet.

~IMG_4504.jpg

ik denk dat hij groot genoeg is zodat de truck er net in past. hangt dus een beetje van de truck af

hallo marker

wat zijn de maten van de kist hoogte breedte en diepte.

gr willem

Hoi Willem,

de binnenmaten zijn: l*b*h: 55x25x30cm en dat is inderdaad min of meer precies op maat voor een standaard Tamiya 3-assig chassis. Rondom de truck is dan nog een enkele centimeter over.
De bodemplaat is 5mm dik. En boven de schotel zit nog zo'n 5mm vrije ruimte.

groeten,
Erik

En ook voor de oplegger komt er een kist. Deze kist heeft ietsje meer werk omhanden. De bodem, het dak en een van de zijkanten zijn al klaar:

~IMG_4550.jpg

Hoi

Ziet er profi uit. Krijg je tog wel elke keer een glimlach op je gezicht van als je je trailer ziet. Tg ?

Gr rick

Update 61

Eindelijk heb ik dan weer wat kunnen doen aan mijn Scania. Al heel lang zat ik te dubben over de topverlichting. Ik wilde een kleine soort contourverlichting hebben, zoalsop deze foto: http://www.wessels-rijssen.nl/images/BV-DF-02.jpg heel mooi te zien is. Maar bij diverse webshops kon ik niets passends vinden. Uiteindelijk hoopte ik dat omgebouwde veroma topverlichting misschien zou kunnen passen. Helaas: deze verlichting was te lomp (vind ik).
Toen kwam het idee om zelf eens wat te bouwen middels smd-leds met draad. Zelf zo'n minibehuizing fabriceren bleek erg lastig. Wel kon ik zo de maten vrij goed bepalen. Deze maten heb ik om kunnen zetten in een 3D-model. Deze 3D-modellen heb ik weer laten 3D-printen. Best spannend om zo'n priegeldingetje te verwerken. Vandaag kwamen ze binnen en na het eten heb ik direct geprobeerd of alles werkte. Nadat ik wat handigheid had verworven, ging het prima en ben ik tot nu toe erg tevreden

Even het veroma toplicht (boven) versus mijn printsel (onder):

~IMG_4864.jpg

Links de geprinte behuizingen (totaalprijs van circa 2 euro!) en rechts het lampje met smd-led erin geplaatst. Dit laatste is een heel precies karweitje :cool:

~IMG_4863.jpg

En op de truck krijgen we dan zoiets. Het pootje past precies in een gat van rond 2,5mm (geen lijm nodig). Alleen het rechtse lampje bevat een ledje:

~IMG_4866.jpg

En een vooraanzicht:

~IMG_4865.jpg

Nu dit succesvol is, ga ik proberen om op korte termijn de laatste hand te leggen aan de cabine. Nu het mooie weer eraan komt, kan de kleur erop. En hopelijk vind ik de tijd hiervoor. :cool:

Tot de volgende keer

Back