Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Vandaag kwamen de nieuwe onderdelen voor de stenenklem binnen. Meteen de oude klem 'gesloopt' en de bruikbare onderdelen weer in orde gemaakt. En zo ligt de klem erbij vlak voor assemblage:
Ne het eten aan de slag. Met wat restmaterialen kon de klem tijdelijk in elkaar gezet worden:
En direct na montage:
Even het gaatje voor de blokkering opgeboord, zodat de klem ook kan staan (linksboven op de klem zie je de sluitpin)
Even testen of de verstelling werkt. Hiervoor moeten de armen iets uitgeschoven worden.
En kijken of er nog iets geklemd kan worden:
Prima resultaat. Al zeg ik het zelf . Even de asjes uitwerken en klaar is de klem. Nu nog een kraan om de klem te kunnen gebruiken (duurt nog wel een poosje )
Nu de oplegger (bijna) klaar is, vond ik het tijd om de Scania aan te gaan pakken. Direct na mijn vorige update wist ik eigenlijk voor mezelf al wel, dat het tijd werd om de truck een kleur te gaan geven. Probleem was dat ik door mijn verhuizing en tuinverbouw geen goede plek meer had om te spuiten. Na lang twijfelen en uitzoeken is de knoop doorgehakt en een naar mijn eerste indruk goede oplossing gevonden en gebouwd: een zelfbouw 'spuitcabine'. Ondertussen zijn de eerste onderdelen voorzien van een primer en laklaag.
Op naar de uitwerking van andere delen, andere kleuren en de decals. Het zal nog wel even duren voordat de Scania helemaal in de kleur staat, want de resterende verbouw/restpuntjes en wat uitzoekwerk om in een keer door te kunnen pakken, moeten ook nog gedaan worden.
Ter info: concreet wil ik nog de volgende punten aanpakken voorafgaand/tijdens het spuiten.:
- IR led op de achterkant van het chassis plaatsen
- uitzoeken hoe ik het chassis het beste kan spuiten (wat moet ik afplakken en wat zal ik beter kunnen verwijderen voor het spuiten).
- klep van de kist scharnierend maken en een goede sluiting verzinnen.
- (verkerk) Topline-spoiler repareren (of vervangen). Er is een stukje van afgebroken.
Zowel het rode als het zilver vlak is nu gespoten. De zwarte lijnen en de letters zijn decals. Die mogen nu drogen.
De bijrijderskant is uitstekend gelukt. Op de foto probeer ik te laten zien dat de spoiler voorzien is van parelmoerlak, terwijl de cabine dit nog niet heeft. Helaas pakt dit op de foto niet goed uit.
Het resulaat aan de bestuurszijde was qua spuiten goed gelukt, maar de lijn onder het raam is wat minder strak geworden. Gelukkig lijkt het op de foto door weerkaatsing wat erger dan het is. Dus ik laat het gewoon zitten
Op deze foto is duidelijk te zien dat ik gebruik maak van de parelmoerlak. Dit heeft de echte truck ook. Het resultaat is naar mijn mening mooi gelukt. De foto geeft het weer zo als het licht weerkaatst wordt. In het echt zie je de 'stipjes' bijna niet.
Nu eerst de decals even laten drogen. Daarna kan de cabine ook in de lak. Daarna worden de overige vlakken matzwart gemaakt en de binnenzijde zal grijs worden. Dat zal wel na het weekend worden.
Misschien een idee om er een klein strookje sierbelijning op te plakken in de kleur. Zo een sierstrip die ze ook op echte auto's gebruiken. Heb je wel een mooie strakke lijn als het je nu te erg stoort.
Verders netjes gespoten
nou ik vind het er netjes uit zien
mooie kleur combinatie trouwens
is dat randje onder raam niet bij te werken met heeeel klein penseeltje of cocktailprikkertje ???
Begonnen met het dak. Tevens al wat detaillering aan de cabine aangebracht (binnenzijde een kleur gegeven; handvaten zwart gemaakt, roosters achterop zwart gemaakt.
Bestuurderskant moest even drogen . Dus foto's maken. Even op forum. En toen bijrijderskant gedaan. Ideaal die matzwarte verf van Revell. Droog binnen 15 minuten.
Nadat het chassis ook een nieuwe kleur (Action zwart) heeft gekregen, ben ik begonnen met de heropbouw van de Scania.
Het opnieuw opgebouwde chassis. Alleen het frame is gespoten. DE assen en de ophanging had ik tijdelijk verwijderd.
Achterspatborden, tank en traanplaat weer geplaatst
En begonnen met de voorzijde. Hier is nog wel wat werk te verrichten, want ik zorgen dat ook alle verlichting meteen goed is ingebouwd. En daarna moet het spatbord aan de linkerkant moet nog opnieuw gespoten worden. Maar 48 uur in de Mr Muscle heeft nog niet geholpen.
En nog een vraag: hoe kan ik het beste het gaas achter de grilles vastmaken? Welke lijm is geschikt?