Soms kom je al lezend op dit forum tot leuke oplossingen. Zo kwam ik onlangs terecht bij het onderwerp 3D printen, terwijl ik aan het nadenken was hoe ik de kleine kist voor mijn oplegger vorm wilde gaan geven. Omdat het mij zeer interessant leek om het een keer uit te proberen, heb ik gepoogd de kleine kist na te tekenen. Natuurlijk met wat franjes, die je uit stripjes styreen niet zomaar kunt fabriceren. Toen heb ik het model geupload bij de leverancier. Online was meteen de prijs te zien. Het viel me niet tegen (wel goedkoopste materiaal gekozen.) en dus besloten om op deze manier maar eens een onderdeel te laten fabriceren.
Het voorbeeld:
En vandaag kwam het pakketje binnen. Het resultaat viel me niet tegen. De kist is hard. Het oppervlak wel ruwer dan styreen, maar eigenlijk pakt dat voor deze "kunststoffen" kist ook nog prima uit.
En een dryfit preview:
De eerste indruk is prima. Hoewel ik niet van plan ben om zo heel veel onderdelen te laten maken, kan het wel heel handig zijn voor onderdelen met moeilijker vormen. Ook prijstechnisch is het nog niet echt voordelig en dus eigenlijk alleen geschikt voor de kleinere onderdelen.
Het voorbeeld:

En vandaag kwam het pakketje binnen. Het resultaat viel me niet tegen. De kist is hard. Het oppervlak wel ruwer dan styreen, maar eigenlijk pakt dat voor deze "kunststoffen" kist ook nog prima uit.

En een dryfit preview:

De eerste indruk is prima. Hoewel ik niet van plan ben om zo heel veel onderdelen te laten maken, kan het wel heel handig zijn voor onderdelen met moeilijker vormen. Ook prijstechnisch is het nog niet echt voordelig en dus eigenlijk alleen geschikt voor de kleinere onderdelen.