Scania Torpedo

@ adrie van gerwen,
als ik het goed had, hebben jullie een 6x4 toch?

ik heb vanavond eerst het chassis weer uit elkaar geschroeft en daarna de algemenen gaten over tekenen geweest van de ophanging, aangezien de stuuras omgedraaid moet worden moet ik even kijken hoe ik het ga oplossen met de stuurservo.
nu moet ik nog even opzoek naar het juiste tapje om het schroefdraad te tappen
ik heb het totale chassis opgemeten en mijn chassis is nu in totaal 458 mm
ik heb het chassis met 69mm verlengd

ik zal morgen even foto's maken

gr
Koos

Hmmm, het zou niet best zijn als je een chassis niet kan/mag verlengen, omdat het dan niet sterk genoeg meer is !!

Bij de 1:1 trucks worden ook regelmatig chassis verlengt of ingekort, dit verloopt probleemloos en de trucks worden dan ook gewoon goedgekeurd door de RDW.

@ adrie van gerwen,
als ik het goed had, hebben jullie een 6x4 toch?

ik heb vanavond eerst het chassis weer uit elkaar geschroeft en daarna de algemenen gaten over tekenen geweest van de ophanging, aangezien de stuuras omgedraaid moet worden moet ik even kijken hoe ik het ga oplossen met de stuurservo.
nu moet ik nog even opzoek naar het juiste tapje om het schroefdraad te tappen
ik heb het totale chassis opgemeten en mijn chassis is nu in totaal 458 mm
ik heb het chassis met 69mm verlengd

ik zal morgen even foto's maken

gr
Koos[/QUOTE

Ja Koos het zoals jij schrijft,er staan een paar foto's van in het album.
gr.adrie

zoals belooft, vanavond de foto's.
Ik ben vanavond bezig geweest met boren en tappen, alle standaard gaten zijn
geboord en 1 balk is getapt. later moet ik nog de gaten maken voor de servo van de besturing, maar aangezien deze as omgedraaid word moet ik nog even kijken hoe ik dit ga bevestigen
een heel werk, maar het is toch wel leuk om te zien dat het project langzaam vorderd en ik ben achteraf wel blij dat ik toch heb gekozen om nieuwe balken te maken.
1k0.jpg

1k0.jpg

dit was hem weer even voor nu

gr
Koos

Laatst bewerkt:
zoals belooft, vanavond de foto's.
Ik ben vanavond bezig geweest met boren en tappen, alle standaard gaten zijn
geboord en 1 balk is getapt. later moet ik nog de gaten maken voor de servo van de besturing, maar aangezien deze as omgedraaid word moet ik nog even kijken hoe ik dit ga bevestigen
een heel werk, maar het is toch wel leuk om te zien dat het project langzaam vorderd en ik ben achteraf wel blij dat ik toch heb gekozen om nieuwe balken te maken.

dscn3446m.jpg

dscn3447hl.jpg

dit was hem weer even voor nu

gr
Koos

netjes gedaan! Heeft u de carson chassisbalken gebruikt of van de bouwmarkt ofzo?

ik heb de chassisbalken van carson gebruikt.
en om te tappen heb ik m3 gebruikt, voor boren in 2,5 mm en dan in 3 stappen het schroefdraad erin tappen

gr
Koos

full

Vlastuin en van winkoop uit Ermelo heeft net een nieuwe gemaakt ook een erge mooie geworden

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb de chassisbalken van carson gebruikt.
en om te tappen heb ik m3 gebruikt, voor boren in 2,5 mm en dan in 3 stappen het schroefdraad erin tappen

gr
Koos

Hallo Koos82,

als je een machinetap gebruikt hoef je maar 1 maal te tappen.
Gewoon met 2.5 mm voorboren, en daarna met een machinetap m3 in de schroeftol op z'n laagste toerental tappen.

E.v.t. met een drupje olie of vaseline.;)

Gr,
Raymond.

afgelopen dagen bezig geweest met het chassis weer een beetje opbouwen, het meeste tijd ben ik bezig geweest om de besturing in orde te krijgen, ik heb het nu voor elkaar dat ik maximale stuuruitslag wat mogelijk is heb beide kanten op.

omdat ik de originele plaats van de stuurservo heb gebruikt heb ik wel de versnellings bak iets naar achteren moeten plaatsen omdat anders de tussen stuurhevel tegen de versnellingsbak aankwam.
en aangezien de aandrijfas vervangen moet worden door een langere was dit eigenlijk geen probleem, alleen moet ik nog even een nieuw stangetje maken van de servo naar de versnellingsbak.

weet iemand toevallig nog een aandrijfas die ik op maak kan maken/bestellen?
1k0.jpg

dscn3459kq.jpg

1k0.jpg

weet iemand toevallig nog een aandrijfas die ik op maak kan maken/bestellen?

gr
Koos

Laatst bewerkt:
Hoi

om te schakelen hoef je de servo niet aan te sluiten op de versnellingsbak werkt. Ook zonder dat de servo en de bak verbonden zijn .probeer maar met je zender .

Gr rick

Oke ik hb idd de mfu erin gebouwt ik meende dat sonder de mfu hij ook gewoon schakelde bedankt ardie

Hallo Allemaal,

inmiddels ondanks de drukte toch tussendoor even de tijd gevonden om aan de torpedo te bouwen.

nu zit ik eigenlijk even met een probleempje waarvan ik eigenlijk niet goed weet hoe dit aan te pakken.
hoe krijg ik de neus van de torpedo vast op de scharniertjes. zonder dat dit los gaat zitten.

ik hoop dat iemand hier daarvoor een oplossing weet.

alvast bedankt
gr
Koos

Je kunt ze in 1e instantie verlijmen en daarover kunststofplaatje verlijmen. Wel de dikte van de scharnieren even uit het kunststof vijlen. Zie je gelijk de scharnier ook niet weer.

Bij ons draait de neus,precies eender als een normale scania cabine.De beugel uit de cabine maakten wij in de neus.Verder bleef het scharnier op de zelfde plaats aan de gril.
gr.adrie

Back