Omdat ik nog zit te wachten op onderdelen en niet zoveel kan doen ben ik maar begonnen met het allerminste werk, en dat is schilderen van het interieur. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan deze dingen

.
Mijn huidige interieur in de 2e hands truck was zwart, dus een andere set, "gelukkig" ongespoten interieur op de kop kunnen tikken.
Deze was al verlijmt maar gelukkig erg slecht en kon dus ook weer gemakkelijk uit elkaar.
Eerst heb ik het dashboard met Tamiya grondverf gespoten, en daarna de basiskleur TS-68 "Wooden Deck Tan". Dat is een zachte bruine kleur.
Na wat te hebben gegoogled zijn er 1000 en 1 soorten en kleuren dashboards in de Scania, dus ga ik ook mijn eigen draai en kleur aan het geheel geven. Verschillende delen van het dashboard plak ik daarna af en verf dit met Humbrol matt 63.
Ook de stoelen ondergaan hetzelfde echter krijgen die een 3e donkere kleur erbij en ik wil proberen een donkere lijn, dus een soort accent daar aan langs te trekken. Geen idee of het gaat lukken, maar moet het gewoon eens proberen.
Als de eerste donkere tint is opgedroogd ga ik proberen er een houtnerf aan te geven. Dit ga ik eerst proberen op een proefstuk voor ik het op het dashboard ga doen. Als alles lukt gaat er nog een glanzende lak laag over.
Maar eerst maar zorgen dat de basis goed komt.
De basiskleur TS-68 "Wooden Deck Tan"
De eerste laag, en dit zal zeker vaker moeten gebeuren met "Humbrol 63 Matt"
Wordt vervolgd ............