Scarab van 1949

Was even op en laag pitje omdat ik eerlijk gezegd een hekel heb aan afwerken en weer een ander model tussendoor heb gebouwd.
Maar denk dat de geur van spanlak motiverend (verslavend) werkt ben dus weer ijverig bezig met de Scarab.
De Mills zit nu op de Stick dus een andere in de Scarab geknutseld en ED past er perfect in.
Had de vleugel al eerder met Vlies bespannen dus die was al aardig op weg.
IMG_8391.JPG

Dus door met het stekkie voor de motor en om de romp te beschermen een diesellekbakkie gemaakt

IMG_8593.JPG

IMG_8596.JPG

Waar die kleine rakker mooi in past

IMG_8599.JPG

Kapje past ook moet nog wel een twee gat voor de uitlaat in komen

IMG_8601.JPG

IMG_8603.JPG

Ook de servo's hebben een stekkie die worden laten met een druppie ca gefixeerd

Dat dat is het weer voor nu

Heb je... of komt er in je lekbakje nog een afvoer naar de onderkant van de romp?

In mijn Scarab is het een kliederboel met die inpandige achteruitlaat...ik ga proberen daar ook 1 of 2 pijpjes in te frunniken..Het spatscherm is leuk (in de kap heb ik ook een scherm wat net achter die van de romp valt...dus een soort labyrinth)...voor de achterliggende goodies ... maar er zal toch een vorm van drain in moeten...want volgens mij maakt zo'n motor meer olie dan er bij de brandstof bijgemengd is..:eek::D:p
IMG_20200630_125829.jpg

Ja als de motor zijn eigen olie maakt kan het nog aardig vollopen.:rofl:

Nee heb geen afvoer wel aan getwijfelt maar hoop dat de uitlaat nog wat naar buiten gooit.

Zo zit nu wel voldoende tissue op maar wat een worsteling was dat.
Moet bekennen wel erg leuk om te doen.
Heb dit altijd wel leuk werk gevonden om met tissue en spanlak te kliederen.

Nu nog hier en daar een extra laagje spanlak daarna kan de afdek laag erop.
Heb daarvoor Gilde Meesters PU LAK ACRYL gehaald bij Hornbach hoop dat dit een goede keuze is om der op te smeren

IMG_8724.jpg

IMG_8725.jpg

IMG_8726.jpg

IMG_8727.jpg

IMG_8728.jpg

IMG_8729.jpg

IMG_8730.jpg

Tjonge...is een heel kunstwerk geworden mooi man!!

Of die lak geschikt is..hoe slechter de lak hoe beter...de betere ( lees hardere ) lakken zijn niet geschikt voor ons.( flexibele bekleding..kans op craquele).

bv de betere vloerlakken moet je niet nemen..de goedkopere meubellakken ( op waterbasis voor binnen) zijn geschikter..

Dank je , ja draaide een beetje door was te leuk dat knippen snijden en plakken.
Misschien wat overdone , saai is de Scarab zeker niet.

Lastig die lak staat glas hard maar ook dat deze voor meubels en kozijnen is dus geen parket lak.
Was ook de goedkoopste dus dat zou goed moeten zijn,

upload_2020-7-5_17-4-4.png

Ja klopt daar twijfelde ik ook want niet voor laminaat wel meubels en iets anders was er niet.
Of misschien toch een voordeel want dan is de Scarab direct glas hard en niet meer stuk te krijgen.

leuk Ton, ziet er netjes uit! Meer dan genoeg power.

Welke lak heb je uiteindelijk gebruikt om de motorruimte dieselbestendig te maken?

Mooi gebouwd en een opvallende verschijning. Het doorzichtige met de kleur accenten spreken mij aan. Had je filmpje van je Scarab al op YouTube gezien. Mooi vliegbeeld.

Dank je en ja dat Vlies met tissue voor de kleuren heeft altijd wel iets speciaals.
Dat maakt het ook zo leuk om met deze materialen te werken

Back