Scat Cat van rc-racingboats-de

Mini mono liep super, mini eco had watervrees. Thuis getest en aan de waterkant alleen maar piepen. Eco expert trekt vacuüm. Duikt op rechte stuk zomaar onder water. Extra buisje erin maken. Beetje fris maar spiegel glad water.
 
Precies daarom wil ik een volledig waterdicht model hebben, waar eenvoudig het koelsysteem van doorgespoeld kan worden.
Er moet werkelijk waar geen druppel in de romp kunnen komen!
Een warmtewisselaar zou een andere oplossing zijn, maar ook complex om te fabriceren.

Bij Katwijk heb je die uitmonding van de sluis, waar een mooi riviertje af en toe ontstaat.
Bij mij dichter in de buurt is er de zandmotor, waar het binnenmeer vol en leeg stroomt zo af en toe.
Meest dichtstbijzijnde riviertje ;)

Of in de lage banding spelen.

Schroeven moet je dan niet onder of achter je boot hebben ;)
 
Gisteren een regenachtige Henschotermeer meeting gehad.
Was ondanks de regen erg gezellig.
De Scat Cat liep lekker door.
120 km/h gevaren,en de boot lag heel erg mooi op het water.
Enige min is dat er nog steeds water binnen komt en ook best heel wat.
Dat moet eerst worden opgelost!
7a70c631a986932883cb880953a6f697.jpg
8c147f8472b7cc567d425b685bf824ed.jpg
 
Fantastic speed and the looks of this livery is really unique! Well done Alex!
This place is also fantastic I remember it from last year's meeting!
 
Mooie snelheid! Balen van het weer gisteren [emoji51]. Had graag langsgekomen, maar alle regen was mij teveel. Hopelijk de volgende keer!
Ja het was niet heel erg prettig dat weer,net als de temperatuur .
Gelukkig was er in de vorm van de Organisator een goede cateraar.
Met erwten en tomatensoep .
En tevens een lekker aardappel wokkel in de frituur.
Ook koffie en thee was er vollop .
Dus de inwendige mens werdt goed verzorgd.
En dat werkt heel verzachtend ,net als de gezelligheid onderling.
 
Laatst bewerkt:
Ik had nog twee rvs props van horizon.
Deze geslepen ,gebalanceerd en gepolijst.
Morgen hopelijk even testen[emoji4]
Tevens de schroefassen voor zien van een dik stuk silicone slang en messing lager.
Hier zat voorheen een stukje krimpkous .
Ik denk dat er hierdoor veel water de boot in kwam.
Hopelijk is het water probleempje hiermee ook weg.
78789140f95e216761f940d7361514ff.jpg
2f98d2eebf480fc1aee98ec4c0259807.jpg
59b7ceb5bea91ca0c9e112fe0f040206.jpg
9d951dc0d1ea982e26af8b4d807333df.jpg
3887ed9666eac1472fd8563d88a0cff0.jpg

4ab4f20590699efa2ea4186b78e8745b.jpg
72ade1b0a391cf2ddb9db1c1cd8ac007.jpg
e24c7421aa1c96888e4b5410881a2fbc.jpg
 
Welke diameter prop’s zijn dat?
Heb voor mijn jolly twee ztw mantis 150a hv esc’s besteld. Waterkoeling er op maken en op 8 s testen. Op 6s zat ik op 85 a met 45x1.4
 
Gisteren gevaren met wat Duitse rc vrienden.
De scat Cat ging lekker met de geslepen propjes.
Toch weer 3km/h erbij gesnoept.
Nu 123km/h gevaren.
Ook een flinke crash bij volgas gehad.
Op de losgeschoten lipo houders na geen schade.
Ook kwam er weer een flinke bak water binnen.
Na dat ik al de as kokers had vervangen voor nieuwe.
En de assen goed had ingevet.
Nu na onderzoek heb ik de koeling even onder druk gezet.
En wat bleek ,1 van de 2 t-stukken was gescheurd.
Maar zo dat je het niet kon zien.
Alleen als er druk op kwam ging die dus open staan,en perste zo de boot vol water.



69a61cda25c497a32091937da8ffb1e7.jpg
c42fa1ecc21229036036b7b05d242a57.jpg
40f01cdaf09e232932c0b801ed556121.jpg
099ac74748d924f1eb7eee5512302ad3.jpg
a399e875677b6adcc28679d71c8095e8.jpg
dc77f55bf5f77866bec61c6a8688da7c.jpg
09fdc00ac2e6a03eef0eac7a2e693945.jpg
 
Laatst bewerkt:
Back
Top