Scat Cat van rc-racingboats-de

Mooi dat het lek boven water is en ook leuk dat je met een paar Duitse hobbyisten gevaren hebt. De snelheid gaat maar omhoog [emoji106]
Met droog weer ga ik vrijdag de 14e naar de rc Powerboats meeting in Hank. Ben je daar toevallig ook bij?

Mooi dat het lek boven water is en ook leuk dat je met een paar Duitse hobbyisten gevaren hebt. De snelheid gaat maar omhoog [emoji106]
Met droog weer ga ik vrijdag de 14e naar de rc Powerboats meeting in Hank. Ben je daar toevallig ook bij?
Ik hoop er de 15e naartoe te gaan.
Vrijdag vrij gaat niet lukken ben ik bang.
Dat lek was wel heftig idd.
Hopelijk morgen avond nog even varen en dan hoop ik dat hij dicht blijft.
De gps is helaas ook nat geworden dus snelheid meten zal wel even niet meer gaan nu.
Misschien krijg ik hem nog droog[emoji28]

Net terug van varen met de Duitse rc collega.
Geen druppel water meer in de boot nu[emoji1303]
Propellors nu naar binnen draaiende op advies van mijn Duitse rc vriend.
Om het bouncen tegen te gaan.
En inderdaad de boot vaart als op rails.
Wel nog even de limiet opgezocht op het inmiddels ruige water.
Daar ging het uiteindelijk mis en maakte de boot een mega klapper ,ging vliegen op een golf en klapte een paar keer over de kop op het water.
Alles nog vast en gelukkig helemaal geen schade [emoji28][emoji3060]
Ook de accu's zaten nog keurig op zijn plek.
Dus hij is nu echt wel goed afgesteld.
Pilots error zullen we maar zeggen.
Ook heerlijk gevaren met de mystic 84 op 4s echt wel een raket .

955d536751f7d0951f786bdd758bd510.jpg
0c218f2bbd39596663518ef4e1f7bd8d.jpg

Laatst bewerkt:
Naar binnen draaiende props trekken de achterkant een beetje tegen het water waardoor de boot strakker zal varen , meestal ten koste van een beetje snelheid.

Naar buiten draaiende props liften de boel juist een beetje wat een paar km/u extra op kan leveren door minder weerstand. Nadeel van die setup is alleen wel een iets zenuwachtigere boot zeker als het water niet spiegelglad is.

Naar binnen draaiende props trekken de achterkant een beetje tegen het water waardoor de boot strakker zal varen , meestal ten koste van een beetje snelheid.

Naar buiten draaiende props liften de boel juist een beetje wat een paar km/u extra op kan leveren door minder weerstand. Nadeel van die setup is alleen wel een iets zenuwachtigere boot zeker als het water niet spiegelglad is.
Gek genoeg is de snelheid hetzelfde gebleven,alleen vaart de boot nu super strak.
Ook in de bochten is die nog prima te varen.
Wel minder stabiel als met de props naar buiten.
Maar nog steeds heel strak de bocht door.
De kleine mystic daar in tegen is heel lastig door de bocht te krijgen,zonder dat deze de neiging heeft om door te draaien.
Is wel apart varen een beetje als rijden met een drifter.
Al tegen sturen voordat het gas er op gaat.

Oh yes ,vandaag dan toch de 125km/h aangetikt .
De boot liep goed op het ruwe water.
Een keer de diepte ingedoken toen ik op een te ruig stuk vaarde.
Maar alles blijft nu goed op zijn plek zitten.
De acceleratie is echt heel vet met de verenstaal aandrijving.
Daar zit bijna geen vertraging in zoals je met een flexas wel ietsje hebt.
Dus gas er op is ook echt meteen als een raket er vandoor.
Zo blij met deze boot ![emoji1303][emoji39]
81ff88a2d4e7da1bb33911430457d1ef.jpg
44262b5446d244d9ce505ccfa9e2b1f9.jpg
22f897584520460c07e81d74ea897ae7.jpg
3e752e511de97df1ba8b98c6f5a44c77.jpg

Wow well done Alex :thumbsup:. Really impressive that you reached this speed in this rough water. Thanks for the info about the shaft really interesting!

Back