Scat Cat van rc-racingboats-de

Motor en lipo's binnen ,en meteen maar gemonteerd.
Nu nog de regelaars en accu rails monteren.
En dan gaat het er een beetje op lijken.
40e45a6907dcb641e8419ec611f70783.jpg
8fa528487421c8d0aa56c2332b9f4754.jpg
9e2eaf084bedf6aa0cd0b520e9a2923b.jpg
dfa8c02986cae9a62f4f6f8643b57714.jpg

Lekker bezig Alex. Die lipo's heb ik ook op het oog. Ik denk dat je WSB tunnel daar ook lekker op zal lopen. Goede kwaliteit lipo's kunnen een flinke snelheidswinst geven, doordat ze minder inzakken bij belasting.

Lekker bezig Alex. Die lipo's heb ik ook op het oog. Ik denk dat je WSB tunnel daar ook lekker op zal lopen. Goede kwaliteit lipo's kunnen een flinke snelheidswinst geven, doordat ze minder inzakken bij belasting.

CHNL zijn momenteel DE lipo's met de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Ik heb al ruim 2 jaar de 5000mAh 40C black series , deden zonder al te veel moeite 150A zonder dat het voltage meteen ergens rond de 3V lag.

Inmiddels heb ik ook al een poosje een voorraadje 65C Black Series liggen , maar die heb ik nog niet gebruikt :rofl:

CHNL zijn momenteel DE lipo's met de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Een van de weinige bronnen met betrouwbare info over lipos is deze.
Hierin komt CHNL er best goed uit.
SMC voert wel de boventoon overigens.

Het is enorm lastig om goede info hierover te vinden.
Mooi om te horen dat je met deze lipo's goede ervaringen hebt! :thumbsup:
Vooral als je ze met 150A hebt ontladen, dat is niet misselijk voor de gemiddelde lipo!

Zelf een setje SMC voor in de boot liggen, maar helaas nog niet kunnen testen (modelbouwprojecten is uitstel....)

Verwarm jij ze voor elke vaart?

Een van de weinige bronnen met betrouwbare info over lipos is deze.
Hierin komt CHNL er best goed uit.
SMC voert wel de boventoon overigens.

Het is enorm lastig om goede info hierover te vinden.
Mooi om te horen dat je met deze lipo's goede ervaringen hebt! :thumbsup:
Vooral als je ze met 150A hebt ontladen, dat is niet misselijk voor de gemiddelde lipo!

Zelf een setje SMC voor in de boot liggen, maar helaas nog niet kunnen testen (modelbouwprojecten is uitstel....)

Verwarm jij ze voor elke vaart?

De RCgroups thread ken ik ;-)

Goede info is lastig te vinden omdat fabrikanten gewoon keihard liegen en de C-waarde over het algemeen met minimaal een factor 2 overdrijven....

En de meeste mensen ook niet de spullen hebben om het in een model tijdens gebruik te meten.

Ik heb al weer de nodige jaartjes een SM Modellbau Unilog 2 icm sensoren tot 400A , met de metingen op 20Hz kun je dan precies zien wat de lipo doet/levert op het moment dat je op het gas gaat.

Voordeel is ook dat je beter kan zien wanneer je lipo "leeg" is..... Veruit de meeste afslagen in regelaars werken nog met voltages uit het jaar 0 wat lipo's aan gaat. Een beetje lipo is tegenwoordig bij een voltage onder last van 3.5~3.6v leeg , trek je hem lager zit je onder de 20% restcapaciteit en holt de levensduur achteruit.

Ik verwarm ze eigenlijk niet voor , omdat dat gewoon niet praktisch is als je alles meeneemt op de fiets ;)

De chnl is echt super.
Vooral de versie zoals die ik heb besteld.
Vaar er al een seizoen mee in de wsb tunnel .
En geeft behoorlijk veel punch,vaak tot aan het einde toe.
En ik heb voor de hydro 4 verse accu's besteld.
Deze waren in de aanbieding ,ik betaalde met een speciale korting 27 Euro per stuk voor de 4s 5000mah 70C .
Mocht er alleen maximaal 4 bestellen ,anders had ik er nog twee bij besteld .
De 6s is bijna altijd meteen uit verkocht.
Dus daar heb ik er nu 2 van.

Ook ik gebruik telemetrie in mijn boot, wat mij al 2x heeft gered!
Zeker als je ook de individuele cellen bewaakt tijdens het varen.
Zodoende ben ik erachter gekomen dat verwarmen voor de run enorm helpt.
Sinds ik dat doe geen problemen meer, en merkbaar meer pit!

SM Modelbau heeft mooie spullen.
Ga voor mijn vliegtuig hun telemetrie module aanschaffen!

Mooi om weer een betaalbaar alternatief te weten, voeg hem toe aan mijn lijst!

Een en ander nu klaar .
Water koel leidingen aangesloten.
En wat soldeer werk gedaan.
Rest nog het inlijmen van de accu tray's .
En wachten op de condensators voor op de regelaars .
Ook twee sets alu props van tfl 4019 en 4219 besteld.
En dan eens kijken hoe de boot vaart.
Daarna de boot voorzien van een nieuwe verflaag denk ik.

Groet Alex

a996f57330f8ce29bdb8f6f2a6cf3e39.jpg
e3aba9a63f7c042795e9ce3db69466cb.jpg
7f6dfed8e4cba7711281a91086866e2b.jpg

Dat zijn aardig wat kabels en slangen, maar het ziet er netjes uit. Heb je bewust de ene koeling-lus blauw en de andere rood gemaakt?

Alex I saw that you are going to use a cnhl lipo. I guess they are good batteries. But what is happening with their Euro warehouse. Almost anything is out of stock. Is this a temporary problem or no?

Alex I saw that you are going to use a cnhl lipo. I guess they are good batteries. But what is happening with their Euro warehouse. Almost anything is out of stock. Is this a temporary problem or no?
Hi Dimm.
Indeed they fly out of the shop in no time.
Every Chinese euro ware house has stock problems
So I guess it's a common problem.
Hopefully they restock before the new season.

Netjes weer. Ik zit ook een een cap pack te denken voor mijn mono. Waar heb je deze vandaan? Zelf maken is ook een optie, maar ik zou niet weten wat voor capacitors ik nodig heb.

Back