Schaal wedstrijd seizoen F4C & Sportschaal 2007

Ziet er goed uit! Mooie strakke fotografie :wink:

@Ruben, ook van deze kant :proost: met de P47! Hoe vliegt het? De mijne is klaar om geglasd te worden maar heb nog geen kans gehad foto's te maken van de vorderingen daar mijn digitale camera naar de @#$% :| is.

Groetjes,

Tjen

Ik had, net als iedereen volgens mij, ook behoorlijk last van de wind ja. Erg lastig om dan alles nog netjes te blijven vliegen, en er waren ook een paar erg spannende landingen bij 8O Ik heb nog wel tijd gehad om te oefenen maar hij was nog een beetje staartlastig. De week er voor hadden we de kleppen voor de kap klaar gemaakt en toen wou de motor niet meer uit. De kleppen hielden net het laatste stukje van de gas hevel tegen waardoor hij niet meer dicht kon. Maar wel een geruststelling dat hij het met kap goed gedaan had. De zaterdag voor de wedstrijd nog alles in orde gemaakt en het verfwerk afgemaakt. Tegen drie uur was ik klaar dus toen had ik alles nog even getest en gevlogen, toen ook maar de retracts erin gezet en het werkte allemaal perfect. :D Hij vloog ook een stuk beter met de kap er op. Alleen nog weinig tijd gehad om de motor helemaal goed af te stellen dus dat moet alleen nog gebeuren. Maar hij vliegt zoals erg goed en strak! Dus ik weet zeker dat je er veel plezier van zult hebben Tjen!
Robin zei dat ie hem overtrokken had tijdens het starten waardoor hij onbestuurbaar werd en in het graan beland is. Waarschijnlijk nog even oefenen met de hoeveelheid up die gegeven moet worden tijdens de start want met te weinig up schijnt ie voor over te vallen.
We hebben nog even tot de volgende wedstrijd, flink oefenen en dan moet het echt goed komen! En hopen op goed weer natuurlijk. :P

Klinkt goed Ruben. De dag zal komen dat mijn P47 naast de jouwe de show zullen stelen 8)

De bubblecanopy is binnen rechtstreeks uit de US of A dus de conversie van Razorback naar bubbletop is bijna gereed. De finish is ook definitief. De P47 zal de "Jacky's revenge" gaat vertegenwoordigen. Zoek maar ergens hier naar deze naam :wink: (staat bij dat het een P47N is maar dat klopt niet)

Je zegt dat jouw Jug iets te staartlastig is? Je hebt toch een saito Fa120 erin zitten? Dat zou toch genoeg gewicht moeten zijn voorin?

Mzzl,

Tjen

Zonder motorkap is hij nog iets staartlastig, de kap was nog net het beetje dat hij moest hebben om goed in balans te komen maar het scheelde niet veel hoor. Ik ben wel benieuwd naar een update van je bouwverslag, snel repareren die camera :wink: :D Mooi kleurenschema, wordt een leuk spuitklusje die motorkap.

Nah, die motorkap maak ik me eigenlijk het minste zorgen om. Dat is redelijk recht toe recht aan spuiten (ervaring mee dus dat scheelt :wink: ) Het probleem zal zich eerder manifesteren bij het namaken van de 'kills' die door deze P47 zijn gemaakt en de nose-art "Jacky's revenge".

Zie Draadje

Grt,

Tjen :wink:

Hmmm..., zo te zien idd veel te sleutelen geweest, gelukkig geen hele grote schades zo te zien. Ben nog nooit bij Othee geweest maar aan de foto's te zien ziet het veld er prima uit. Had reeds doorgegeven, kon er niet bij zijn, zat voor m'n werk een week in buitenland.

Volgende keer beter dan maar..... :wink:

Groetjes,
Gerald

Ton van Munsteren zei:
SpecRecce,

Ja klopt de wedstrijden vallen altijd op de zondag, wil je mee gaan doen.

Ton

Dag Ton,

Ik zou graag mee doen, echter zondagen zijn bij mij gereserveerd voor de kerk etcetera. Worden er geen uitzonderingen gemaakt? Zoals 2 daagse happenings oid?

Cheers

Rens

Han, 9 September is de volgende en tevens de laatste dit jaar. Zou leuk zijn als er dan wat meer forumleden komen! Het is op vliegbases Deelen dus op tijd opgeven of je wilt komen/meedoen.
Ook dit valt weer op een zondag dus je zou kunnen overwegen die zondag voor een schaalwedstrijd te reserveren, is het zeker waard :wink:

SpecRecce zei:
Ik zou graag mee doen, echter zondagen zijn bij mij gereserveerd voor de kerk etcetera.

Hetzelfde geldt voor mij.
Misschien toch maar eens overwegen om die wedstrijden op zaterdag te organiseren - in dat geval twee deelnemers extra :wink:

Of 1 minder Ik dus.

Ruben zal eens kijken of dat gaat lukken 9 sept.
Dat weet ik nu nog niet.
Maar als ik kan kom ik zeker wel.

Han.

Hallo allen,

Er zijn al weer veel berichten gepasseerd met veel mooie foto's uit Othee.

Ben blij Ton dat je nog actief bent hier op het forum. Ben je alweer wat opgeknapt?

Hi Gerald, leuke tijd gehad in Afrika?

Nog wat aanvullende info:
Ik dacht eerst dat Gerard voor het geluk geboren was, want toen wij zaterdagavond een proefvluchtje maakten zag ik dat bij de Beech enorme flutter ontstond.
Het hele stuurboord vleugel flutterde en later bleek dat een borgmoer van de stuurstang was losgeraakt, waardoor deze stang uit de kwiklink was getrild. Zodoende kon het rolroer vrij bewegen. Nadat Gerard gas had geminderd werd het flutteren minder en kon hij veilig landen.
Nadat de kwiklink weer was geplaatst en geborgd zou er alsnog een vlucht plaatsvinden, maar toen was ineens de boordaccu leeg. Een tijdje zoeken leverde op dat we toch de stuurboord vleugel er maar eens afhaalden en wat schetste onze verbazing: De servokabel was zodanig door het flutteren beschadigd dat deze kortsluiting maakte. (Je zou maar gaan vliegen en dan ontstaat de kortsluiting??:cry:) Op dat moment dacht ik echt dat Gerard voor het geluk geboren was.
Zondag bleek dat dit niet zo was en hij ook zeker moet uitkijken voor trams bij het oversteken.

We hebben (ondanks de wind) weer een leuke wedstrijd meegemaakt en de club heeft al toegezegd dat we volgend jaar weer welkom zijn.
Van mij mogen de prijzen dan wel een vast aandenken zijn, in plaats van een fles Belgisch bier. Dit wordt misschien niet gedeeld door mensen die al een uitpuilende prijzenkast hebben. Zo kunnen we dan ook rekening houden met het rijbewijs van Robbin.

Bert

Hier nog wat foto's als jus.

IMG_0001.jpg

De tijdelijke camping.

IMG_0005.jpg

Prachtig vliegveld met zeer lange baan. (Als de wind maar goed is)

IMG_0006.jpg

Ruben met persoonlijke assistent.

IMG_0008.jpg

De Belgische F 104 van Wim Reijnders.

IMG_0009.jpg

De inmiddels bekende kist van Godett.

IMG_0010.jpg

Deze is nog bekender en werd goed gevlogen bij deze sterke wind. Heel goed Eric 8)

IMG_0003.jpg

Niet naar huis gaan, maar meedoen in de sportschaal.

IMG_0002.jpg

Hiervoor geldt natuurlijk hetzelfde.

Bert

SpecRecce / Wouter,

Zit er niet in denk ik de wedstrijden op zaterdag, een mix van Zat- en Zondag zal ook lastig worden.
Je kunt het natuurlijk altijd voorstellen op de SubcommisieSchaal jaarvergadering.

Bedenk net :idea: misschien is een 5e wedstrijddag (op zaterdag) :lol: een optie met alleen de sportschaalklasse.
Een soort van kennismakingsdag met de sportschaalwedstrijd en het alleen schaalvliegen 8) dus zonder statische beoordeling.
Dit zou dan een eenmalige wedstrijddag zijn los van het jaarklassement.
Denk dan wel aan minimaal 10 deelnemers anders is het niet de moeite waard.
Dus heren wie zou er mee willen doen.

Han,

Los van de wedstrijd zou Deelen 9 sept ook een prima lokatie zijn voor een maiden.
Zou leuk zijn als je een keer een wedstrijdpoging komt doen.

Bert,

Ben blij Ton dat je nog actief bent hier op het forum. Ben je alweer wat opgeknapt?
Dank je gaat alweer een stuk beter :lol: .

Ik dacht eerst dat Gerard voor het geluk geboren was
Misschien een boodschap aan Gerard flink door te bouwen aan zijn nieuwe kist.

IMG_0003.jpg

IMG_0002.jpg

Waarom niet meedoen :? te veel wind.

Ton

Ton, een kennismakingswedstrijddag lijkt mij leuk. Ik zou dan ook wel mee willen doen maar er moeten dan natuurlijk wel nieuwe deelnemers komen anders heeft t weinig zin. Dus als iedereen die voor het eerst een keer mee wil doen het hier even post krijgen we een aardig beeld lijkt me.

Back