Hallo allen,
Er zijn al weer veel berichten gepasseerd met veel mooie foto's uit Othee.
Ben blij Ton dat je nog actief bent hier op het forum. Ben je alweer wat opgeknapt?
Hi Gerald, leuke tijd gehad in Afrika?
Nog wat aanvullende info:
Ik dacht eerst dat Gerard voor het geluk geboren was, want toen wij zaterdagavond een proefvluchtje maakten zag ik dat bij de Beech enorme flutter ontstond.
Het hele stuurboord vleugel flutterde en later bleek dat een borgmoer van de stuurstang was losgeraakt, waardoor deze stang uit de kwiklink was getrild. Zodoende kon het rolroer vrij bewegen. Nadat Gerard gas had geminderd werd het flutteren minder en kon hij veilig landen.
Nadat de kwiklink weer was geplaatst en geborgd zou er alsnog een vlucht plaatsvinden, maar toen was ineens de boordaccu leeg. Een tijdje zoeken leverde op dat we toch de stuurboord vleugel er maar eens afhaalden en wat schetste onze verbazing: De servokabel was zodanig door het flutteren beschadigd dat deze kortsluiting maakte. (Je zou maar gaan vliegen en dan ontstaat de kortsluiting??:cry

Op dat moment dacht ik echt dat Gerard voor het geluk geboren was.
Zondag bleek dat dit niet zo was en hij ook zeker moet uitkijken voor trams bij het oversteken.
We hebben (ondanks de wind) weer een leuke wedstrijd meegemaakt en de club heeft al toegezegd dat we volgend jaar weer welkom zijn.
Van mij mogen de prijzen dan wel een vast aandenken zijn, in plaats van een fles Belgisch bier. Dit wordt misschien niet gedeeld door mensen die al een uitpuilende prijzenkast hebben. Zo kunnen we dan ook rekening houden met het rijbewijs van Robbin.
Bert