Schaalmeeting 2006, Oss

• Topicstarter Topicstarter WV
  • Startdatum Startdatum
Nou, ik weet niet wie er achter de Cessna 172 steekt.. zal best een aardige vent zijn, want houdt van Cessna's..

Ikzelf steek achter een Cessna 182 ;)

Ik het echt schijn ik best aardig te zijn hoor.. maar op fora.. pff..

Damn 172 / 182 allemaal 1 pot nat.
O nee, beetje aardiger zijn want die Hezik schijnt nogal direct te zijn op fora`s ;-)

Zal wel komen door de weinig updates, zakken de details wat naar de achtergrond (zowel op het forum als in de hersenen :roll: )

Maar die aardigheid zullen we over 2 weken eens gaan testen :P

Maar wat betreft die aanmeldingen, zijn dit alleen de aanmeldingen van de nederelanders die komen of zijn dit alle aanmeldingen?
In de tekst daarvoor wordt namenlijk gesproken over ook buitenlandse deelnemers maar daar staat er geen 1 van op de lijst of staan die op een andere lijst?

Er zijn nu 25 aanmeldingen (vorige keer telde ik er vlak voor 22),
met +/- 44 kisten.

Al met al lang niet slecht....... :D

@Berto

Nog 4 daagjes :wink: en dan is het voortaan pappie 8)

(pfhoe moet er niet meer aan denken, aan die poepluier's en dat gej***k, mijn zoon sliep pas door na 5 maand :wink:)

Sterkte kerel :lol:

Grtz Ger.

Dank je, ik zal het nodig hebben :roll:

Yep het loopt nu echt op z`n eind nog even en we hebben een modelbouwer erbij :D,
oeps laat de vrouw het maar niet horen die wordt van mij af en toe al gek :?

Eén voordeel als je 's nachts wordt wakker gehouden door modelair jr, dan kun je mooi even verder klussen aan de projecten :morning:

Grt.

Alexzzz zei:
Eén voordeel als je 's nachts wordt wakker gehouden door modelair jr, dan kun je mooi even verder klussen aan de projecten :morning:

Grt.

Nog geen kinderen hé Alex.
Geloof me, daar heb je dan geen tijd voor/geen zin in/totaal geen mogelijkheid tot concentreren voor.

Heb de eerste anderhalf jaar 2 a 3uur per nacht rondgelopen met een huilend kind. Dan ben je echt blij als tie een keertje slaapt, en je zelf ook die mogeijkheid krijgt..........

Heb de eerste anderhalf jaar 2 a 3uur per nacht rondgelopen met een huilend kind. Dan ben je echt blij als tie een keertje slaapt, en je zelf ook die mogeijkheid krijgt..........
Kan ik nog terug :puppydogeyes:

Nee hoor, wij kijken er halsreikend naar uit en nemen dat op de koop toe.
Het kan ook meevallen maar je moet op het ergste voorbereid zijn.

Het is een keuze die je maakt, ik weet dat de hobby (het bouwen althans) een stuk minder kan worden (aaah al onze projecten :cry: ), het vliegen 1x per week gaan we er in ieder geval in houden.

Verder is dit natuurlijk een geweldig project met een eigen willetje straks, kijken of we er een semischaal berto`tje van kunnen maken :lol:

We dwalen wel een beetje af van de oorspronkelijke postings, mara dan blijft dit draadje wel lekker bovenaan staan en "in the picture" ;-)

hmmm, oke om het topic bovenaan te houden.

Als je eenmaal de oplossing weet, is het geen probleem meer hoor.
Gewoon op zijn buik laten slapen, nergens meer last van gehad.
Nummer 3 had hetzelfde kwaaltje, hadden we binnen een week door :D .

Maar zolang je beseft dat het geen roze wolk is, zal het wel goed komen.

Overigens twijfel ik eraan of je vriendin wel een semi-schaal Berto wil, kan het kind niet beter op de moeder lijken????

Ik hoop je wel weer te zien tijdens de meeting natuurlijk......

@Berto.

M'n dochter sliep al door na 5 nachtjes, (maar die gaat nu pubberen :? )

PS nog geen seconde spijt hoor(nou ja 1 of 2 seconden dan :wink:

Ik zie je wel op Oss, kan ik gelijk zien hoe de C130 geworden is van m'n clubmaatje Ad.

Grtz Ger.

Er is dus nog hoop :banana:
Zal wel los lopen jongens eerst maar eens kijken wanneer hij zich aandient maar van ons mag ie vandaag al komen :lol:

Wat betreft die 130 is er nog niets verandert, teveel bezig met andere leuke projecten :-(

Zie jullie de 26ste :-)

Ik hoop mijn Cessna vliegklaar te hebben, dat moet in principe kunnen. De vleugel zit al helemaal in de oracover (stripings nog niet helemaal af) en is verder helemaal afgemonteerd (roeren/flaps). Het kielvlak en stabilo zijn ook al gecoverd. De tailcone moet nog gespoten worden (vandaag/morgen) en dan kunnen die scharnieren ook verlijmd worden.

Rest nog de cowl spuiten (vandaag/morgen), de ramen monteren en het restant romp oracoveren en een tank inbouwen.

Dat moet in 2 weken tijd wel lukken, zonder teveel te moeten haasten.

Na de meeting komt dan nog het interieur erin.

Ik zit er sterk over te denken om 'm zelf in te gaan vliegen een dag voor de meeting, zodat ik 'm zelf kan vliegen op die dagen. De calmato heb ik inmiddels best redelijk in de vingers (ben nu aan het oefenen op slow rolls en inverted circuits, en dat gaat goed). Eens zal ik toch zelf met dat ding moeten vliegne en als ie crasht, zou ik het het liefst hebben dat dat door mij komt, niet dat ik er naast stond te kijken.

Hoe dan ook, het doel is dus om zelf tijdens de meeting met de Cessna te gaan vliegen. Voordat ik dat doe wil ik minimaal 1 vlucht ermee gemaakt hebben in utrecht, zodat ik er wat vertrouwen in heb gekregen.

Mocht dat niet lukken; zou ik ook m'n Calmato mee mogen nemen, zodat er in elk gevan nog iets te vliegen is voor mij? Dus dan naast m'n cessna ook de Calmato mee? Is geen schaalkist maar een heel weekend alleen maar kijken hoe anderen vliegen... aaargh..

Hee Hezik,
Ik zit er sterk over te denken om 'm zelf in te gaan vliegen een dag voor de meeting.......................
Zelf invliegen is iets wat wij ook altijd preferen maar gezien onze ervaring (ik hoop dat ik dat van mezelf mag zeggen) is dat niet altijd zo`n probleem.

Wat betreft jouw ervaring, ja, dat kun je alleen zelf beantwoorden, als jij vindt dat je er klaar voor bent en dat je de kist in alle situaties kan redden zonder eerst na te hoeven denken hoe te sturen, en dat je gevoel met de kist heb betreffende snelheid etc., dan zie ik het probleem niet.
Zijn je reflexen nog niet je van het, dan zou ik het een ander laten doen.
Al is het alleen maar de eerste vlucht om hem uit te trimmen.

Wij crashen ze ook liever zelf tijdens een maiden maar aan onze ervaring zal het dan niet liggen (alhoewel :roll: ) maar om dat met zo`n kist te doen als je niet geheel overtuigd ben van jezelf? mhhhh, da`s zonde.

Je kunt hem ook altijd op de meeting nog in laten vliegen er is daar genoeg ervaring aanwezig denk ik zo.

Wat betreft het vliegen op de meeting na maar 1 vlucht weet ik ook niet, ik ben er altijd een beetje huiverig voor en wil de kist eerst goed kennen op mijn thuisveld voordat ik er mee zou gaan showen, maar da`s ieder z`n mening en instelling en ook afhankelijk van de kist

Of je Calmato mee mag dat weet ik niet, in principe zou ik zeggen van niet want het is de bedoeling dat het toch wel een soort van warbird/schaalmeeting wordt en de Calmato valt onder geen van tweeen maar dat is niet mijn pakkie an.

Ik weet wel dat we het in de aanloop naar 20 mei hier ook over hebben gehad en dat toen de Charters etc. niet echt welkom waren ivm soort kist anders ben je echt het overzicht kwijt.

Maar niet getreurt als wij er zijn mag je heus wel even aan de kabel vliegen met 1 van onze kisten ;-)
En er zullen er zat zijn waarbij dat ook wel mag denk ik........

En kijken naar die wonderschone kisten is ook altijd leuk maar er gaat niets boven zelf een rondje vliegen dat ben ik met je eens.

Tsjah, zelf je Cessna invliegen met alleen maar een paar maanden Calmato ervaring? :nooo: Als jij een ervaren vlieger vind die hem voor je wil invliegen, en je toestel is in orde, dan moet het wel heel raar lopen wil die Cessna crashen....(terwijl je er naast staat). Bij ons op de club zijn er nog steeds genoeg mensen die al meer dan 25 jaar vliegen, en desondanks nieuwe toestellen altijd door anderen laten invliegen (nou is dat weer het andere uiterste, maar ok)

Als jij trouwens met je Calmato mag vliegen op de schaalmeeting, dan gaat mijn 3D-bak ook mee hoor :lol: 8)

Grt.

Berto was me weer voor
crybaby2.gif

hihihihi :mrgreen:

en ik wilde juist zeggen in reaktie op jouw:
dan gaat mijn 3D-bak ook mee hoor
Kijk daar gaan we :roll:

Verder ben ik het wel met je eens, ondanks dat zo`n Cessna lekker goed en rustig stabiel kan vliegen dan zou ik als ik Hezik was hem even in laten vliegen door een ervarender persoon.

En als hij mode 2 vliegt, wil ik dat varkentje ook wel wassen hoor :lol: (als hij dat vertrouwt vindt uiteraard)

Grt.

Nou ik ben er ook nog niet uit hoor en eerst moet hij uberhaupt maar eens af zijn :)

De calmato zal ik dan toch maar thuislaten denk ik.. dat wordt nagelbijten.

Wat betreft invliegen; als ik dat zelf zou doen, zou ik altijd zorgen voor een goede achtervang, eventueel via kabel. Er loopt in utrecht genoeg vliegervaring rond om het te kunnen redden als ik het verklooi.

Ik heb inderdaad geen bakken vol met ervaring, maar eens moet de eerste keer zijn en ik heb inmiddels wel al begrepen dat het veelal op lef aankomt; het iets doen is het probleem niet; je moet ook het lef hebben om het te doen. Voorbeeld; als ik de adviezen van de wat voorzichtigere mensen had gevolgd, was ik nu nog bezig met 8-jes vliegen. Doordat ik juist steeds verder gepushed heb, is 8-jes geen probleem en zit ik nu op het punt dat de dingen die ik nog wil proberen, met een Calmato domweg niet kunnen, zoals bv. een flat spin.

Wat betreft 1 vlucht voor demo; _als_ ik 'm inderdaad voor die tijd ga invliegen, zal dat echt wel meer dan 1 vluchtje zijn. Ik zou 'm dan een dag of twee meenemen naar het veld en dat zijn in principe al zo'n 5~10 vluchten.

Wat betreft vliegervaring heb ik zo'n 20 echte uren vliegtijd met de minimag en naar schatting zo'n 40 echte uren (dus pure vliegtijd) ervaring met de calmato.

De reden dat ik 'm toch het liefst zelf wil invliegen is omdat ik hem vroeger of later toch zelf zal moeten vliegen. Ik ga er vanuit dat als het toestel alle grond-testen goed doorkomt, dat hij dan ook zal vliegen. Het zal overmoedig zijn misschien of arrogant maar ik denk echt dat ik wel op het punt ben dat ik deze kist kan vliegen, mits de kist zelf klopt natuurlijk. Die mits is de reden dat ik er bij invliegen op z'n minst voor zal zorgen dat er (via een kabel) een zeer ervaren iemand (voor de kenners: Harry MVC-MN) meevliegt.

Waarom ik het het liefst zelf doe is.. stel dat er iets niet klopt aan de kist zelf, bv. de vleugel breekt oid. Dan wil ik toch zelf aan de knuppel gestaan hebben, dan heb ik 'm tenminste nog een beetje zelf gevlogen :)

hezik zei:
Waarom ik het het liefst zelf doe is.. stel dat er iets niet klopt aan de kist zelf, bv. de vleugel breekt oid. Dan wil ik toch zelf aan de knuppel gestaan hebben, dan heb ik 'm tenminste nog een beetje zelf gevlogen :)

Juist ja :? , deze instelling heb ik ook in mijn 1e vliegjaar gebezigd en resulteerde in spectaculaire crashe's.
Toen ging ik gewoon te rade bij een goede vliegvriend en nu al jarenlang mijn vaste vliegmaat, (deze was toen 16 jaar oud dus leeftijd speelt geen enkele rol) deze vloog in het begintijdperk al mijn kisten is en kon deze ook heel houden op de maiden's waarbij ik allang de bewuste kist in de grond zou hebben geboord.
Van het geld dat ik hierdoor uitspaarde kon ik nog mooiere kisten bekostigen.

Groet Ger.

Back