Leuk he Hezik, al die adviezen.
Ik kan begrijpen dat je er onderhand geen wijs meer uit wordt.
Als ik zo lees wat je allemaal kan dan denk ik van: "man dan ben je verder dan mij".
Maar je huidige kontrole over de Calmato wil niks zeggen over de kontrole van je volgende kist.
Ik denk dat je gewoon je eigen ingeving moet volgen (en die van je instructeur die weet hoe je vliegt en of je het aan kan).
Als jij denk dat je met de kist overweg kan en je bent voorbereid op de vliegeigenschappen die horen bij zo`n kist dan moet je het gewoon zelf doen
Je moet op zo`n moment denken: "ik kan vliegen dus als de kist goed gebouwd is en er van uitgaande dat alles OK is dan kan ik ook deze kist vliegen".
En je moet een instelling hebben van: "als die crasht dan chrast ie, jammer dan".
Zo doen wij dat ook, ik bedoel: "ik kan vliegen dus waarom zou ik een twin niet kunnen besturen?".
En dat gaat soms fout en soms goed, dus: "we kunnen met een twin vliegen waarom dan geen 4-motorige?".
En als de kist crasht jammer dan, dan pakken we de volgende en als die crasht dan hebben we vast nog wel 1 of 2 in de auto staan
(voorbereid hoezo?)
Ik weet dat niet iedereen in deze gelukkige staat is en dat maakt het misschien ook wel dat we er zo makkelijk over denken.
Vaak halen we onze schouders op, zeggen: "jammer dan" en pakken de volgende kist met een big smile
Maar ja daar heb jij ook weer weinig aan.
Als jij denkt dat je er klaar voor bent en je eigen instelt op de wat andere vliegeigenschappen van de Cessna dan denk ik dat het wel los loopt.
Wel een voordeel is het als je een vliegmaat/instructeur naast je hebt staan die met je mee kijkt en desnoods wat info doorgeeft over hoe hij de snelheid schat tijdens de bochten en landing bijvoorbeeld.
Zo doen Onno en ik het ook vaak met een nieuwe kist, naast het filmen voorziet Onno mij ook vaak van info, ik vraag ook geregeld tijdens zo`n vlucht hoe het eruit ziet qua snelheid tijdens de landing.
Vaak ook bij eerste paar vluchten laat ik hem nog meekijken en de kist in de gaten houden om zonodig mij te voorzien van zijn info.
Zo zie je meer en wordt de kist door 2 paar ogen in de gaten gehouden (probeer wel te voorkomen dat er mede-modelvliegers ongevraagd te veel info gaan leveren) en veilig gevlogen omdat eventuele problemen eerder gezien kunnen worden.
Als je gaat maidenen succes.
Ik kan begrijpen dat je er onderhand geen wijs meer uit wordt.
Als ik zo lees wat je allemaal kan dan denk ik van: "man dan ben je verder dan mij".
Maar je huidige kontrole over de Calmato wil niks zeggen over de kontrole van je volgende kist.
Ik denk dat je gewoon je eigen ingeving moet volgen (en die van je instructeur die weet hoe je vliegt en of je het aan kan).
Als jij denk dat je met de kist overweg kan en je bent voorbereid op de vliegeigenschappen die horen bij zo`n kist dan moet je het gewoon zelf doen
Je moet op zo`n moment denken: "ik kan vliegen dus als de kist goed gebouwd is en er van uitgaande dat alles OK is dan kan ik ook deze kist vliegen".
En je moet een instelling hebben van: "als die crasht dan chrast ie, jammer dan".
Zo doen wij dat ook, ik bedoel: "ik kan vliegen dus waarom zou ik een twin niet kunnen besturen?".
En dat gaat soms fout en soms goed, dus: "we kunnen met een twin vliegen waarom dan geen 4-motorige?".
En als de kist crasht jammer dan, dan pakken we de volgende en als die crasht dan hebben we vast nog wel 1 of 2 in de auto staan

Ik weet dat niet iedereen in deze gelukkige staat is en dat maakt het misschien ook wel dat we er zo makkelijk over denken.
Vaak halen we onze schouders op, zeggen: "jammer dan" en pakken de volgende kist met een big smile

Maar ja daar heb jij ook weer weinig aan.
Als jij denkt dat je er klaar voor bent en je eigen instelt op de wat andere vliegeigenschappen van de Cessna dan denk ik dat het wel los loopt.
Wel een voordeel is het als je een vliegmaat/instructeur naast je hebt staan die met je mee kijkt en desnoods wat info doorgeeft over hoe hij de snelheid schat tijdens de bochten en landing bijvoorbeeld.
Zo doen Onno en ik het ook vaak met een nieuwe kist, naast het filmen voorziet Onno mij ook vaak van info, ik vraag ook geregeld tijdens zo`n vlucht hoe het eruit ziet qua snelheid tijdens de landing.
Vaak ook bij eerste paar vluchten laat ik hem nog meekijken en de kist in de gaten houden om zonodig mij te voorzien van zijn info.
Zo zie je meer en wordt de kist door 2 paar ogen in de gaten gehouden (probeer wel te voorkomen dat er mede-modelvliegers ongevraagd te veel info gaan leveren) en veilig gevlogen omdat eventuele problemen eerder gezien kunnen worden.
Als je gaat maidenen succes.