Schaalmeeting 2006, Oss

• Topicstarter Topicstarter WV
  • Startdatum Startdatum
Leuk he Hezik, al die adviezen.

Ik kan begrijpen dat je er onderhand geen wijs meer uit wordt.
Als ik zo lees wat je allemaal kan dan denk ik van: "man dan ben je verder dan mij".
Maar je huidige kontrole over de Calmato wil niks zeggen over de kontrole van je volgende kist.

Ik denk dat je gewoon je eigen ingeving moet volgen (en die van je instructeur die weet hoe je vliegt en of je het aan kan).
Als jij denk dat je met de kist overweg kan en je bent voorbereid op de vliegeigenschappen die horen bij zo`n kist dan moet je het gewoon zelf doen

Je moet op zo`n moment denken: "ik kan vliegen dus als de kist goed gebouwd is en er van uitgaande dat alles OK is dan kan ik ook deze kist vliegen".
En je moet een instelling hebben van: "als die crasht dan chrast ie, jammer dan".

Zo doen wij dat ook, ik bedoel: "ik kan vliegen dus waarom zou ik een twin niet kunnen besturen?".
En dat gaat soms fout en soms goed, dus: "we kunnen met een twin vliegen waarom dan geen 4-motorige?".

En als de kist crasht jammer dan, dan pakken we de volgende en als die crasht dan hebben we vast nog wel 1 of 2 in de auto staan :oops: (voorbereid hoezo?)
Ik weet dat niet iedereen in deze gelukkige staat is en dat maakt het misschien ook wel dat we er zo makkelijk over denken.
Vaak halen we onze schouders op, zeggen: "jammer dan" en pakken de volgende kist met een big smile :D

Maar ja daar heb jij ook weer weinig aan.

Als jij denkt dat je er klaar voor bent en je eigen instelt op de wat andere vliegeigenschappen van de Cessna dan denk ik dat het wel los loopt.
Wel een voordeel is het als je een vliegmaat/instructeur naast je hebt staan die met je mee kijkt en desnoods wat info doorgeeft over hoe hij de snelheid schat tijdens de bochten en landing bijvoorbeeld.

Zo doen Onno en ik het ook vaak met een nieuwe kist, naast het filmen voorziet Onno mij ook vaak van info, ik vraag ook geregeld tijdens zo`n vlucht hoe het eruit ziet qua snelheid tijdens de landing.
Vaak ook bij eerste paar vluchten laat ik hem nog meekijken en de kist in de gaten houden om zonodig mij te voorzien van zijn info.

Zo zie je meer en wordt de kist door 2 paar ogen in de gaten gehouden (probeer wel te voorkomen dat er mede-modelvliegers ongevraagd te veel info gaan leveren) en veilig gevlogen omdat eventuele problemen eerder gezien kunnen worden.

Als je gaat maidenen succes.

hezik zei:
Een puma is een eitje voor jou. Alleen moet je op het veld en in de lucht nog leren om je heen te kijken tijdens het vliegen, want mij heb je niet gezien. :wink:

Nou ik had je iig. niet herkend als van het forum, ik zal de volgende keer zeker beter gaan opletten.. jij hebt mij wel zien vliegen begrijp ik?

Als ik sta te vliegen (en dat doe ik meestal :P ) heb ik alleen ogen voor mijn eigen kist en al het andere wat in de lucht zit. Niet om te kijken hoe het er uit ziet, maar om te zorgen dat ik er niet tegenaanvlieg :P

Hoi Hezik.

Als bij jouw de zenuwen net zo verdwijnen als bij mij als je de eerste keer gas geeft voor taka off!!
Dan gaat het wel goed.
Loop dagen lang met kriebels in mijn buik, net of je verliefd bent.
Maar als het zover is verdwijnt dat als sneew voor de zon.

Succes met de maiden wie het ook mag doen.

Groeten Han.

Alexzzz zei:
Als jij trouwens met je Calmato mag vliegen op de schaalmeeting, dan gaat mijn 3D-bak ook mee hoor :lol: 8)

Grt.

hallo jongens,

die discussie hebben we in mei al gehad, andersoortige modellen dan Scale, Semi Scale, Stand-off Scale zullen niet mogen vliegen, het moet minimaal Fun Scale zijn.
Dezelfde vraag hebben ook eigen leden van MVV Delta Oss gesteld, zij hebben hetzelfde antwoord gekregen, dus we zullen ons hier strikt aan houden. Het is een schaal/warbirdmeeting, en er zullen hiervan voldoende modellen aanwezig zijn om het evenement aan de gang te houden!
Dus wat dat betreft ,zullen we sommige moeten teleurstellen, maar daar zijn anderssoortige evenementen voor, sorry!

groetjes,
Jan

Jan,

Geen probleem ik heb er alle begrip voor en het was al duidelijk :)

:( :( :(

het ziet er niet naar uit dat ik kan komen. Ik heb zo lang mogelijk gewacht met aan(af)melden om toch nog e.e.a. geregeld te krijgen qua werk, oppas en dergelijke, maar tevergeefs. Ik heb hier echt goed de balen van :evil:

:?: :roll: Is er iemand uit Noord-Holland of regio Amsterdam die wel naar de meeting gaat? Ik zou namelijk nog een electrokistje voor Frank (Sanka op 't forum) meenemen, maar dat gaat nu dus niet lukken. Ik zou deze graag aan iemand mee willen geven die wel naar Oss gaat. Laat het me even weten via een PB-tje.

Berto/Arvid, bedankt voor jullie aanbod om het kistje mee te nemen naar Oss. Echter het hoeft niet meer want ik heb toch nog e.e.a. kunnen regelen/omzetten op zaterdag zodat ik toch kan komen! :banana: Ik heb er zin in. Mijn vaste vliegmaatje kan helaas niet mee zaterdag.

De weersvoorspelling is volgens mij ook niet al te ongunstig, gaat leuk worden! 8)

Ik neem mee die dag; de Hurricane en de P47D. Kleine electrokistejes vergelijken bij de 'monsters' die sommige meenemen, maar dat mag de pret niet drukken. Misschien neem ik de Corby Starlet en Bf-109E in aanbouw ook wel mee.

Hee Phoenix,
Mooi dat je wel kunt gaan :banana:

Ik kijk het nog even een paar dagen aan (2 dus :-) ) anders wil ik waarschijnlijk van 1 van jullie 2 (jij dus of Arvid) vragen of jullie wat voor mij daar kunnen afleveren en misschien ook weer wat mee vandaan kunnen nemen 8)

Phoenix, goed bericht!! Zie je zaterdag dan.

@Berto, dat moet geen probleem zijn. Huib is overigens ook nog een optie, is weer dichterbij voor je: even het kanaal afrijden.

De weersvoorspelling is volgens mij ook niet al te ongunstig, gaat leuk worden!
Ik wil de sfeer niet verpesten, maar als ik het goed zie, wordt het vooral pas na het weekend iets beter . . . :?

We gaan het zien. 8)

jan.

Jan Hermkens schreef:
het moet minimaal Fun Scale zijn.
Zijn dat die modellen met een 'profile' romp (dwz. plat)? :evil:

Laat die maar thuis! :teacher:

Ik zou zeggen dat semi-schaal het absolute minimum is.

(De terminologie is lastig:
1. scale
2. stand-of-scale
3. near-to-scale
4. semi-scale
5. fun scale
is volgens mij de volgorde, warbij ik van de nummers 2 t/m. 4 niet helemaal zeker ben. :oops: )

Op een enkele uitzondering na houden we ons op dit forum allemaal met stand-of-scale cq. near-to-scale cq. semi-scale bezig.

Daar zijn wat mij betreft het forum en de meeting voor bedoeld.

Die C-130 van Berto: dat kan eigenlijk niet. :nooo:

Nou.

Vooruit dan.

Omdat 'ie vader wordt, maar alleen daarom! :evil:

:wink:

jan.

ik hoop dat het weer een beetje zijn best gaat doen...

zijn er ook dingen geregeld voor zender bewaking e.d.? ik zag dat we bijvoorbeeld met 5 man op kanaal 72 zitten.....

en als ik mijn hurricane wil meenemen = houtbouw ruwbouw en het regent --> balsahout + water = krom.. zijn daar voorzieningen voor, of gewoon in de auto laten?

Als het een beetje weer is komen de Sukhoi SU-31 en de Laser 200 op zaterdag :) Wederom de weersvoorspellingen maar weer afwachten. Het begint wel op te vallen; iedere meeting waar ik me dit jaar voor inschrijf is rotweer 8O

Grt.

Ja jij heb inderdaad wel erg veel pech.
Ik ben stiekum de boel ook aan het opladen, maar ik denk niet dat het inladen gaat worden. :?

Ik kan me ook herinneren dat de term "fun-Scale" in deze meeting beschouwt wordt als "een model wat enigzins op een echt voorbeeld lijkt".

Het is toch ook een "fun"meeting zonder eisen waaraan je moet voldoen (behalve dat het een fun-scale kist is).
Het doel van de meeting is mijn inziens veel gezelligheid met modellen die lijken op hun voorbeeld (wat de Nomad zowiezo al twijfelachtig maakt :? , maar die mag ook mee :D ).

@ Alexzzz,
Ach, onze Hercules, die vliegt bijna die van Jan staat te verstoffen :wink:
En eerst nog maar eens zien of wij wel komen :?

Back