Schaalmeeting 2006, Oss

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door WV, 8 dec 2005.

  1. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.816
    Locatie:
    Zeewolde
    Jaaaaa, mooie foto`s en video`s :yes:

    Heb ook al gezien dat wij niet in de buurt komen van al dat moois wat er het weekend gevlogen heeft.

    En volgend jaar gaan wij er ook zeker bij zijn al was het maar als film crew ;-)
     
  2. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.715
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    Hallo,

    Ik heb een mooi weekeind gehad, alleen jammer van het weer :eek:nweer: :( maar
    ja daar kunnen we gelukkig niets aan doen!!!.
    Buiten de Piper van Richard met een hole in one en de P38 van Ger wat niet leuk is is er gelukkig niets ergs gebeurd.
    Wat betreft Brilman. ik had wel een groooooooter toestel van hem verwacht, tenminste wat betreft het aanwezig zijn op dit forum,maar ja typen en bouwen gaan niet samen!!!! dus Jan minder typen en groooooter bouwen.
    :thumbsup: Verders dank voor de BBQ en het gezellig weekeind, ook voor de foto,s en de films die op dit draadje staan.

    :music: Ook dank aan Jan Hemkens voor organisatie,volgend jaar weer.
     
  3. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Dat zag er gezellig uit, lezende de verhalen. Hoopjes modellen en toch nog relatief veel gevlogen ondanks het weer.....echte die-hards!
    Zal er volgend jaar ook proberen bij te zijn...., ook al zal dat dan statisch zijn :cry:

    Groet,
    Gerald
     
  4. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Weer wat mensen van het forum leren kennen. Tip voor de volgende keer: stickers uitdelen waarop men naam en forumnaam kan schrijven en deze op shirt/blouse/trui/jas/pet/voorhoofd plakken.

    Voor een eerste keer een goede opkomst, zeker gezien het feit dat het op een zaterdag dag en gezien de slechte weersvoorspelling. Ik zal eens een balletje bij ons opgooien of we volgend jaar gastheer kunnen zijn.
     
  5. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Mag ik daar mijn jet vliegen dan?? :yes:

    Groet,
    Gerald
     
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ik zal informeren Gerald (en Ger). Meer info over ons veld onder de link 'Nederlands' (je mag ook op de andere talen klikken ;) ):
    http://home.hetnet.nl/~ronvans
     
  7. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.817
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2015
  8. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    Danny Mulders natuurlijk, of wil je die niet kennen :lol: :wink:
     
  9. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.491
    Locatie:
    groningen
    :?

    Dat moet tzt. maar eens ergens uitgelegd worden . . .

    Klopt . . .

    De Bird Dog is maar klein, ja . . . :) Plm. 85 cm.

    Ik dacht vroeger dat kleine kistjes minder werk zijn. :D

    Maar dat is helemaal niet zo . . . :nooo:

    Zal weer meer gaan bouwen; deze meeting heeft wel weer positieve energie gegeven. :p

    (De Sopwith Pup vordert!)


    jan.
     
  10. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    jan ( brilman),

    hij bedoelt jan (hermkens) :wink:
     
  11. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.491
    Locatie:
    groningen
    Ja dat snap ik; hij heeft mij niks gevraagd. :wink:


    jan.
     
  12. Ella de Wildt

    Ella de Wildt

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    1.752
    Locatie:
    City of Oss
    Leuk dat ik een aantal mensen heb ontmoet of bij hun toestel heb staan te kijken. Zoals Bertus bijvoorbeeld. De Mosquito van Huub. Helaas niet gevlogen maar zijn 2 wankel motoren liepen erg goed en heel mooi synchroon. Dat heeft hem volgens eigen zeggen dan ook een sloot brandstof gekost.

    Ook was het erg leuk dat hele kleine e-schaal kistjes prima samen gaan met de grotere broeders zoals de B17, Beech, Moth en al die andere prachtstukken.

    De vlucht dat ik met mijn grote Graupner P51 en Ger en Jan met kleine Corsair en Birddog vlogen vond ik erg relaxed. Tijdens het vliegen hebben we nog eens staan te overleggen of we linksom dan wel rechtsom zouden vliegen. De weinige wind die er was blies namalijke ongeveer uit alle richtingen.

    Het was mijn derde vlucht met de P51 en er moeten nog een aantal kinderziektes uit. Bijvoorbeeld de landingsgestel mechanieken zijn van peperkoek. Na de start zette ik de schakelaar om, maar er gebeurde niets, alle lucht was al weg. Dus toen maar met de poten uit gevlogen (geen gezicht). De landing was een beetje te langzaam want ik wilde de poten niet verder beschadigen, maar voor er opnieuw gevlogen word moeten er gewoon andere machnieken in.

    Eerder was ik ook nog met Ger aan het formatievliegen met de kleine P47 dat ging heel leuk, samen in een bocht naar beneden en dan overshoots maken.

    Wat betreft de vergadering waar Jan & Jan op doelen, ik vermoed dat het Delta bestuur eenstemmig zal kiezen voor een vervolg in 2007.
    De datum zullen we bekend maken zodra de 2007 evenementen agenda wat Delta betreft gereed is.

    Wordt vervolgt........
     
  13. Jan Hermkens

    Jan Hermkens

    Lid geworden:
    12 jan 2006
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Oss
    Ik wil persoonlijk, maar ook namens MVV Delta Oss, alle deelnemers die aanwezig waren hartelijk bedanken voor hun komst, dit ondanks de weersvoorspellingen! Klasse!!
    Ik hoop dat iedereen het het naar zijn zin heeft gehad, gevlogen of niet. Ik in elk geval wel, heb vele nieuwe mensen leren kennen, bijzonder genoten heb ik zelf ook van onze formatievlucht op zondagmiddag van de 2-mot. Beech van Erik en mijn 4-mot. B-17, het werd wel spannend en spectaculair, gezien de wind die plotseling enorm aantrok en helemaal cross naar ons toe draaide, desondanks perpekte landingen van beiden!

    Richard en mij is het bijzonder goed bevallen, zodat we nu al besluiten, mits onze ledenvergadering van MVV Delta Oss, (dat bedoelde ik dus Jan Brilman), daar natuurlijk mee akkoord gaat, volgend jaar weer zoiets te organiseren.
    Mocht het Forum besluiten dit evenement ergens anders te gaan houden, zullen wij in Oss in principe toch weer een Schaal of Warbird Meeting organiseren, i.p.v. de internationale schaalwedstrijden die wij in het verleden jaarlijks op onze evenementen kalender hadden staan (in 2003 voor het laast).

    nogmaals, iedereen hartelijk bedankt en hopelijk tot volgend jaar.

    groetjes,
    Jan
     
  14. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.491
    Locatie:
    groningen
    Jajajajajajaja . . . Nou snap ik het. :idea:

    Ik had het als volgt gelezen: als het door de vergadering komt, dwz.: als de vergadering de reden is dat
    het geslaagd is, dan . . . etc.

    Dus, meer vergaderen leidt tot betere treffens . . . :oops:

    Wat mij betreft mag het volgend jaar weer in Oss. :p


    jan.
     
  15. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.921
    Locatie:
    Vlaardingen
    Wat mij betreft een strak plan!
    Als Ron ook een meeting wil organiseren, prima, dan kan ik tenminste nog eens wat fatsoenlijke grondstarts maken :wink:
    Eentje in mei en eentje in augustus?

    @moderator:
    "sticky" is denk ik niet meer nodig.
     
  16. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Ook ik heb natuurlijk erg genoten van het weekend (ondanks het wat mindere weer :cry: ) Lekker ontspannen, niets moest en dan ook nog een lekkere BBQ als afsluiting van de zaterdag
    HIERVOOR DANK AAN DE ORGANISATIE VAN DELTA OSS

    Het was inderdaad leuk om de mensen achter dit forum te ontmoeten.
    Ik heb lekker gevlogen met alles wat ik bij had (Beeh 18 , tipy nipper, ASW20, x-twin)

    @Richard: graag gedaan het was eens leuk om mijn eigen kist eens te zien vliegen, bestuurd door een echte piloot. 8)

    @Jan H.: ook ik heb genoten van onze "formatie" vlucht al was die niet "close"


    [​IMG]
     
  17. hezik

    hezik Guest

    Mag ik me alvast inschrijven voor volgend jaar? Dan kom ik _wel_ vliegen :)

    (als ie in de tussentijd niet gecrashed is uiteraard).
     
  18. Ronald van den Oever

    Ronald van den Oever

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    147
    Locatie:
    Red Eagles Dordrecht
    Ook afgelopen zaterdag genoten. :D
    Complimenten aan organisatie en keuken (erwtensoep).
    Prima sfeer en inspirerend.

    Hierbij ook nog enkele foto's.

    http://foto.modelbouwforum.nl/displayimage.php?pos=-26607[img]

    [img]http://foto.modelbouwforum.nl/albums/userpics/10675/normal_IMG_2384.jpg[img]

    [img]http://foto.modelbouwforum.nl/albums/userpics/10675/normal_IMG_2350.jpg[img]

    [[url]http://foto.modelbouwforum.nl/albums/userpics/10675/normal_IMG_2316.jpg][/url]
     
  19. stefan_riemens

    stefan_riemens

    Lid geworden:
    17 feb 2006
    Berichten:
    1.069
    Locatie:
    Eersel
    deze foto's dus:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    :wink:
     
  20. Ronald van den Oever

    Ronald van den Oever

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    147
    Locatie:
    Red Eagles Dordrecht
    Bedankt Stefan voor het goed plaatsen van de fotos, 'k zal in de gebruikshandleiding van het forum duiken hoe precies moet. :oops:
     

Deel Deze Pagina