Schaalmeeting 2006, Oss

• Topicstarter Topicstarter WV
  • Startdatum Startdatum
Vandaag ook nog aan het voorbereiden geweest, om 1 uur naar hobbyin gegaan ( ben vrijdag om 12:10 vrij van school :P ), mooie schaalprop, spinnermoer, schaalwielen enz. gekocht en ben het aan het inbouwen gegaan, is nu grotendeels klaar.
helaas heb ik het niet helemaal meer afgekregen, wat er nog moet gebeuren:
-elektro goed aansluiten
-accu inbouwen-
-uitbalanceren
-wielen vastzetten
-cockpitkap vastzetten
-motorkap vastschroeven
en nog wat bespanning afmaken+stickeren

daarnet om 2 uur had ik zoiets van "bekijk het maar, doe ik een andere keer wel..."

maar ik neem mijn at6 wel mee morgen :P .

Bertus, ik zei niet dat slepen niet schaal was. Ik zei dat ik dacht dat slepen en schaal niet goed samengaan, ik kan me niet voorstellen dat er iemand met een schaaltoestel gaat slepen, maar kennelijk gebeurd dat wel.

ik kan me niet voorstellen dat er iemand met een schaaltoestel gaat slepen, maar kennelijk gebeurd dat wel.
Tuurlijk gebeurd dat wel.

Kijk hier maar eens:
Sleepstart met een schaal Wilga 1min 10sec / 3mb

Ook deze Piper Cub wordt bij ons op het veld gebruikt om te slepen.

Ook de Rallye Morane is een schaal sleepkist.

En als mijn Super Decathlon (schaal 1:4) ook helemaal in top conditie is volgend jaar zal die ook uitgevoerd worden om te kunnen slepen.

Allemaal redelijke schaalkisten (de Wilga is schaal met alles erop en eraan incl. interieur en verlichting) waar gewoon mee geesleept wordt.

zo iets:
oplegger_2.jpg
groot genoeg? vraag ik m'n buurman even ;-)

Heb je snel gedaan Bertus.
Waar ga je ze neerzetten?

Aan alle mensen die het niet zeker wisten, ja het heeft wat geregend, maar daar tussendoor hadden we schitterend weer.
Weinig tot geen wind, had zelf iets meer gemogen.
Iedereen die twijfelt, morgen gewoon komen!

KAn morgen niet komen :mad: .

was inderdaad geheel windstil, geen blaadje aan de bomen bewoog!!!!

jammer dat het zonnetje er niet bij was vandaag 8) .

Het was inderdaad een geslaagde dag, ondanks de buitjes! Leuke foto's, Bertus, het geeft een goede indruk van al het moois dat er te zien was.

Het was leuk om alle mooie constructies en toestellen tegen te komen die we in dit forum tot wording hebben zien komen. Zo nu en dan kwam er weer iemand met een toestel aanzetten waar je bij dacht "die heb ik eerder gezien!". Het feest der herkenning :)

In elk geval heb ik weer wat inspiratie gekregen om de troep van de bouwtafel te halen en weer lekker te gaan bouwen.

Er was er zelf 1 die zijn party tent had meegenomen.
Die verwachte nog wel veel zon denk ik :wink:

Zo, ik ben ook weer terug.
Ik vond het erg geslaagd, ondanks het toch wat tegenvallende weer.
Volgende keer toch wat vroeger vertrekken (of beter naar de fileberichten luisteren).
Grappig om de mensen te herkennen aan hun modellen.
Corsair? Dan moet jij Arvid zijn.
Miles Hawk? Dan ben jij Ronald.
Hurri? - Iwan.

Zal straks nog wat fotootjes plaatsen.

Dank aan de organisatie!
Misschien kunnen we alvast een nieuwe datum plannen?

Hierbij zoals beloofd een paar foto's. Meer in mijn galerij, zie ook m'n onderschrift.

schaalmeting%2005.jpg

schaalmeting%2004.jpg

schaalmeting%2006.jpg

schaalmeting%2007.jpg

schaalmeting%2009.jpg

schaalmeting%2011.jpg

schaalmeting%2015.jpg

schaalmeting%2019.jpg

Hier ook nog wat plaatjes

Bert was nog niet op het veld en er was wat te lachen, nu weer een inderhaast geïmproviseerde "vliegtent".....

IMG_1983.jpg

En dan die supergoed vliegende Beechcraft D18S...

IMG_1993.jpg

IMG_1994.jpg

Tja, en dan mijn "hole in One"......

Touw wat tussen het richtingsroer was gekomen en de zaak blokkeerde...Jammer, hij vloog zo lekker, al zeker 3-400 vluchten...
IMG_1997.jpg

En de BBQ vanavond, jammer voor diegenen die eerder weg zijn gegaan..de BBQ was gratis voor iedereen....
IMG_1998.jpg

Als ik dat geweten had.... :wink:

Helaas moest mijn vrouw vanavond weg en konden we geen oppas vinden...
Het ziet er wel lekker uit.

De BBQ was goed geregeld, al was het wel vechten om een stukje terretorium op de BBQ zelf :P

Veel mooie toestellen gezien. Bertus, was jij diegene met een mooie (!) lange witte sleper die onder een partytent stond?

Denk niet dat veel mensen de Cessna gezien hebben, hij stond binnen en is voor de BBQ naar een bijzaaltje verplaatst :P

Wij waren wat laat, rond een uur of drie. De mooiste vluchten waren toen, denk ik, al geweest, namelijk die twee enorme toestellen die in de 'hangaar' stonden, een zwarte en een groene waarvan ik, heel onbenullig, het type niet van weet.

Mooiste vlucht die ik gezien heb was de Beech (de camouflage-beech) en een vlucht van een zwever, ik vermoed Bertus, die een paar keer goed hard laag voorbij kwam zeilen. Indrukwekkend was ook het toestel waarmee Richard de laatste sleep deed.

Ook een aantal toestellen niet gezien, er stond een rode onder een zeil waarvan ik vermoed dat hij mooi was :P

En natuurlijk de Mosquito van Huib en de Corsair van Arvid. Jammer dat die niet op utrecht zal vliegen :(

een zwarte en een groene waarvan ik, heel onbenullig, het type niet van weet.
Kan gebeuren . . .

Zwarte was P61 Black Widow; die ander is een B17 Flying Fortress.

Samen met die Waco waren dit inderdaad de beste 'schaal' kisten, denk ik.

Maar daar zouden we het niet meer over hebben, geloof ik . . . :wink:

jan.

Back