Schaalmeeting 2006, Oss

• Topicstarter Topicstarter WV
  • Startdatum Startdatum
Hallo Richard,

Even nog een paar vragen m.b.t. de schaalmeting a.s.

Hoe laat worden de vliegers op het veld verwacht?

Ik zag op de site van Deltaoss dat de aanvang om 9.00 is. Tot hoe laat kunnen de vliegers zich aanmelden?

Waar moeten we zelf aan denken m.b.t. de aansluitende barbecue?
Moeten we zelf tafels, stoelen en bestek meenemen, of zijn die aanwezig?

gr.
Marcel Stoop

Even een vraag aan de Electrovliegers de 20e.
Kan ik van iemand een netvoeding lenen om mijn lader aan te hangen die dag?

Ik neem ook wel een loodaccu mee maar weet niet of ik daar de hele dag op kan vliegen.

De weersvoorspelling is nog niet echt super, maar voorspellen kunnen ze het toch niet met grote zekerheid.

Phoenix zei:
Kan ik van iemand een netvoeding lenen om mijn lader aan te hangen die dag?

Ik kan mijn BMI voeding meenemen voor je, je moet mij alleen wel even uit jezelf aanspreken als je er bent, aangezien ik geen gezichten bij de namen weet :)

Grt.

Marcel
Nou hebben we zelf een boel stoelen maar als iedereen komt, dan zou het wel eens krap kunnen worden. Dus neem maar mee voor de zekerheid. Platic bestek krijgen we doorgaans bij de BBQ bij geleverd.

Ik begrijp dat er enkelen blijven kamperen, vandaar mijn opm over zondag. Weliswaar is het zondag geen "formele" meeting meer, je kunt dus wel vliegen, maar ook DELTA leden mogen dan gewoon vliegen.

Evt heb ik ook nog een 220/12V voeding liggen maar ook een dikke accu, zal hem opladen en meenemen.

Alexzzz, da's prima, super! :D
Wat is precies de uitgangsspanning en max amperage (ik heb max 2.5A nodig dus dat valt wel mee).

Ik ben te herkennen aan de Hurricane (volgens mij de enige die dag) en zal wel heeel hard Alexzzz roepen als ik aankom :wink:

(off-topic)
Bijna zonder P47 :? die dag want gisteren zijn we wezen dogfighten met de P47 en de Nakajima Hayate beide van ALFA models. Windkracht 3-4 variabel, waarbij de wind af en toe wegvalt naar 0 is niet ideaal maar wel adrenaline verhogend :lol: Na een minuut of 8 krijgt de Hayate een enorme windvlaag voor z'n kiezen en rolt vanzelf weg en is niet meer te houden nose first to touch the ground....ouch! Total loss een geweld van depron en triplex. Ik nog twee rondjes erboven gecirkeld (ik had ten slotte gewonnen :wink: ) Kapt mijn motor ermee wind draait net op dat moment, ergo airspeed nagenoeg 0 dus zwaartekracht had vrij spel, ik had nog wel controle dus kon de klap afvangen. Desalniettemin staart afgebroken en een scheur in de romp. En er bleek een van de drie motordraden te zijn afgebroken (= oorzaak). Is inmiddels alweer gemaakt 8) .
(on-topic)

Ik verwacht eind van de ochtend er wel te zijn, met Dave mijn vliegmaatje die zich momenteel nog aan het opgeven is via de site....

Dat zijn inderdaad de grillen van dat veld. Goed dat je er toch kan zijn met je kist.

hm de weersvoorspellingen voor zaterdag zijn alleminst gunstig. Ik weet dat het speculeren is maar mijn persoonlijke deadline wordt verder naar het weekend verschoven.

Code:
KNMI:

di   wo    do      vr      za 
Zonneschijn (%)                                30   20    30      40      30 
Neerslagkans (%)                               40   70    90      60      90 
Neerslaghoeveelheid (mm)                        1   0-2   3-6     0-3     2-8 
Minimumtemperatuur (°C)                         12 9/11  11/13    10/13   9/12 
Middagtemperatuur (°C)                          19 17/20 18/20    17/20   16/19 
Windrichting                                    W   ZW   ZW       ZW      ZW 
Windsnelheid (bft)                              3   3     4        4       4

Dan maar een stuk plastic meenemen voor over het vliegtuig .:cry: . :cry: . :cry: . :cry: . :cry:

Maar als de weersvoorspellingen net zo juist zijn als anders, dan is er nog hoop :wink:

ps is er een briefing voorzien? (waarschijnlijk wel) zo ja hoelaat ?

misschien de partytent maar in de kar gooien dan kunnen wij in ieder geval droogzitten met een paar van onze modelletjes :roll:

Er is er ook een loods waar je, je modellen droog kan zetten.
Als hij niet al vol staat met Richard zijn modellen :lol:

Enne wat weersverwachting betreft.
Ze gaven vorige week ook regen op.
Maar mijn grasveldje begint al aardig bruin te worden.
Er is hier al 2 weken geen druppel gevallen.

Kosten weten we nog niet, we gaan afspreken dat we definitief bestellen zaterdag rond de middag. Eerder durven we niet, als het slecht weer is komt er natuurlijk niemand en zitten wij met die hompen vlees....
Meestal is een goede BBQ te regelen tussen de 10 en 15€.
Voor minder kan ook wel, als je tenminste van geraspt karton houdt....

Phoenix zei:
Alexzzz, da's prima, super! :D
Wat is precies de uitgangsspanning en max amperage (ik heb max 2.5A nodig dus dat valt wel mee).

Ik ben te herkennen aan de Hurricane (volgens mij de enige die dag) en zal wel heeel hard Alexzzz roepen als ik aankom :wink:

Komt goed, het apparaatje is 10A, 13.8V. Als je een grote zwart/gele Sukhoi aan ziet komen (en een zwarte Laser 200) dan weet je dat ik het ben :lol:

Ik hoop dat het een beetje leuk weer wordt, bij regen blijven de modellen van mij in de auto in ieder geval...... :(

We zullen het wel zien.

Grt.

g_ico.gif
voor zaterdag......... :(

Grt.

Mhhh, lekker zo`n optimist in het midden :(

Ik ga van het uit van
smiley%20sun.gif

En we nemen maar een zeiltje mee voor de modellen :wink:

Komt goed, het apparaatje is 10A, 13.8V.
Toppie!

bij regen blijven de modellen van mij in de auto in ieder geval......
Jammer, anders hadden mijn modellen onder de vleugel van jouw Sukhoi kunnen staan :wink:

Tja en dan het weer...de neerslag percentages zijn al aan het dalen van 90 naar 80% maar dat schiet nog niet op. :?

Back