Schaalmeeting 2006, Oss

• Topicstarter Topicstarter WV
  • Startdatum Startdatum
Ik neem m'n Heinkel P1076 ook maar mee.
Heb ik tenminste iets bij me dat af is... :?

Wellicht het kleinste (80 cm) modelletje van die dag. 8)

p1076%7E0.jpg

Wellicht het kleinste (80 cm) modelletje van die dag.
nou net dan, de ALFA modellen die we meenemen zijn 83cm.

Grappig kistje, dit model kende ik nog niet. Heb zojuist een ALFA FW190A in elkaar geflanst voor mijn vliegmaatje. Zijn ALFA Hayate ligt aan diggelen...Die duitsers hebben toch wel wat mooie warbirds gefabriceerd.

De P 1076 heeft nooit echt gevlogen en is nooit verder dan de tekentafel gekomen, omdat de WWII afgelopen was. Het was een doorontwikkeling van de H100 met contraroterende props en evaporerende huidplaten voor de koeling.
Mag je in zo'n geval dan eigenlijk wel van een schaalmodel spreken :?:

Trouwens, Iwan jij wint, mijn model is 86cm :oops:

HiHi, zal ik dan ook nog maar mijn P-51 meenemen.

Gebouwd vanaf een Revell kit tekeningetje met een spanwijdte van...............
80 cm :lol:
p51kl8.jpg

Hij heeft ooit eens gevlogen maar da`s lang geleden, hij hangt nu voor het raam in m`n bouwhok :)

OK Berto heeft de kleinste 8O en Alexzzz heeft de grootste 8O .....modelvlliegtuig dan wel he, niet meteen aan andere dingen denken :wink:

Ze zeggen toch altijd "die met de grootste kist heeft de kleinste........." :lol:

PLANNING SCHAALDAG IN OSS

Ik denk dat we koppen met spijkers moeten slaan.
Als het morgen zo'n dag wordt als vandaag is het onverantwoord vele mensen onnodig veel km's te laten rijden om vervolgens teleurgesteld naar huis te laten gaan.
Omdat schaalmodellen doorgaans niet de meest ideale (aerodynamisch gezien) modellen zijn voor harde wind en dus zware turbulentie, is het voor ons als organisatie ook moeilijk om van de deelnemers te verwachten dat ze coute que coute risiko's gaan nemen met hun dure en arbeidsintensieve modellen.

Ik zal met FRED afspreken dat we uiterlijk morgenochtend om 0800u op de site www.deltaoss.nl de definitieve beslissing kenbaar maken, tevens zal ik in dit draadje een mededeling doen. Maar ik schat de kansen voor een mooie dag als gering in.

Wat ik wel hartverwarmend vind zijn de vele positieve reacties op zo'n daggie, wie had dat verwacht. Veel vliegers leven écht naar deze dag toe.
Als je ziet dat de meeste schaalwedstrijden een lauwwarme belangstelling genieten, dan is het duidelijk dat schaalvliegend Nederland meer op dit soort initiatieven zit te wachten.

Als het morgen niet doorgaat zullen we ook direct de koppen bij elkaar steken en een alternaief bedenken. We moeten ook even de gemeente contacten omdat we normaal gesproken 6 weken van tevoren een evenement moeten aankondigen. Willen we op korte termijn iets doen dan zullen we op wat coulance moeten kunnen rekenen.

Het zal dan echter zonder mij moeten gebeuren want de komende weekends zijn bij mij ramvol geplanned.

Lijkt me een verstandige beslissing maar wat denken jullie ervan om het vanavond om +/- 10:00 al een beslissing te nemen :?:

Namenlijk een beetje vanwege het feit dat wij van plan waren om echt vroeg te vertrekken +/- 7:00, als we nu tot 8:00 moeten wachten, dan nog alles inpakken wordt dan vrij laat voordat we echt de hort op zijn :(

En dan is de kans van een geslaagde dag nog zeer gering vanwege de toch harde wind en mogelijke buiien.

of

We kunnen ook even een peiling hier houden zodat wij (de deelnemers) nu een beslissing kunnen nemen.

Ondanks dat ik het zeer jammer zou vinden stem ik (en Onno) ervoor om morgen te skippen en een nieuwe (zo vlug mogelijk als Delta Oss het kan regelen) een nieuwe datum te prikken.

2 stemmen voor een nieuwe datum (maar als het wel doorgaat komen we toch hoor :P )

Mijn vliegmaatje en tevens transport voor morgen liet ook weten dat hij liever wilde afzeggen vanwege het weer :cry: Ik hou nog een slag om de arm tot vanavond en hak ik de knoop door of ik nog kom ja of nee.

En sanka mocht je dit draadje ook volgen, jouw gekochte speedkistje die ik mee zou nemen komt wel een keer die kant op, maar of dat morgen wordt :?

Mijn Birddog gaat alleen met windkracht 2 of minder de lucht in, en Groningen - Oss is nou ook niet direct helemaal niks, pizzeria's hebben we hier ook wel :wink: , dus ik zou zeggen: blaas maar af.

Met windkracht 5 8O gaat dat zo ongeveer vanzelf . . . :(

Maar onder voorwaarde dat er wel een nieuwe datum geprikt wordt!! :P

jan.

Ik heb ernstige twijfels over het weer en vermoed dat ik ga stemmen voor een nieuwe dag. Ik heb aan mijn statische dc-3 stevig verder gebouwd om iets leuks te laten zien, maar regen kannie ff niet hebbe !!

Als ik nu naar buiten kijk (Amsterdam) dan komt de regen horizontaal voorbij en laten de bomen de onderkant van hun bladeren zien, het is koud en het KNMI en Meteoconsult zijn allebei verre van optimistisch.

Bart Nopper.

Laten we dan nu maar de knoop doorhakken en een nieuwe datum prikken.

Wel erg sh...t ik heb echt maanden naar deze dag uitgekeken, maar ja om er nu een een schaal-watervliegtuigen festijn van te maken of een schaal-crash festijn lijkt me nu ook weer niet zo.

Berto zei:
Lijkt me een verstandige beslissing maar wat denken jullie ervan om het vanavond om +/- 10:00 al een beslissing te nemen :?:

Namenlijk een beetje vanwege het feit dat wij van plan waren om echt vroeg te vertrekken +/- 7:00, als we nu tot 8:00 moeten wachten, dan nog alles inpakken wordt dan vrij laat voordat we echt de hort op zijn :(

Hier ben ik het mee eens, wij vertrekken ook rond 7.00, dus graag zou ik het eerder horen :) Als de weersvoorspellingen gelijk blijven, dan stem ik ook voor een nieuwe dag....

Aan de andere kant is er sinds gisterenavond zo ontzettend veel regen gevallen, misschien dat het morgen daarom nog meevalt.

Grt.

De regen viel misschien wel tegen maar om nu echt te zeggen het was goed weer om met schaalkisten te vliegen ook weer niet echt :(

Op zo`n dag hopen we allemaal toch op een bijna strak blauwe lucht, 20 graden en een licht briesje?

6 stemmen voor een nieuwe datum :|

Met de Laser 200 en de Sukhoi durf ik met windkracht 7 nog wel te vliegen, maar die toch al niet zo stabiele schaalkisten hebben daar wat meer moeite mee......

Grt.

Ik heb het even geruisloos gevolgd en hoewel ik altijd positief ben, denk ik niet dat het de meest ideale omstandigheid is. Ik denk dat de regen wel mee zal vallen, maar wat doet de wind? Die is minstens zo belangrijk, zie eerder genoemde argumenten.
Ik zal zeker komen als het doorgaat. Als het verzet wordt, kan ik misschien de Corsair nog verder af maken :yes:

Back