Het onderbreken van de inpulsleiding naar de ESC zou ik nooit doen. Sommige ESC's starten niet op als bij het aansluiten van de vliegaccu er geen impuls op de ingang staat.
Als je er op vertrouwd dat een ESC een motor nooit inschakeld als er geen impuls op ingang staat of nooit de motor laat draaien als het gas dicht staat, dan zijn er nog andere opties:
Programmeer een veiligheidsschakelaar in de zender zie er voor zorgt dat de motor niet gaat draaien als je per ongeluk tegen de gasstick stoot. Zorg er ook voor dat de failsave positie voor het gaskanaal in de "motor uit" positie staat.
Sommige zenders gaan niet aan als schakelaars niet in een vooraf gedefinieerde positie staan. Zorg er voor dat de zender alleen aan gaat als de veiligheidsschakelaar voor de motor geactiveerd is.
Je zal op deze manier nooit de motor aan het draaien krijgen als de veiligheidsschakelaar niet is vrijgegeven. Extra veiligheid geeft een veiligheidsschakelaar die je niet door aanstoten kan bedienen. Er zijn schakelaars waarvan je het schakelarmpje moet optillen voordat je de schakelaar kan omzetten.
Maar het blijft een ESC die onder spanning staat en altijd onverwachte dingen kan doen. Uiterste voorzichtigheid blijft geboden! Ook niet vergeten direct na de landing de veiligheidsschakelaar te activeren. Ander kan je door tegen de gasstick te stoten de motor aan het draaien krijgen.
Pas deze methode toe op al mijn elektro-toestellen en deze werkt tot tevredenheid, maar opletten blijft nodig.