Schlachtschiff Bismarck 1/200 van Trumpeter

Erik,

Gefeliciteerd met dit mooie project. Ik heb met regelmaat gekeken op dit draadje en genoten van het vakwerk dat je leverde.

Groeten Hans.

Image1528542193.874109.jpg
het plexiglas is gearriveerd

Image1529160811.425266.jpg
Image1529161878.827420.jpg

Toch een afwijking. Mijn standaard wat getordeerd?
Image1529161950.099692.jpg

Dat is dan wel raar, want de voet staat gelijk. Ook een kras door de verpakking maar gelukkig zo laag dat die wegvalt. Dit roept eigenlijk om een klacht, maar laat maar.

Nu maar drogen (geen idee hoelang) en hopen dat het niet uit elkaar valt. Dan zouden er binnen hoeken in moeten, en dat is toch minder mooi. Ook hopen dat de lijm zich nog wat laat wegschrapen.

Image1529165588.586921.jpg
Image1529165603.102067.jpg

En nu dan het eindresultaat!

Image1529425516.040012.jpg
Image1529425554.977095.jpg
Image1529425581.599539.jpg

Het spiegelt natuurlijk als een gek maar mijn model is veilig!

Leuk weetje: in 1 van de volgende nummers van de NVM een artikel over de bouw en vooral dit forum. Dank voor alle reacties!

Ik kijk uit naar je artikel. Eerder reeds aangegeven 'Museum waardig'.

Zou er een museum zijn dat hem wil hebben? Dan heb ik weer ruimte voor mijn volgend project. Dat wordt van museum kwaliteit, maar wel een grotere uitdaging, schat ik!

Maar eerst de Fuso nog af.

Hallo,
Ooit eens een "Bismarck"gebouwd van tekening, later aan een neefje gegeven en bestaat dus allang niet meer.
Ben ook eens begonnen met eentje 1:100, maar nadat de romp klaar was heb ik mij bedacht, veel te groot
voor een normaal huis, en op marktplaats verkocht aan iemand uit noord duitsland voor een redelijke prijs.
Ik las het artikel in de Modelbouwer, en heb toen even het draadje bekeken,2 of 3 pagina's, en uit wat ik las
bleek mij dat je om foto's verlegen zat, maar mogelijk ken je dit allang maar op de website:
www.kbismarck.com en www.kbismarck.org staat heel veel informatie.
Zo meen ik mij te herinneren dat de bovenkant vab de grote geschuts torens tijdens het laatste gevecht geel waren geschilderd.
Het Spinterpatroon op de romp was overgeschilderd op een nep boeggolf na.
Als oud metineman herinner ikmij dat zeedoelgranaten ook wel groen waren geschilderd.
De ringen onderaan dr gramaten waren van zacht-koper, inderdaad om gemakkelijker de "trekken en velden"te volgen voor de rotatie
tijdens de vlucht.
Mooi schip, ga niet kritisch kijken of al de details wel kloppen.
Veel plezier met jouw prachtige Schlachtshiff.
Rieks.

Hallo,
Ooit eens een "Bismarck"gebouwd van tekening, later aan een neefje gegeven en bestaat dus allang niet meer.
Ben ook eens begonnen met eentje 1:100, maar nadat de romp klaar was heb ik mij bedacht, veel te groot
voor een normaal huis, en op marktplaats verkocht aan iemand uit noord duitsland voor een redelijke prijs.
Ik las het artikel in de Modelbouwer, en heb toen even het draadje bekeken,2 of 3 pagina's, en uit wat ik las
bleek mij dat je om foto's verlegen zat, maar mogelijk ken je dit allang maar op de website:
www.kbismarck.com en www.kbismarck.org staat heel veel informatie.
Zo meen ik mij te herinneren dat de bovenkant vab de grote geschuts torens tijdens het laatste gevecht geel waren geschilderd.
Het Spinterpatroon op de romp was overgeschilderd op een nep boeggolf na.
Als oud metineman herinner ikmij dat zeedoelgranaten ook wel groen waren geschilderd.
De ringen onderaan dr gramaten waren van zacht-koper, inderdaad om gemakkelijker de "trekken en velden"te volgen voor de rotatie
tijdens de vlucht.
Mooi schip, ga niet kritisch kijken of al de details wel kloppen.
Veel plezier met jouw prachtige Schlachtshiff.
Rieks.

Dank je. Groen had ik nog niet gehoord. Weer wat geleerd! Dat van die camouflage wist ik, ik heb kleuren aangehouden zoals die van de werf kwam (maar ook niet exact).

Vandaag verscheen mijn artikel over dit forum in de Modelbouwer nr 6. Ik hoop dat het modelbouwers motiveert flink gebruik te maken van het forum

Van harte gefeliciteerd met het artikel. Vooral doorgaan met publiceren.
Misschien kan ik dan ooit de wisselbeker, voor het bijdragen aan de artikelen van de Modelbouwer, de wisselbeker "Th A.V. GLASIUS van ROODE" met hierin jouw naam gegraveerd en de op jouw naam gestelde legpenning overdragen.

SAM_1933.JPG

In afwachting van je nieuwe publicaties.

Op penning te lezen.
2017, Henk Valkhof

Van harte gefeliciteerd met het artikel. Vooral doorgaan met publiceren.
Misschien kan ik dan ooit de wisselbeker, voor het bijdragen aan de artikelen van de Modelbouwer, de wisselbeker "Th A.V. GLASIUS van ROODE" met hierin jouw naam gegraveerd en de op jouw naam gestelde legpenning overdragen.

[In afwachting van je nieuwe publicaties.

Op penning te lezen.
2017, Henk Valkhof

Nou, dat stimuleert wel zeg. Je hebt zeker gelezen over mijn ijdelheid in het artikel ;-)

Ben benieuwd hoe vaak de houder publiceerde!

Back