Schlachtschiff Bismarck 1/200 van Trumpeter

erikborgers

Vriend van modelbouwforum.nl
IMG_0805.JPG

Na mijn U-boot (http://www.modelbouwforum.nl/threads/u-boot-type-vii-c-41-bouwverslag.220855/) heb ik de moed voor een flink groter project met PE en houten dek. Wel jammer dat de schall niet 1/144 is maar 1/200, groeter is toch altijd mooier. Maar ja, met zijn 1.26 meter moet dit toch ook een aardige kamervuller zijn. Mijn huis barst al van de modelbouwschepen (toppunt de scharnhorst 1/100) en ander spul.

Voor de mensen die commentaar geven op vervuilde schepen (http://www.modelbouwforum.nl/threads/u-boot-type-vii-c-41-bouwverslag.220855/page-2 ) een waarschuwing: ja, ik hou van verouderen, ook al was de Bismarck wellicht nog niet zolang op zee en schilderde de bemanning de boel regelmatig over (in ieder geval de camouflage). Ik zie graag dat een model indruk maakt, in ieder geval op mij, en verouderen draagt daar flink aan bij. Kom maar op met die roest! Realisme dan maar iets minder. Zo zijn in de laatste dagen van de Bismarck door de bemanning heel slordig de camouflage overgeschilderd en sommige mensen doen dat expres na, dus schilderen ook slordig, maar dat ga mij dus te ver!

Hoi Eric

ik heb de doos zien staan op plastic scale in affligem
imposante doos moet ik wel zeggen
ga je deze keer wel voor rc of blijft het staties
deze boot is groot genoeg om er een rc installatie in te bouwen
in pascal zijn nimitz zit zelfs een rc installatie met een zij het beperkte mogelijkheden
hij kan alleen varen LOL maar de schaal is echt heel klein

ik volg het wel weer
gr raf

Irritant is dat door de constructie de lopen maar 10 graden omhoog kunnen (dat
Hoi Eric

ik heb de doos zien staan op plastic scale in affligem
imposante doos moet ik wel zeggen
ga je deze keer wel voor rc of blijft het staties
deze boot is groot genoeg om er een rc installatie in te bouwen
in pascal zijn nimitz zit zelfs een rc installatie met een zij het beperkte mogelijkheden
hij kan alleen varen LOL maar de schaal is echt heel klein

ik volg het wel weer
gr raf

Nee, ik ga niet voor RC. Ik denk dat mijn model dan na 1 keer varen volledig verpest is. Veel te kwetsbaar met wat ik van plan ben. Ik heb nog nooit iets varends gemaakt, alhoewel ik ooit wel de grosser kurfurst op 1/100 bouwde, met de motoren en schroefassen er al in. Maar varen is niet mijn ding. Misschien moest ik eens naar een show en zou ik van gedachten veranderen!

Helaas kunnen de lopen maar 10 graden omhoog bij deze kit, maar ook bij het schip. Dat heb ik verholpen met eenvoudig figuurzagen. Geen idee waarom trumpeteer dat niet doet!

De verdiepingen van de toren. Jammer dat ik geen foto's heb kunnen vinden van het binnenwerk. Misschien zijn er goede boeken.

Met gold metal de hulzen geschilderd. Tevreden! We gaan maar even uit van koperen hulzen. Ziet er straks lekker opvallend uit in het verdere grijze gebeuren.

Helaas kunnen de lopen maar 10 graden omhoog bij deze kit, maar ook bij het schip. Dat heb ik verholpen met eenvoudig figuurzagen. Geen idee waarom trumpeteer dat niet doet!

Hallo Erik.
Daar kwam ik ook achter bij het bouwen. Ik heb het opgelost door bij de 35cm torens op het schip de sluitstukken schuin door te zagen, zodat de kanons tot 30 graden kunnen eleveren. Mijn Bismarck gaat overigens wél varen, maar ook bij mij gaat het een langdurige klus worden. Ben nu bezig met de 37 en 20mm FLAK-batterijen... Eén stuk per avond. Daarna de ogen rust geven. Wat een priegelwerk.

Back