Schokbreker Topic

Hoi allemaal.

Gezien er enorm veel topics zijn over motoren etc. En er eigenlijk weinig te vinden is over het fenomeen "schokbrekers" Besloten maar eens een draadje te starten. Vragen over schokbrekers kunnen dan hier geplaatst worden, en als het meezit beantwoord worden;)

Laat ik eens een opgooitje doen:

Welke olie/spring verhouding zou ideaal zijn voor de alu "big bore" shocks van mijn Slash?

Ben op zoek naar een combi voor onroad, en off road (circuit)
Wil hierin zo min mogelijk met spacers werken. Vind dit een tijdelijke oplossing....

Groeten,

Rinaldo
 
Een algemeen topic over dempers en veren kan best handig zijn maar dan als topicstarter de vraag stellen over 1 bepaald type auto is dan de verkeerde weg voor zo'n topic.

Mijn mening:
Dempers en veren veranderen doe je eigenlijk aan de hand van de ondergrond waarop gereden wordt en het gedrag van de auto die je er naar wilt hebben. En dan wordt het een moeilijke materie om het goed in kaart te brengen omdat dat per soort auto kan verschillen.

Een goed naslagwerk is de Hudy Setup book te downloaden van www.hudy.net maar omdat Xray de nodige onroad en offroad auto's heeft kan je voor het soort auto die je hebt een setupboek van Xray downloaden met een hoop leerzame onderwerpen als ook over dempers en veren.
 
Hoi allemaal.

Gezien er enorm veel topics zijn over motoren etc. En er eigenlijk weinig te vinden is over het fenomeen "schokbrekers" Besloten maar eens een draadje te starten. Vragen over schokbrekers kunnen dan hier geplaatst worden, en als het meezit beantwoord worden;)

Laat ik eens een opgooitje doen:

Bedoelde meer dat ik de eerste vraag stel, en de topic een start krijgt;) en ja, die gaat dan over mijn auto.
Verder inderdaad een algemene topic voor vragen van ieder forumlid over dit (ondergeschoven) onderwerp.

Ik heb van jullie alvast weer 2 linkjes die ik kan gaan uitpluizen. Bedankt hiervoor. Als er verdere suggestie's zijn hoor ik dit natuurlijk graag.

Groeten,

Rinaldo
 
Laatst bewerkt:
hallo

Ik heb een Xrc Rc-2 en de achterveren zijn erg stijf.
Rc-Junkies had gezegd dat er te dik vet in zat, kun je er dan ander vet in doen?
Wat voor vet raden jullie aan?

Gr
 
Verder inderdaad een algemene topic voor vragen van ieder forumlid over dit (ondergeschoven) onderwerp…... Als er verdere suggestie's zijn hoor ik dit natuurlijk graag.

Het is geen “ondergeschoven onderwerp” maar zo ongelooflijk complex dat zelfs de geleerde er geen eenduidig antwoord op hebben, slecht enkel “betweters” hebben hiervoor oplossingen. Juist het specificeren op 1 en het zelfde model vereenvoudigd de boel een beetje, maar dan nog moet je dezelfde banden, gewichtverdeling, trackspeed, ondergrond, enz, enz, echt alles identiek hebben!
 
heey
ik heb een savage en ik rijd nog met de ori demers. maar p internet zie ik alemaal goedkope alluminium dempers staan, onder andere die van hpi zelf. maar wat is nouw het verschil tussen ori en die alu?
 
het verschil(volgens mij, kan het fout hebben):

lichter,
beter dempend voor een betere wegligging
door de olie minder "sprongerig"


maar zelf had ik ook nog een vraag: in m'n baja king heb ik allu veren zitten, werken prima, maar als ik spring of wat dan ook is het in een keer BAM op de grond. niks langzame klap opvang. wat is nu beter om te doen? dikkere olie, of hardere veren. optie 1 lijkt mij het beste i.v.m de wegligging in de bochten.
 
In beginsel ik adviezen/opmerkingen van rijders als bv. Roelof en Per niet in de wind slaan. Het is idd. een complex iets. Iedere keer als ik denk."dit is het" blijkt het tegendeel waar te zijn. Oefenen en leren is waar het op neer blijkt te komen. Kost hooguit een paar setjes veren, en flesjes olie.
 
heey
ik heb een savage en ik rijd nog met de ori demers. maar p internet zie ik alemaal goedkope alluminium dempers staan, onder andere die van hpi zelf. maar wat is nouw het verschil tussen ori en die alu?

Dat alu alleen maar voor koopgrage en tunings-gyle mensen is want met de standaard plastic dempers "hoor je er niet bij".....

Waarom zou je andere dempers willen kopen ?
Welk voordeel wil je eruit halen als je alleen maar kriskras over een zandvlakte aan het scheuren bent ?
En de belangrijktste vraag: waarom niet je huidige dempers anders configureren ?
 
Hallo, ik heb een 1:8 buggy en heb een tijd geleden een nieuwe sturservo gestoken( hs 645 mg) nu heb ik last van omslaan. De wagen slaat om in de bocht of bij optrekken en sturen tegelijkertijd.
De vering is naar mijn denken redelijk zacht en de olie zit zo: voor 550 en achter: 400.

hoe zou ik dit een beetje kunnen tegengaan?

grtzzz
 
Ik heb hier een Traxxas Revo staan met Integy piggyback shocks. in de handleiding van deze shocks staat dat deze 90 weight voor en 110~120 weight achter moeten hebben.
Heb op PKracing de volgende vlesjes gevonden (zijn de enigen die in de buurt komen, voor zover ik kan zien.) SCG100 en SCG120. deze zijn 100W en 120W (ik neem aan dat de W op 'Weight' slaat?) deze olie zou alleen net iets te dik zijn, gezien ik graag het boekje aan zou willen houden en dus 90W en 110W zou willen gebruiken.

iemand enig idee waar ik dit zou kunnen vinden?
 
weight waardes zijn niet te vergelijken buiten het merk om. Dus binnen het merk zal een 50wt minder visceus zijn dan een 100wt, maar 100wt van het ene merk is geen 100wt van een ander merk.
 
hoe kan ik er dan achter komen wat er in moet? zonder flesjes te kopen a la trail and error. (dat vind ik namelijk een beetje zonder van 't geld. )
 
hij heeft het pas gekregen na het installeren van de servo, nu is men draaicirkel een pak kleiner. daardoor slaat de wagen in de bocht veel sneller op.

grtzzz
 
Back
Top