Schokbreker Topic

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door RCW, 7 mrt 2009.

  1. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Dan moet je de vering zachter zetten lijkt me.
     
  2. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Ligt eraan of er op verharding wordt gereden of off road.
    Er zijn trouwens zenders waarop je de servo uitslag in kan stellen.
    Als dit het probleem is, zou dat ook een optie kunnen zijn, ervan uit gaande dat de auto stock prima reed.
     
  3. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    rex> veren harder dus. als je last hebt van griproll (omrollen bij het insturen) dan zijn je voorveren te zacht. De auto gaat hangen in zijn ophanging, veren houden dat niet tegen als ze te zacht zijn en dan komt er teveel druk op de buitenste banden te liggen. Die gaan happen in de ondergrond met als resultaat een griproll.
     
  4. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Maar het probleem ontstond pas NA het monteren van de nieuwe servo.
    Lijkt me een kwestie van basis houden, en voorzichtig modificeren..
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je auto veel scherper stuurt na se installatie van van een andere servo moet je gewoon de stuuruitslag verminderen.

    Sommige RTR zenders hebben een EPA instelling middels een duimwieltje in het handvat en anders moet je de kogels van de stuurstangen een gaatje verzetten
     
  6. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    als je stuurservo dus nu sneller en sterker is dan forceert hij je voorbanden eindelijk op de goede manier de bocht in. Je stuurt hem dus waar die naar toe moet, met je oude servo ging dat waarschijnlijk te traag of kreeg hij de wielen niet in de goede stand (te weinig kracht). Als je nu dus teveel grip krijgt op deze manier (en dus tractierol) kun je dat compenseren door een wat stuggere veer te monteren. Maar in plaats van 300 meningen en opties kun je het ook gewoon eens proberen, achter een toetsenbord stel je je auto niet af...
     
  7. marcelvdwart

    marcelvdwart

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Rosmalen, NB
    Zijn er ook alternatieve schokbrekers voor de tamiya super fighter G?
    [​IMG]

    het is dus een DT-02 chassis.
    Heb proberen te achterhalen wat de afmetingen zijn, maar dat is niet zo eenvoudig..




     
  8. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    ik vond het niet zo heel ingewikkeld: http://www.tamiya.com/english/rc/rcmanual/dt02.pdf

    in de handleiding vind je ver achteraan (als oliedemper hop-up) dat de voorste dempers 70mm zijn en de achterste 94mm.
     
  9. roodkopvoske

    roodkopvoske

    Lid geworden:
    13 mrt 2010
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Berchem, België
    Misschien kan iemand hier mij uit de nood helpen, ik heb een probleem met de schokdempers van mijn blazing star. Als ik ze hervul, en nadien een paar keer op en neer beweeg, zit er meteen lucht in. Als ik ze dan opendraai, zit er wat olie bovenop de bladder (of hoe dat ding ook al mag heten), maar de bladder ziet er nog tiptop in orde uit. Ik heb al allerlei trucs uitgeprobeerd, maar niets heeft geholpen. Als iemand goede raad heeft... alvast bedankt dan.
     
  10. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Vullen......Uurtje wachten....dan pas afmonteren. Scheel een hele hoop;)
     
  11. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Mathijs welke servo heb jij in de buggy? Mijn 625mg centreert niet goed meer en er zit speling. Tijd voor dit 7j oude beestje te vervangen. Kan een 2e hands ACE1015 voor 50€ kopen, of een hitec 7955tg voor 99 nieuw. Ofwel een snelle 7940TH voor 109€, maar die is misschien iets te snel?

    En nu ontopic: Zou een dikkere sway bar ook kunnen helpen tegen tractierol of gebruik je dat in andere situaties?
     
  12. KDV

    KDV Guest

    Ik zoek dus veren voor mijn bonzer want de standaard veren zijn echt heel zacht weet iemand waar ik die kan krijgen want ik heb ze bij pk racing gezien maar daar zijn ze 8 euro voor 2
     
  13. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Pk heeft ze, 8 eurie voor 2 stuks... man, wat is nou 8 euro..
     
  14. KDV

    KDV Guest

    omdat je bij conrad voor 13 euro 4 complete schokbrekers hebt..
    Maar ik ga binnenkort naar pkracing om de veren+een nieuwe accu te halen.
     
  15. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    het is trouwens wel een heel oud topic dat omhoog wordt gehaald, maar goed.. ;-)

    ik heb in mijn buggy's de hitec 7955TG zitten op lipo direct. Werkt prima, onverwoestbaar en snel zat (en kracht teveel). De 7940TH hoor en lees ik niet zulke goede verhalen over (snel speling, etc).

    ontopic: ja, een dikkere sway bar helpt zeker tegen tractierol, maar ook een ander type band, stuggere veer, rolcenter, etc...
     
  16. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    7955TG hebbe ze niet meer :( Gisteren gemaild. Kan wel de 7954SH krijgen. Zelfde als 7955TG, maar dan met steel gears ipv titanium.
    Hoe doe jij het bij de elektro kysho? Heb je dan een apparte 2S lipo voor de servo? Vind die 50-65g extra van de lipo er een beetje veel aan.
    Nopjes afknippen aan de buitenkant kan ook helpen tegen tegen overslaan :D

    7950TH kan ook, maar die zouden 4A trekken heb ik ergens gelezen. Dat trekt de BEC van de MMM niet :(
     
  17. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    wie hebben ze niet meer, er zijn meer winkels, internet, ebay, etc... Altijd kiezen voor de TG versie, steel gaat even wat makkelijker kapot. Geloof dat een truggyrijder je daar wel wat meer over kan vertellen (he franssie ;-) )

    Bij de MP9e rij ik gewoon met dezelfde servo, maar dan idd op 6 volt. Ietsje langzamer, maar nog steeds snel genoeg. Het verschil tussen 0,12 en 0,15 m/s gaan jij en ik bijna niet merken hoor, en als je het toch merkt wen je er snel genoeg aan.

    Nopjes afknippen doen we niet aan, mag trouwens ook niet bij de Xceedcup, en terecht ;-)
     
  18. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Aha, wist niet dat het niet mag daar. Op de black jack in mol reed iedereen met afgeknipte knopje.
    Er kwam een 8ight-e toe met verse schumachers met lekkere pinnen op, iedere bocht lag ie op zijn dak, haha. Na 2 rondjes stond ie al nopjes te knippen.
     
  19. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    hallo
    hier staat wat info over schokbrekers en ook te koop
    www.junfac.com
    is meer voor de trialrijder/crawler,
    die stellen natuurlijk weer andere eisen aan de schokbrekers dan de
    F1 of rally of de onroad rijder,
    mvg markioo
     
  20. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Goedeavond luitjes,

    kan iemand mij vertellen hoeveel W de standaard olie bij de Big Bores is??
     

Deel Deze Pagina