Schokbreker Topic

Ligt eraan of er op verharding wordt gereden of off road.
Er zijn trouwens zenders waarop je de servo uitslag in kan stellen.
Als dit het probleem is, zou dat ook een optie kunnen zijn, ervan uit gaande dat de auto stock prima reed.
 
rex> veren harder dus. als je last hebt van griproll (omrollen bij het insturen) dan zijn je voorveren te zacht. De auto gaat hangen in zijn ophanging, veren houden dat niet tegen als ze te zacht zijn en dan komt er teveel druk op de buitenste banden te liggen. Die gaan happen in de ondergrond met als resultaat een griproll.
 
Maar het probleem ontstond pas NA het monteren van de nieuwe servo.
Lijkt me een kwestie van basis houden, en voorzichtig modificeren..
 
Als je auto veel scherper stuurt na se installatie van van een andere servo moet je gewoon de stuuruitslag verminderen.

Sommige RTR zenders hebben een EPA instelling middels een duimwieltje in het handvat en anders moet je de kogels van de stuurstangen een gaatje verzetten
 
als je stuurservo dus nu sneller en sterker is dan forceert hij je voorbanden eindelijk op de goede manier de bocht in. Je stuurt hem dus waar die naar toe moet, met je oude servo ging dat waarschijnlijk te traag of kreeg hij de wielen niet in de goede stand (te weinig kracht). Als je nu dus teveel grip krijgt op deze manier (en dus tractierol) kun je dat compenseren door een wat stuggere veer te monteren. Maar in plaats van 300 meningen en opties kun je het ook gewoon eens proberen, achter een toetsenbord stel je je auto niet af...
 
Zijn er ook alternatieve schokbrekers voor de tamiya super fighter G?
Foto-VKB7EG6N-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VKB7EG6N-D.jpg

het is dus een DT-02 chassis.
Heb proberen te achterhalen wat de afmetingen zijn, maar dat is niet zo eenvoudig..




http://www.mijnalbum.nl/Foto-VKB7EG6N-D.jpg
 
Misschien kan iemand hier mij uit de nood helpen, ik heb een probleem met de schokdempers van mijn blazing star. Als ik ze hervul, en nadien een paar keer op en neer beweeg, zit er meteen lucht in. Als ik ze dan opendraai, zit er wat olie bovenop de bladder (of hoe dat ding ook al mag heten), maar de bladder ziet er nog tiptop in orde uit. Ik heb al allerlei trucs uitgeprobeerd, maar niets heeft geholpen. Als iemand goede raad heeft... alvast bedankt dan.
 
als je stuurservo dus nu sneller en sterker is dan forceert hij je voorbanden eindelijk op de goede manier de bocht in. Je stuurt hem dus waar die naar toe moet, met je oude servo ging dat waarschijnlijk te traag of kreeg hij de wielen niet in de goede stand (te weinig kracht). Als je nu dus teveel grip krijgt op deze manier (en dus tractierol) kun je dat compenseren door een wat stuggere veer te monteren. Maar in plaats van 300 meningen en opties kun je het ook gewoon eens proberen, achter een toetsenbord stel je je auto niet af...

Mathijs welke servo heb jij in de buggy? Mijn 625mg centreert niet goed meer en er zit speling. Tijd voor dit 7j oude beestje te vervangen. Kan een 2e hands ACE1015 voor 50€ kopen, of een hitec 7955tg voor 99 nieuw. Ofwel een snelle 7940TH voor 109€, maar die is misschien iets te snel?

En nu ontopic: Zou een dikkere sway bar ook kunnen helpen tegen tractierol of gebruik je dat in andere situaties?
 
Ik zoek dus veren voor mijn bonzer want de standaard veren zijn echt heel zacht weet iemand waar ik die kan krijgen want ik heb ze bij pk racing gezien maar daar zijn ze 8 euro voor 2
 
omdat je bij conrad voor 13 euro 4 complete schokbrekers hebt..
Maar ik ga binnenkort naar pkracing om de veren+een nieuwe accu te halen.
 
Mathijs welke servo heb jij in de buggy? Mijn 625mg centreert niet goed meer en er zit speling. Tijd voor dit 7j oude beestje te vervangen. Kan een 2e hands ACE1015 voor 50€ kopen, of een hitec 7955tg voor 99 nieuw. Ofwel een snelle 7940TH voor 109€, maar die is misschien iets te snel?

En nu ontopic: Zou een dikkere sway bar ook kunnen helpen tegen tractierol of gebruik je dat in andere situaties?

het is trouwens wel een heel oud topic dat omhoog wordt gehaald, maar goed.. ;-)

ik heb in mijn buggy's de hitec 7955TG zitten op lipo direct. Werkt prima, onverwoestbaar en snel zat (en kracht teveel). De 7940TH hoor en lees ik niet zulke goede verhalen over (snel speling, etc).

ontopic: ja, een dikkere sway bar helpt zeker tegen tractierol, maar ook een ander type band, stuggere veer, rolcenter, etc...
 
het is trouwens wel een heel oud topic dat omhoog wordt gehaald, maar goed.. ;-)

ik heb in mijn buggy's de hitec 7955TG zitten op lipo direct. Werkt prima, onverwoestbaar en snel zat (en kracht teveel). De 7940TH hoor en lees ik niet zulke goede verhalen over (snel speling, etc).

ontopic: ja, een dikkere sway bar helpt zeker tegen tractierol, maar ook een ander type band, stuggere veer, rolcenter, etc...

7955TG hebbe ze niet meer :( Gisteren gemaild. Kan wel de 7954SH krijgen. Zelfde als 7955TG, maar dan met steel gears ipv titanium.
Hoe doe jij het bij de elektro kysho? Heb je dan een apparte 2S lipo voor de servo? Vind die 50-65g extra van de lipo er een beetje veel aan.
Nopjes afknippen aan de buitenkant kan ook helpen tegen tegen overslaan :D

7950TH kan ook, maar die zouden 4A trekken heb ik ergens gelezen. Dat trekt de BEC van de MMM niet :(
 
wie hebben ze niet meer, er zijn meer winkels, internet, ebay, etc... Altijd kiezen voor de TG versie, steel gaat even wat makkelijker kapot. Geloof dat een truggyrijder je daar wel wat meer over kan vertellen (he franssie ;-) )

Bij de MP9e rij ik gewoon met dezelfde servo, maar dan idd op 6 volt. Ietsje langzamer, maar nog steeds snel genoeg. Het verschil tussen 0,12 en 0,15 m/s gaan jij en ik bijna niet merken hoor, en als je het toch merkt wen je er snel genoeg aan.

Nopjes afknippen doen we niet aan, mag trouwens ook niet bij de Xceedcup, en terecht ;-)
 
wie hebben ze niet meer, er zijn meer winkels, internet, ebay, etc... Altijd kiezen voor de TG versie, steel gaat even wat makkelijker kapot. Geloof dat een truggyrijder je daar wel wat meer over kan vertellen (he franssie ;-) )

Bij de MP9e rij ik gewoon met dezelfde servo, maar dan idd op 6 volt. Ietsje langzamer, maar nog steeds snel genoeg. Het verschil tussen 0,12 en 0,15 m/s gaan jij en ik bijna niet merken hoor, en als je het toch merkt wen je er snel genoeg aan.

Nopjes afknippen doen we niet aan, mag trouwens ook niet bij de Xceedcup, en terecht ;-)

Aha, wist niet dat het niet mag daar. Op de black jack in mol reed iedereen met afgeknipte knopje.
Er kwam een 8ight-e toe met verse schumachers met lekkere pinnen op, iedere bocht lag ie op zijn dak, haha. Na 2 rondjes stond ie al nopjes te knippen.
 
hallo
hier staat wat info over schokbrekers en ook te koop
www.junfac.com
is meer voor de trialrijder/crawler,
die stellen natuurlijk weer andere eisen aan de schokbrekers dan de
F1 of rally of de onroad rijder,
mvg markioo
 
Back
Top