schoonmaken met hogedrukreiniger

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door daviduck, 23 apr 2010.

  1. hpiracingfreak

    hpiracingfreak

    Lid geworden:
    2 mei 2010
    Berichten:
    960
    Locatie:
    eindhoven
    ja.....:(:( dat is wel irritant en die druk kun je wel gebruiken voor nitro auto's:D
     
  2. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik haal de auto na iedere wedstrijd helemaal uit elkaar zodat ik overal goed bij kan, dempers eraf zodat de draagarmpennen goed gecontroleerd kunnen worden, tank eraf omdat het vuil wat onder je tank komt uiteindelijk je aluminium bodemplaat er niet mooier op maakt. Motor en uitlaat eraf, servoplaat inclusief electronica in één gedeelte eraf, uiteindelijk blijft alleen de aandrijflijn staan en kan het schoonmaak proces beginnen, uiteindelijk resulteerd dit in een auto die altijd in goed conditie is en na een jaar altijd in topconditie van eigenaar kan wisselen.
    Dempers worden na iedere wedstrijd schoongemaakt en opnieuw gevuld, alle glijbusjes gecontroleerd en/of vervangen.
    Luchtfilter uitwassen en opnieuw in-oliën. Banden/velgen en spoiler bij de afwas zodat het vuil er nog makkelijk af wil :-D, de kap nog een poetsbeurtje en hij is weer klaar voor de volgende wedstrijd en dat in "bijna" nieuwstaat.
    En niet vergeten direct na 't racen de tank helemaal leeg halen omdat anders de tank en slangen zo ergelijk verkleuren:lol:
     
  3. hpiracingfreak

    hpiracingfreak

    Lid geworden:
    2 mei 2010
    Berichten:
    960
    Locatie:
    eindhoven
    ook as je de volgende dag weer gaat rijden??
    eerst deed ik dat wel
     
  4. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.889
    Locatie:
    Schoonebeek
    Als het een wedstrijdweekend is gaat hij tussentijds echt uit elkaar om alles te controleren en zonodig dingen vervangen.
    Het voordeel van een schone auto is dat je meestal problemen wel snel ziet.
    Bij vuile auto's wil je nog weleens aankomende problemen over het hoofd zien.
    Ook het blokje altijd schoonmaken zodat je een lekke pakking bijvoorbeeld ook snel ziet, wat je bijna niet kan zien als je hele blok één bonk vuil is zoals ik weleens bij sommigen zie.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2010
  5. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    +1 voor Ghossie; na een wedstrijd worden mijn auto's ook voor 90% gedemonteerd, gerepareerd en opnieuw opgebouwd.
    Voor elke wedstrijd staan ze er als nieuw bij.
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.485
    Locatie:
    Sassenheim
    Nu is het bij offroad iets anders dan bij onroad, omdat ik er altijd een 3-daags weekend van mijn NK's maak neem ik op de zaterdag de moeite om de auto (deels) na te lopen en die dingen vervangen wat nodig is. Voor het trainen is het overdag toch vaak te druk op de rijdersstelling en het bespaart mij ook slijtage aan motoren en auto, Aan het eind van de dag geef ik de auto een shakedown en weet ik dat die goed is voor de volgende dag wanneer de wedstrijd gereden wordt.

    Er bestaat namelijk ook zoiets dat je een auto kapot kunt sleutelen. Vooral met plastic delen zal je merken dat na een paar keer los en vast schroeven de schroeven niet zo stevig meer zitten en je het plastic moet vervangen omdat het schroefdraad versleten is. Belangrijk is dat je de schroeven met gevoel erin draait en vast=vast waarmee je het langst met je kunstof delen doet.
     
  7. marius1993

    marius1993 Guest

    Ik maak mijn mbx 4rr alleen elk weekend schoon even met de compressor om het zand er af te halen en ik maak na elke run de motor even schoon met WD 40 verder zijn ze wel gemaakt om tegen een stootje te kunnen.
     
  8. rattie...

    rattie...

    Lid geworden:
    24 jun 2007
    Berichten:
    1.235
    Locatie:
    naaldwijk
    na iedere keer rijden je motor schoonmaken is overdreven
     
  9. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Voor een funrijder is het misschien teveel ( ik doe het ook bijna nooit)
    maar ik denk dat hij wedstrijden rijdt en dan ben je automatisch wat zuiniger op je spullen..
     
  10. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Denk neit dat het met zuinigheid te maken heeft, maar puur zeker te weten dat je die 1ne wedstrijd kan afrijden..:) voor een groot evenement/meeting/race kijk ik ook alles na.. in ieder geval het mechanische gedeelte, diffs, koppelingen..inbusjes in de cups, motor schoonmaken????? goede uitlaat+rubbers kopen.. hier blijven de spullen altijd vet en olie vrij.. dus gewoon even met de compressor de prut wegblazen en weer gaan..
     
  11. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Gezien z'n post en het feit dat ie met een MBX 4RR (die later op is gevolgd door de 4XR) rijdt hou ik het op een actieve hobbyrijder ;)

    We zitten ondertussen al weer een tijdje bij de MBX6 en met een 4RR echt actief wedstrijdrijden is gezien de onderdelen voorziening op z'n minst lastig.

    Het eerste MBX5 platform (opvolger van de MBX4-XR) stamt uit 2002/2003....
     
  12. hpiracingfreak

    hpiracingfreak

    Lid geworden:
    2 mei 2010
    Berichten:
    960
    Locatie:
    eindhoven
    zozozo..... wat een inhoud...:eek::eek::eek:
    ik heb er een zonder tank:D
     
  13. Kars

    Kars

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Drenthe, Assen
    Ben er nog niet uit...
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2011
  14. dennis.w

    dennis.w

    Lid geworden:
    26 aug 2008
    Berichten:
    828
    Locatie:
    ijsselmuiden OV
    Een tandenborstel.
     
  15. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Tja en ik heb geleerd dat je je auto ABSOLUUT NIET met perslucht mag afblazen. Dat is me gewoon verboden.
    En WD40 … erg leuk, maar niet voor lagers. WD40 lost vet op. :D
     
  16. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Jij bent alleen onroads gewend Richard :p
    Jij schrok al van de schroeven die in een offroad zitten :rolling:


    Met de huidige teflon/rubber sealed lagers gaat afblazen prima , bij de "ouderwetse" met metalen schilden gaat het minder omdat die meer ruimte hebben tussen dekschild en binnenring . Daar blaas je de troep wel tussen , de nieuwere lagers sluiten veel beter af en hebben er dus minder problemen mee.
     
  17. hpiracingfreak

    hpiracingfreak

    Lid geworden:
    2 mei 2010
    Berichten:
    960
    Locatie:
    eindhoven
    ik heb een koffermodel van einhell namelijk de bt-ac 180

    (koffermodel) en is hartstikke fijn even een paar voordelen:
    • klein dus makkelijk om mee te nemen
    • goede prijs/kwaliteitverhouding
    nadelen:
    • geen expantievat(blijft draaien)
    • minder kracht
    • herrie 97 db/a
    [​IMG]
     
  18. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Je hoeft niet zo te schreeuwen ... :)

    Trouwens je valt in herhaling.
    In je vorige postje show je dat spuitding van je een stuk beschaafder.

    Trouwens douchen met je auto kan ook, maar ik doe dat eigenlijk nooit. Mijn vrouw heeft dat liever niet. En als ik samen met haar douche is het veeeeeel gezelliger, maar ja dan komen er meestal andere dingen van. :D
     
  19. hpiracingfreak

    hpiracingfreak

    Lid geworden:
    2 mei 2010
    Berichten:
    960
    Locatie:
    eindhoven
    ja dat kan wel maar wie zegt dat iedereen die leest ik weet zeker er zijn mensen die dit wel hebben gelezen en die andere niet..
    dus...
     
  20. hpiracingfreak

    hpiracingfreak

    Lid geworden:
    2 mei 2010
    Berichten:
    960
    Locatie:
    eindhoven
    richard, sorry ik heb het gezien een pagina terug.....
    sorry voor deze verwarring:(
     

Deel Deze Pagina