Schroefassen waterdicht maken

Ik heb bij een apotheek een spuit gehaald die je ook gebruikt als je bv een kies getrokken is om de wond schoon te spuiten. een spuit met een plastic kromme naald!
Deze heb ik laten vullen met schroefaskokervet bij de lokale scheepsonderhoudmonteur (koste niets:p)
Op deze manien kon ik heel gemakkelijk de koker met vet vol spuiten.
Daarna de as er in gedrukt met de vinger op de andere kant van de koker, zodat het vet er niet uit kon lopen. Nu 2 keer een (proef)vaart gemaakt en geen druppeltje water :p

Met dit orginele scheepsschroefkokervet (schroefasvet) :confused:
Zal je hoogst waarschijnlijn veel te veel stroomgebruiken :rolleyes:
Is te taai en te stroperig
Je bent met een model bezig en niet met een 1:1 schip hoor
mvg
Frederik:D :D :D

Ja met de enige echte orginele :p

Voor mij werkt dat goed genoeg ! ik ben een zeilboot aan het bouwen, en verweg het meeste van de tijd zal ik gaan zeilen. maar waar ik meestal zal gaan zeilen is bij ons huis en dat is op een redelijk druk vaarwater, vlak bij een brug. Ik ben van plan om de motor te gaan gebruiken in geval van nood :rolleyes: als ik moet uitwijken voor de wel 1:1 schepen. De accu is er ook niet op berekend, ik heb hooguit 10 minuten vaartijd op de motor alleen.

Maar ik zie veel discussie over wat dan wel te moeten gaan gebruiken.
Misschien een domme vraag (bestaan niet ;)) maar waarom leveren de fabrikanten van de schroefasjes niet een soortvet er bij ?
Of bestaat dat wel ? (waarom dan deze discussie) ik ben nog nieuw in de rc wereld !

Groeten René

Back