Schumacher Mission Pro Touring Kit

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Stephan, 10 feb 2004.

  1. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Ik denk dat dat niet goed gaat werken die auto klemmen. De motoren van tegenwoordig trekken erg veel vermogen en die klemmetjes hebben ook noh wel de neiging om te roesten.

    Ik zelf soldeer gewoon de draden op me motor en gebruik van die Gold pluggen van Corally.

    Want door de verkeerde aansluitdingen te gebruiken heb ik al aardig aantal keer me handen verbrand. :S en dat met een 18x2 motor (purple bull)
     
  2. Eric HFCC

    Eric HFCC Guest

    Het ligt er een beetje aan wat voor motor je gebruikt of het noodzakelijk is om te solderen. Als je met een snelle 17 turns gaat rijden zou ik de motor zeker direct solderen. Gebruikt je een bijvoorbeeld een 23 turns dan kan je zonder problemen die klemmetjes gebruiken. Ik zou in ieder geval wel regelmatig controleren of ze nog goed strak klemmen.

    Ik zie op de foto's overigens dat je ook gewoon een Tamiya-stekker gebruikt voor je accu. Die staan er ook niet bepaald bekend om zeer efficient en betrouwbaar te zijn. ;)
     
  3. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    idd Hilbren had even met een accu van mij gereden en die stekker was een beetje gaan smelten gelijk ook maar ff golgplugs opgedaan en nu nergens meer last van :D
     
  4. Stephan

    Stephan Guest

    Ja klopt daar moet ik zeker ff een nieuwe voor halen, een hele tijd geleden is die stekker zo warm geworden dat mijn kap is gaan verbuigen :/
    De zwarte draad schieten er ook steeds uit, maar ik moet dus gewoon een nieuwe stekker kopen en dan is dat opgelost?
    Hooiiiii
     
  5. Stephan

    Stephan Guest

    @Eric HFCC bij mij gaat mijn pinion niet tegen mijn spur gear super vaag. Als de schroefjes los zitten, dan zit hij er wel tegenaan dan draai ik de schroefjes vast en dan draait hij automatisch van de spur gear af egt super klote. Heb jij dit ook en is hier een oplossing voor of doe ik iets fout?
    Hooiiiii
     
  6. Eric HFCC

    Eric HFCC Guest

    Vee motoren hebben twee sets met schroefgaten. Wellicht moet je de andere twee gaten proberen zodat je de motor dichter naar de spurgear toe kan schuiven?
     
  7. Stephan

    Stephan Guest

    Ja ik heb aan de boven en onder kant 2 gaten ik heb alle mogelijke opties al gebrpobeerd dus. De schroefjes zitten los dan gaat hij er perfect tegen, dan draai ik de schroefjes vast dan schuift hij van de spur gear af egt heel erg vaag. Misschien zoek ik andere schroefjes van dezelfde lengte en dikte, want met een imbus werkt het niet fijn, vooral de onderste gaten als je die moet vastdraaien dan zit dat omgebogen stukje in de weeg van de imbussleutel.
    Hoiiiii
     
  8. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    stephan,

    hij is wel VET!!!

    dit is toch ook de goed kope uitvoering ( de S1 )??

    dat is die van mij ook
    rijdt die van jou goed???

    greeetzzzzzzzzz

    vasco

    ( haal die klemmetjes er af! soldeer de draden gewoon op de motor dan heb je minder weerstand dus meer snelheid :wink: )
     
  9. Stephan

    Stephan Guest

    Ja dit is niet de carbon versie. Hij rijd heel goed. Er zit een 12wikkelingen motor in. Rijd wel goed dus.
    Hooiiiii
     
  10. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    kom anders ff op de chatbox

    greetzzzz
     
  11. pro racer

    pro racer Guest

    @Stefan:

    bij de mission moet je op de volgende dingen letten:

    de inbusjus die aan de uiteinden van de ophangingen zitten mogen niet tever ingedraaid zitten in de hubs, want anders lopen ze tegen de aandrijfassen aan. Dit kun je controleren door de auto ongeveer 10 meter voort te duwen en dan de voorwielen wat te draaien, zodat je de uiteinden van de aandrijfassen kunt controleren. Zijn ze ingesleten, dan moet je de imbusjes iets uitdraaien zodat het geheel vrij loopt. Ook bij de achterwielophanging moet je dit controleren.

    Verder staat je voorsnaar veel te strak: dan kan ik zo al zien op de foto's: snaarspanner moet verder naar beneden.

    De diffs zijn al gebouwd en daar kun je het best vanaf blijven: dan gaan ze zeker 50 akkuus mee !! Ik zie ook dat een recente kit hebt, want daar zitten de kogellagers in met blauwe afdichtingen.

    Als je alles goed gecontroleerd hebt kun je gaan rijden, maar soldeer eerst de draden van de regelaar rechtstreeks op de motor.

    ( ik vraag me overigens ook af of je regelaar die motor wel aankan)
     
  12. Stephan

    Stephan Guest

    Heej bedankt voor alle tips. Het probleem dat hij niet soepel liep was omdat ik gewoon de imbusjes te strak had aangedraaid. De snaar zat te los, toen ik ging rijden begon hij helemaal te springen dus heb ik hem wat strakker gezet en nu loopt hij veel beter. Mijn regelaar kan tot 10turns dus dat zit wel goed.
    Hooiiiii
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    hallo ik wil mieschien ook zon auto maar hoeveel kost die carbon en hoeveel kost die goedkopen dan
     
  14. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Een heel korte zoektocht langs eerder genoemde modelbouwzaken had je al snel gebracht bij winkels als PK en De Jong. Bij De Jong is de Mission 1 belachelijk goedkoop met E 138,50, de carbon versie moet E 215 kosten. De nieuwe Mission is inmiddels ook uit, de gewone versie kost dan E 254, de carbon versie E 339.
     
  15. Blade_3

    Blade_3 Guest

    doe verstandig en koop meteen een goeie auto. die mission ziet er allemaal wel mooi uit met al da karbon maar hij ziet er niet echt stevig uit, de suspension arms zijn me wat dun. koop een xray dan rijd je mee in de top en heb je alle voordelen van een electroauto, de andere merken zijn een stuk minder snel.. xray is pure snelheid!

    en over die mission op de foto's,
    doe alstublieft meteen de draded solderen, dit ziet er nie uit,
    doe dan ook meteen je regelaar omlaag voor een lager zwaartepunt.
    verder moet je je draden een stuk inkorten die lange draden inkorten met tie-raps is echt niet goed, al die extra massa!

    veel succes met het optimaliseren van je mission, eigenlijk kun je beter een xray of een pro4 kopen...
     
  16. pro racer

    pro racer Guest

    De Mission is wel degelijk een kwalitatief goede auto en voor dat geld kun je geen Xray kopen.
    + in de top meerijden kan met iedere auto: als je zelf maar sturen en gasgeven kunt ;)

    Onze Mission heeft 3 duizend ronden races meegereden en 2 800 ronden races en er is niets kapot gegaan. Ook de slijtage is niet hoog + reserveonderdelen zijn verkrijgbaar tegen een redelijke prijs.
     
  17. ja joh de schumacher mission is een super auto al helemaal voor die prijs. en je kan hem altijd tunen.
    gr. Cees
     
  18. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    hallow,

    ben een maandje terug ook in de aanschaf gegaan voor een schumi mission!!!! :twisted: wat een wereld auto!!!!

    ga er van de zomer zeker wedstrijden mee rijden in de 19 turns cup!!

    Voor vragen over de mission kan je altijd mailen naar vascochristiaanse@hotmail.com of wat posten op me site: www.modelbouwgek.tk

    veel rijplezier

    vasco
     
  19. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    en dat geen dat blade allemaal over die x-ray zegt is misschien wel zo...maar de mission is net zo snel en HEEL stevig...paar keer de stoeprand een flinke zoen gegeven ( rot storingen in de woonwijk :twisted: ) en alles is nog heel...

    de mission is gewoon net zo snel als x-ray maar bijna de helft zo goedkoop :lol:

    wil best een keer tegen een x-ray een drag raceje doen...maakt geen moer uit....zelfde motoren en vertanding en tegelijk het gas indrukken ( knijpen ) en ze zijn precies even snel hoor...

    ik vindt trouwens wel dat schumi een betere aandrijving heeft maar dat is persoonlijk..

    vasco
     
  20. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Het gaat natuurlijk ook niet om hoe snel ze bij jou in de straat zijn, 100 meter rechtuit. Het gaat erom dat je op een circuit snel bent, ook in bochten, en dat er aan je auto af te stellen is, zodat je m nog harder de bocht door krijgt. 100 meter rechtuit houdt een Tl-01 je ook nog wel bij denk ik. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat de Mission minder is dan de X-ray, ze zijn aan elkaar gewaagd.
     

Deel Deze Pagina