Schumacher Mission Pro Touring Kit

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Stephan, 10 feb 2004.

  1. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    dat bedoel ik....
     
  2. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    @Jaap J
    In de bochten kan dat af en toe ook nog best tegen vallen! Ik heb zelf een TL-01 die verschillende auto's (brandstof tot elektro) het om kijken na heeft gegeven. Waaronder een TA-04.
     
  3. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Vooropgesteld dat de bestuurder van de auto natuurlijk het meeste invloed heeft Cheeta. Maar iemand met veel gevoel voor afstellen, krijgt uiteindelijk een X-ray, Mission of Ta-04 sneller over het circuit dan jij jouw Tl-01, daar is geen discussie over. Dat je je Tl-01 sneller door de bocht krijgt dan een brandstofwagen is overigens geen wereldschokkend nieuws, mijn brandstofaangedreven Carson is met geen 10 paarden fatsoenlijk een bocht om te krijgen :wink: , de voordelen van electro boven brandstof zullen een ieder wat dat betreft bekend zijn. Als je echter gewonnen hebt van een Picco, een Serpent of een vergelijkbare auto, dan wordt het pas interessant. Conclusie: Cheeta is een goede coureur en de Mission is een goede auto (want daar hebben we het hier over).
     
  4. Stephan

    Stephan Guest

    Heeft een van jullie er al wat hopups op je Mission zitten?
    Zo ja welke en hebben ze veel effect of ziet het er gewoon mooier uit :roll:
    Die One Way Front Drive Unit, merk je dan echt dat je sneller bent in de bochten ?
    Ik denk er aan om over een tijdje de Alloy Diff Mounts te kopen en de Alloy Layshaft Mounts, al is het alleen maar om de looks 8)
    Dus nog iemand tips voor nuttige hopups ?
    Hooiii
     
  5. stevenkoiter

    stevenkoiter

    Lid geworden:
    12 dec 2003
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Den Haag
    Ik heb er zelf op het moment niks extra's op mijn mission, maar het eerste wat ik ga kopen zijn goeie schroefjes, want wat bij de mission geleverd wordt is niet echt bijzonder. Ik heb zelf ook al wel gemerkt dat een vrijloop toch wel erg handig is. Ik had het op mijn vorige auto en daar merkte je aan dat hij beter de bochten uit kon komen, de mission is vaak met het binnenste wiel aan het spinnen bij het uit komen van een bocht.
     
  6. pro racer

    pro racer Guest

    alleen een front one way is, naar mijn mening een must have. Dat alu ziet er natuurlijk wel mooi uit, maar voegt behalve de looks ook nog gewicht toe !!
    Verder zijn het RW diff en de alu pulley ( ik zou de 20 kopen ) voor de soepelheid van de aandrijftrein ook wel belangrijk, maar niet geheel noodzakelijk.

    Demperhuizen met schroefdraad zijn wel heel gemakkelijk voor de hoogteverstelling, maar niet perse noodzakelijk. Een Roll centre kit is, vor als je wedstrijden wilt rijden wel aan te raden.
     
  7. Stephan

    Stephan Guest

    Oke, waarschijnlijk zal mijn eerste hopup een onewaydiff worden dan. Wat is een RW diff en ik was ook al van plan de alu pulley te kopen, ik heb er nu ook de 20 opzitten en dat zal ook wel zo blijven dan.
    Ik heb op Engelse sites ook gelezen over de roll centre mod, maar wat het is en wat het doet ben ik nog niet uit. Kun je dit uitleggen of heb je er foto's van? Misschien ga ik in de toekomst wel wedstrijden rijden, in ieder geval wel op een indoor baan rijden.
    Ik zag dat er ook titanium turnbuckels zijn en ook pivot pins. Hebben deze veel nut? Zolang ze heel blijven ga ik ze denk ik niet vernieuwen.
    Nu heb ik nog het standaard chassis, maar ik denk dat ik hierbij blijf en nog geen Carbon neem. Ik rij buiten en hierdoor komen er de nodige krassen op en dat zou zonde zijn van mijn geld.
    Hoooiiii
     
  8. pro racer

    pro racer Guest

    tot zover
     
  9. Stephan

    Stephan Guest

    Ja natuurlijk slijt elke auto, maar waarschijnlijk zal ik hoe ik nu rij niet veel merken van het andere chassis. En daarom vind ik het nu zonde van mijn geld, misschien over een tijd als ik wedstrijden of op echte banen rij is dat handiger.
    Ik heb hier in de buurt niet zo snel een buitencircuit wel jammer, want die muren en randen komen behoorlijk hard aan, maarja daar leer je van =]
    Titanium turnbuckels ed zijn dus overbodig wat ik dus ook al dacht.
    Ik weet niet of dit jullie ook hadden maar de standaard camber instelling vond ik wel iets té, mijn banden sleten aan de binnenkant een stuk harder als aan de rest van de kant. Ik heb het een stukje uitgedraaid en nu slijten de banden minder en heb duidelijk meer grip, de standaard instelling gaf voor mij dus iets te veel graden camber.
    Heb je nog verdere tips qua afstelling?
    Hooiiiii
     
  10. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    ik zou als ik jou was eerst het one way diff kopen en dan is verder zien...ik denk dat ik dan zelf voor het carbon zou gaan en daarna pas de alu onderdelen...maar...als er een plastic onderdeel breekt...en je hebt hte geld...zou ik wel een alu er voor terug kopen ipv weer een plastic..

    maar kost wel HEEEEL VEEEEEL MONEY :evil:
     

Deel Deze Pagina