Scorpion HK3026, HK4225, HK4020, HK4025, HK4035 buitenloper wikkelen

Vergoten, getest en klaar:
HK-4020-DD_15.jpg


De kv waarde is 1980, getest op 3s.
Elke deelmotor heeft een met rode en zwarte krimpkous gemarkeerde aansluiting, zodat je de drie fase aansluitingen makkelijk kan herkennen.
Als je twee regelaars gebruikt moeten beide regelaars (met exact dezelfde setup uiteraard) dezelfde kleurverdeling hebben bij het aansluiten.
Als je 1 regelaar gebruikt hoef je alleen maar de fasedraden met dezelfde kleur samen te voegen.
De motor gaat vandaag op de post.
 
Toppie!!!

De vertraging ligt klaar om gemonteerd te worden. Ik denk dat ik hem eerst maar eens op 1x P125 ga zetten met 5S en een kleine prop. Kijken wat er gebeurd. Als de regelaar geen problemen heeft met de schakel bewegingen, dan zal ik even moeten denken wat ik ga proberen voor het echte vermogen. Ik heb de limiet van de P180 nog niet gevonden dus lijkt mij 2x P125 of 2x ICE 200 een beetje overbodig.

Nogmaals mijn dank!
 
Bij dubbele regelaar eerst alleen met regelaar A aangesloten rechtsom laten lopen, regelaar A helemaal loskoppelen, vervolgens regelaar B aansluiten en ook draden zo aansluiten dat hij rechtsom loopt.
 
Zie ik daar 2,5V per cel? Idd behoorlijk heftig.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de motor, hij is onderweg.

Bert
 
Met een belasting van 145C verbaast het me niet zo dat de accu door z'n hoeven gaat, dat is wel een beetje veel van het goede. Wel gaaf dat de CC180 het uithoudt op 6s en deze stromen, ik heb ooit een piek gezien van 580A, toen een motor stuk liep, maar dat was slechts eenmalig (gelukkig). De CC180 heeft het overleefd. (had ie als gemodifceerde regelaar trouwens niet overleefd, de ingangsspanning daalde onder de 10V).

Groet,
Gerben
 
Ach ja, ik ben niet van plan deze motor zo zwaar te belasten hoor. Denk dat ik het onder de 6KW hou en eerst maar eens met 4KW. Bij dat soort belastingen ligt het voltage rond de 20V = 3.3V per cell.

Nu eerst maar eens even wachten op de postbode.

:)
 
Leuk al die grafieken, maar mij zeggen ze niks als kleurenblinde..................:confused:

en begin svp nu niet met die blauwe lijn is..... want ik zie meerdere blauwe lijnen en dat geld voor alle lijnen. Alle kleuren lopen door elkaar bij mijn kleurenblindheid.
 
Ik dacht dat Wolf Fickensher ook kleurenblind was, kan geen andere reden verzinnen voor die onzettend vieze groene modellen van hem. :)

Wat betreft de grafiek die ik daar poste, elke kleur is een apparte klim vlucht. Elke klim is netjes naast elkaar gezet zodat je mooi kunt zien wat het gemiddelde is. Je hoefd dus geen kleuren te zien om die grafiek te lezen.
 
Wat betreft de grafiek die ik daar poste, elke kleur is een apparte klim vlucht. Elke klim is netjes naast elkaar gezet zodat je mooi kunt zien wat het gemiddelde is. Je hoefd dus geen kleuren te zien om die grafiek te lezen.


Dank je Jos, dat maakt al veel meer duidelijk hier.

Soms zie ik van dit soort grafieken met alle waardes erin en die zijn voor mij dan niet meer uit te pluizen. Dan moet ik vrouw of zoon charteren om ze te kunnen lezen.
 
Hierbij nog een filmpje van vanmiddag van mijn heli met de HK-4225 met 1.5mm draad.


Ik vlieg hier met 1600 en 1800rpm.
Het is verbazingwekkend wat je met deze toerentallen al kan, de standaard pyro700-52 motor had hier duidelijk meer headspeed voor nodig.
Enig "nadeel" van de wikkeling is dat hij behoorlijk warm wordt, vanmiddag 62graden gemeten op de motorplaat (buitentemperatuur 13 graden).
Maar dat was natuurlijk wel te verwachten met de enorme koperberg binnenin, zonder ruimte voor ventilatie :-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi gevlogen, en zo te zien inderdaad een goed gemaakte motor. Enig idee of de riem van de motor nog last kan krijgen van de hitte?
 
Dekker, je geeft aan dat je nu meer vermogen hebt, heb je ook het gevoel dat je rendement hoger is, oftewel, kun je langer vliegen met dezelfde accu?
Beetje lastig in te schatten wellicht met deze vliegstijl, kan me voorstellen dat de verbruikte capaciteit van vlucht tot vlucht verschilt, maar ben toch benieuwd of je er iets over kunt zeggen.

Groet,
Gerben
 
Nee, ik merk geen invloed van een veranderde rendement op de vliegtijd, daarvoor moet je echt een vergelijkende belastingsmeting (liefs meerdere) op een testbank doen, en die heb ik niet.
De bladkeuze (SAB 620mm of Edge 603mm) en de vliegstijl maken meer verschil in vliegtijd, dat scheelt al makkelijk een minuut.
 
Ik zal zo even de video bekijken, vindt exteeeem heli vliegen altijd wel leuk om te zien maar zelf bak ik er niks van.

De motor is gearriveerd!! :) Hij ziet er prima uit en het is zeker wat ik verwacht had.

Nog beter, hij past denk ik wel met vertraging in de FVK Absolute romp voor het static testen. Verder past hij natuurlijk niet in een Avionik B08 neus maar hij past wel waar de accu zit en dat betekend dat het frontaal oppervlak van de romp niet zo heel groot hoeft te zijn om deze motor te plaatsen.

Tja, eigenlijk is het toch een beetje een geheim project waarbij er nu al veel te veel info op dit forum en ook op het duitse forum is geplaatst. Ik zal dus wel vertellen of de motor werkt in mijn toepassing maar of hij beter of slechter is dan een tradionele F5B setup ga ik denk ik niet bekend maken. Laat die duitsers dat maar lekker zelf proberen als ze het willen weten.

Een klein puntje van aandacht, de C clip die voor op het lager zit is zo groot dat een standaard P32 spacer er niet vrijlopend op past. De vier schroef gaten zitten zoals verwachting wel op de juiste plek. Ik denk dat ik dus even de clip moet verwijderen en aanpassen. Is er misschien een ander soort clip die ik kan gebruiken?

Groet, Jos
 
Back
Top