Allereerst zal ik mijn eigen even hier voorstellen.
Mijn naam is patrick en ik ben eerst altijd bezig geweest met statische modelbouw van voornamelijk ferrari formule 1 wagens.
Ook ben ik in het bezit van een 1:10 toerwagen met brandstofmotor van het merk cen, (waarmee ik nog steeds geregeld rijd) en ben ik enige tijd in de weer geweest met model helikopters.
En vloog ik met een trex 500. (overigens heb ik deze inmiddels verkocht)
Nu heb ik enige tijd geleden het idee opgepakt om zelf een 1:10 rc abrahms tank te gaan bouwen.
Dit puur vanwege de uitdaging van het bouwen zelf.
Het matariaal wat ik daarvoor gebruik is 0,75 mm staalplaat en 1 mm alluminium plaat. En daar waar nodig 2 mm staalplaat.
Nu zal ik hier mijn vorderingen gaan posten, echter zal het een langdurig project gaan worden omdat ik er over het algemeen alleen in het weekend tijd voor heb.
Dan denk ik dat het nu tijd wordt voor de eerste foto's.
Allereerst een voorbeeld van het orgineel.

Eerst heb ik een kartonnen mal gemaakt van de koepel, zodat ik deze over kan zetten op het plaatmatariaal

Zo zie je het verschil in formaat met een 1:16 model.

Hier heb ik de losse onderdelen klaarliggen voor de basis van de koepel.

En de losse onderdelen voor de loop.

De losse onderdelen aan elkaar gelast.

De koepel met losse bodemplaat.

Tot zover de eerste ronde foto's.
Meer foto's zullen gaan volgen, aangezien ik al verder ben met de bouw dan dit, maar het is niet leuk als ik nu al alle foto's laat zien.
Want dan kan ik niet regelmatig updates geven :lol:
m.v.g.
Patrick
Mijn naam is patrick en ik ben eerst altijd bezig geweest met statische modelbouw van voornamelijk ferrari formule 1 wagens.
Ook ben ik in het bezit van een 1:10 toerwagen met brandstofmotor van het merk cen, (waarmee ik nog steeds geregeld rijd) en ben ik enige tijd in de weer geweest met model helikopters.
En vloog ik met een trex 500. (overigens heb ik deze inmiddels verkocht)
Nu heb ik enige tijd geleden het idee opgepakt om zelf een 1:10 rc abrahms tank te gaan bouwen.
Dit puur vanwege de uitdaging van het bouwen zelf.
Het matariaal wat ik daarvoor gebruik is 0,75 mm staalplaat en 1 mm alluminium plaat. En daar waar nodig 2 mm staalplaat.
Nu zal ik hier mijn vorderingen gaan posten, echter zal het een langdurig project gaan worden omdat ik er over het algemeen alleen in het weekend tijd voor heb.
Dan denk ik dat het nu tijd wordt voor de eerste foto's.
Allereerst een voorbeeld van het orgineel.

Eerst heb ik een kartonnen mal gemaakt van de koepel, zodat ik deze over kan zetten op het plaatmatariaal

Zo zie je het verschil in formaat met een 1:16 model.

Hier heb ik de losse onderdelen klaarliggen voor de basis van de koepel.

En de losse onderdelen voor de loop.

De losse onderdelen aan elkaar gelast.

De koepel met losse bodemplaat.

Tot zover de eerste ronde foto's.
Meer foto's zullen gaan volgen, aangezien ik al verder ben met de bouw dan dit, maar het is niet leuk als ik nu al alle foto's laat zien.
Want dan kan ik niet regelmatig updates geven :lol:
m.v.g.
Patrick