Scratch Build Katana X-Lite (vliegklaar, en gevlogen)

Ach dan dek ik ook de onder en bovenkant in.
Heb trouwens bij de wortel van de vleugel ook gewoon balsa hout gebruikt om in te dekken staat op tekening dat dit met triplex moet.

Morgen maar eens een begin maken met de rechter vleugel.

Weer iets verder, ook een eind op weg met de rechter vleugel.

DSC_2806.jpg

Dus nu al twee vleugels voor het grootste deel klaar:
DSC_2807.jpg

Toch even passen ( slaat op niks hele spul ligt gewoon los):
DSC_2813.jpg

ziet er goed uit Karl ben benieuwd hoe die van jou zal vliegen

Ja ik ook ben weer een stukje verder.
Maar.....
Zit nu al op 1060 gram,moeten er nog rolroeren aan, wat apparatuur in landingsgestelletje een motorkap en een cockpit oh ja en ook nog wat bekleding.
Heb gisteren de buizen in de vleugels en het hele spul gepast.

Ik hoop eigenlijk dat ik wat betreft het gewicht ergens tussen de 2500 gram en 3000 gram uitkom.

Ruwbouw ben ik een aardig eind, behalve de cockpit en de motorkap.
Dus tijd om wat plastic er omheen te spannen:p

De Kleuren:
DSC_2822.jpg

Ga hiervan het rood niet gebruiken, drie kleuren vind ik eerst wel genoeg.
Bovenkant flink wat roze en onderkant hoofdzakelijk wit.

En het begin, om een of andere manier begin ik altijd met het stabilo:
DSC_2824.jpg

Even passen:
DSC_2825.jpg

Weer een stukje verder.
Zit nu op 1430 gram.
DSC_2830.jpg

En de onderkant:
DSC_2831.jpg

Nog een
DSC_2828.jpg

Ben het maken van de motorkap steeds aan het uitstellen maar kom er nu toch niet meer onderuit.

Van de week dus bezig met mal motorkap:
DSC_2834.jpg

Mal van piepschuim

DSC_2837.jpg

Wat restjes krimpfolie erover

DSC_2839.jpg

De cockpitkap van Wiert.
Dit gaat passen, hartstikke bedankt hiervoor Wiert.

Vandaag ook maar wat keper geweven glasmat besteld, als dat volgende week binnen is dan kan ik verder met motorkap.

O ja, o ndertussen ook wat heveltjes gelamineerd van carbonmat:
DSC_2840.jpg

Deze hevel erin gelijmd en voor de zekerheid een gat geboord en daar een sateprikker in vastgelijmd.

Hallo,

Mooi vliegtuigje word het. Ik zat er aan te denken om een vliegtuig van Red Bull Airrace na te gaan maken als eerste vliegtuig. Zelf tekeningen enzo maken. Maar toen keek ik naar jouw vliegtuig en die van het plaatje. En toen zag ik dat ze heel veel op elkaar leken.

~LightBox-Redbull-Edge-540-chabliss%2050%20size.jpg

Waarom niet ? Alles kan je vliegen als beginner. Als je met instructeur vliegt en de uitslagen klein houdt zie ik het probleem er niet van in...

Je moet 'm ook kunnen bouwen, en er dan nog mee leren vliegen lijkt me niet geheel verstandig.. Ik zal niet zeggen dat het niet kan maar een beginner kan volgens mij beter met een trainer beginnen hoe "lelijk" die dingen dan ook zijn.

Ik heb er al zien beginnen met zulke kisten. Maar op het vlak van zelf een tekening maken/bouwen heb ik nog niet bij stil gestaan...

Ja zeker ben ik verder.
De motorkap is af alleen heb deze nu twee keer wit gespoten ( spuitbus van de Action) en dit wil nog niet echt werken. Maar goed, dan later maar weer eens een keer.

Ik ben vandaag druk bezig geweest, stabilo en kielvlak erop gelijmd.
DSC_2841.jpg

Wat servo's erin gemonteerd.
Het einde van het bouwen nadert:
DSC_2843.jpg

Lijkt nu echt op een modelvliegtuig:
DSC_2846.jpg

Gewicht is nu ongeveer een 2300 gram.
Dan moet er nog een accu in en een ontvanger en een regelaar.

En de accu en regelaar moeten nog aangeschaft worden.
En nog eens kijken welke ontvanger erin gaat.
Ik heb nog een nieuwe 35 MHZ PCM dubbelsupper ontvanger liggen en een Graupner Hott 2.4GHZ.
De accu wordt een 5 S dan nog kiezen of een 4000mA of de 5000mA. Ik heb trouwens ook nog geen accudrager erin maar dat is natuurlijk zo gedaan.

het lijkt niet op een modelvliegtuig het lijkt op een echt vliegtuig prachtig wanneer de maiden over 3 dagen?

Back