Scratch Build Katana X-Lite (vliegklaar, en gevlogen)

Zo dat ziet er goed uit! Erg gaaf model.

Hoop ooit zelf ook eens een mooi model te kunnen bouwen.

Ga je de kist ook nog voorzien van decals?

Mvg. Sjors

Zij is eindelijk klaar voor de maidenvlucht.

Gister motor even getest eerst met een 14X7 phoe, een max van 71 A.
Dus eerst even een iets kleiner propje erop een 13x6,5 toerental 10300 dat zou eerst genoeg moeten zijn. Nu een krappe 50 A.
Gewicht totaal ( dus vlieggewicht) 3135 gram, dat valt mij wat tegen.
Uitslag rolroeren naar boven en onder 2 cm dat houdt niet over. En alles staat dan max.
Het zou eerst genoeg moeten zijn om te vliegen, dus eerst maar eens proberen.
Het zwaartepunt eerst vrij ver naar voren in gesteld.
Helaas is er voor morgen een harde wind voorspelt, dus waarschijnlijk gaat het morgen niet lukken.

Nu het is geweest hoor de eerste vlucht.
Kan niet zeggen dat ie heel succesvol verlopen is, reageerde wat vreemd op rolroer eerst gebeurde er niets en dan in 1 keer floep.
Met veel moeite heel aan de grond gekregen en daarna de expo van 35% naar 10% gebracht.
Werd het wel iets beter van, maar had er nog niet het juiste gevoel bij dus landen.
Ja en toen ging het niet helemaal goed weer traag reageren op rolroer waarschijnlijk overstuurde ik hem toen en kwam het spul on zacht tegen de grond.
Schade: motorkap los ( nylon boutjes afgeknapt) en de accu heeft doorgezet en het motorspant met motor van de kist geduwd. En landingsgestel natuurlijk eraf.

Maar goed alles is bijna weer hersteld onderkant was nog iets beschadigd maar met wat folie is dat ook zo hersteld.
Nu eerst gaan uitvinden waarom er zo vreemd op het rolroer gereageerd wordt.

Ik weet niet zender stond zelfde ingesteld als de Eratix.

Denk dat ik van de week de boel ombouw naar de 2.4 ghz.
Gewoon de Hott ontvanger erin en de zender programmeren op de Katana, dan nog eens proberen.

Spul omgebouwd naar Hott, en woensdagavond weer een keer gevlogen.
Perfekt.
Zou is het bedoeld,

Back