Ziet er wederom prachtig uit Jan,
En nogmaals dit soort realiteit is aan velen (incl mijzelf) niet besteed, wat ons rest is slechts suggesties voordragen om het nog realistischer te maken, hierbij heb ik dan ook nog wat suggesties (deels uit eigen ervaring en kennis).
Laskarren uit deze periode hadden vrijwel allen al wielen met rubberen loopvlak ipv volledig ijzer.
Massief draaiwiel ken ik zo niet, maar wel de al eerder geopperde spaakwielen of gewoon een slinger, daarnaast zitten er op die karren een schaalaanduiding voor het instellen van de amperage.
Ben eens wezen googlen en vond wat foto's van een soortgelijke lastrafo als die wij vroeger hadden. (Begin jaren 80, trafo kwam ook van scheepswerf en was zeker ergens uit de jaren 70, eind 60) .
Draaiwiel/slinger bovenop en amperage schaal aan voorzijde waar ook de laskabels aanzitten, makkelijk om tijdens lassen eventueel lasstroom af te lezen en bij te regelen.
En nogmaals dit soort realiteit is aan velen (incl mijzelf) niet besteed, wat ons rest is slechts suggesties voordragen om het nog realistischer te maken, hierbij heb ik dan ook nog wat suggesties (deels uit eigen ervaring en kennis).
Laskarren uit deze periode hadden vrijwel allen al wielen met rubberen loopvlak ipv volledig ijzer.
Massief draaiwiel ken ik zo niet, maar wel de al eerder geopperde spaakwielen of gewoon een slinger, daarnaast zitten er op die karren een schaalaanduiding voor het instellen van de amperage.
Ben eens wezen googlen en vond wat foto's van een soortgelijke lastrafo als die wij vroeger hadden. (Begin jaren 80, trafo kwam ook van scheepswerf en was zeker ergens uit de jaren 70, eind 60) .
Draaiwiel/slinger bovenop en amperage schaal aan voorzijde waar ook de laskabels aanzitten, makkelijk om tijdens lassen eventueel lasstroom af te lezen en bij te regelen.