Volgende word een bakfiets voor de scharrelaar?
Weet niet meer of er al hengelaars aan de kant zitten?
Weet niet meer of er al hengelaars aan de kant zitten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als fietsliefhebber moet ik zeggen dat dit toch wel een prachtig stukje miniatuur vakwerk is, Jan. Van een frame en ..... ik weet niet of ik de spaken krijg gemaakt ...... tot een dynamo en handremmen. Top!Het was veel werk, maar hij is wel geschilderd en nu klaar om op de helling erbij te zetten..
Zadel nog iets kleiner gemaakt, handremmen erop, kettingkasten , achterlicht, en op verzoek van Maarten ook een dynamo erop…(Kon geen wit stukje spatbord eraan houden, omdat ik dan het achterwiel niet meer gemonteerd kreeg)
In detail op de uitvergroting niet overal even strak, maar het is beste dat ik ervan kon maken…
Bekijk bijlage 559691
Gr. Jan
Ik heb ervaring met het op de bokken varen van een kotter....Altijd wel weer wat te verzinnen op de helling.
In Newlyn heb ik dit niet gezien, maar afbeeldingen van op soortgelijke hellingen was deze wel…. een meetlat voor het positioneren van het schip bij het invaren. Een klein detail ter aanvulling…..en ook weer een verhaaltje…
Bij het invaren, als de helling kar helemaal onder water ligt te wachten, ziet de schipper alleen de twee zijsteunen een stukje boven water uitsteken. Daar moet hij tussen invaren. Maar dan ook weer niet te ver vooruit en ook niet te ver naar achter blijven. En ook precies in het midden….want het is natuurlijk wel de bedoeling dat het schip precies op de voorbereide stoelen ligt bij het omhoog trekken van de hellingkar. Met een meetlat werd de positie van het schip bepaald.
Het is maar een kleinigheid, maar door de kleuren steekt het mooi af tegen het schip en het blauw van de zijsteunen.
Komende week alles nog even stofvrij maken en dan zijn we wel weer klaar voor de show op Urk op 28 december as.
Gr. Jan Blonk
Komende week alles nog even stofvrij maken en dan zijn we wel weer klaar voor de show op Urk op 28 december as.
Gr. Jan Blonk
Hans het was weer een gezellige en drukke dag in Urk.Mooi detail weer erbij. Kom hem dan zeker weer even bewonderen in Urk.