Hoi Raf: Dat klinkt als een beste bende na die kortsluiting

Ik heb alleen een zekering tussen de regelaar (rokraft 120) en de motoren hangen. 15 amp fikte direct door met gasgeven en een 20 amp gaat prima zolang er niks blokkeerd natuurlijk. (zekering altijd op de voeding + kant uiteraard) Mocht deze doorbranden dan zijn mijn tank en servo's nog gewoon operationeel. En de Rokraft heeft zelf ook nog een thermische veiligheid. Daar vertrouwen we dan ook maar op

Op onze jachten is ook alles gezekerd van 2 amp tot 400 amp. En zoals ik het daar inbouw zit het ook in de U-47. Macht der gewoonte denk ik maar!
En de zekeringen van de TAE zijn inderdaad van die ubergevoelige buiszekeringen. Heb er dan ook wel een paar op voorraad liggen haha. Maar mijn electronica is dus zodanig aangesloten en gezekerd dat de enige manier waarop alles uitvalt een totale accu failure moet zijn of wanneer de regelaar incl bec compleet de geest geeft. Met het oog daarop was ik ook voorstander van een aparte ontvanger accu maar uiteindelijk was daar geen plek meer voor.. Daar ga ik nog eens naar kijken!
Zou je de bec van de regelaar apart willen zekeren van de voeding naar de motoren, dan moet je de hele regelaar gaan modificeren en dat gaat mij ook wel te ver hoor. Lol!
Maar goed: Een electrisch defect/ kortsluiting in een krappe afgesloten ruimte die eventueel onder water en een x aantal meters van je vandaan is dat blijft een slechte combi

En hoe goed je alles ook inbouwt, er kan natuurlijk altijd een fabrieksfoutje inzitten... Hoe klein die kans ook is, een beetje geluk komt er dan wel bij kijken
@ Hein: Zoals het gezegde gaat: Een goede voorbereiding is het halve werk, en dat geldt inderdaad ook zeker voor je technische installatie. Goed spul is het halve werk. En nu maar hopen dat die uitgefikte regelaar van Raf een eenmalige actie was