hallo gevonden dit is een model maar zo zou een van de skip's ook hebben rond gevaren nu op zoek naar een GW in deze kleuren groetjes raf
hallo deze heb ik gevonden zwart van boven en dus rood van onder je zal voor de supper heldere led moeten gaan denk ik LOL groetjes raf
ik heb het voorste uitsteeksel al van de toren afgezaagd, dan lijkt het al veel beter,ik maak de boot nu eerst weer dicht, de voorste dop lijm ik weer vast, er word rekening gehouden met een bajonet-sluiting, die ik later ga in bouwen.(kosten overschrijding) de duikroeren voor zet ik of daar vast, of ik maak nieuwe op de toren die zwart met lichtgrijs als dek heeft wel wat, lasers lijkt me wat overdreven, die zijn zo schadelijk voor je ogen groeten johan
En wat was er in zijn boot dan allemaal naar de bliksem gegaan als die zekering er niet in had gezeten? Ben ik dan wel weer benieuwd naar. En na het resultaat van de binnenbrand in Fred zijn boot vorig jaar vind ik een zekering niet verkeerd. Ook mijn TAE besturing van Engel heeft 2 fabriek ingebouwde zekeringen. Dat er in 25 jaar bij jou niks mis is gegaan zegt denk ik meer iets over jouw ingebouwde technische installatie
hallo johan en toch hij heeft er eentje gehad LOL een pinkend lichtje dat kan je beter zien dan een grijze boot en het kost je niet veel meer moeite om dat te maken je kan de boot niet volledig aan passen aan een bajonet hoor het gat voor in de dop moet blijven en de geleide stroken in de wtc moet je ook nog laten staan dus lijm die voorste dop maar niet te vast want die moet er nog terug vanaf çbedoel de boeg sectie)de dop mag je vast lijmen of was dat niet gedaan >????? groetjes raf
de kleur maakt mij niet uit zolang het maar geen groen is. DAT WORDT DE MIJNE OOIT MOG EENS en niet van algen of zo (hoop ik)
@Merlijn, ik heb gewoon eenvoudige elektronica van Norbert er in zitten. "Dat er in 25 jaar bij jou niks mis is gegaan zegt denk ik meer iets over jouw ingebouwde technische installatie". In het begin een servo met 2 micro switchen er op voor de tank vol en leeg te laten. Toen Norbert de 2 kanaal schakelaar klaar had een 22 jaar geleden is die er in gekomen. Later de stabilisator van Norbert. Als snelheids regelaar een Rokraft 100. En nu ben ik wel heel gedurft bezig geweest, en een 5 kanaal schakelaar van Cristian Feldman voor € 12,00 om verlichting te schakelen ingebouwd. Je kunt het ook te gek maken he. Een vriend van me heeft een controle ingebouwd om de controle te controleren. Ik weet niet veel van electro en heb alleen de spullen van Norbert in alle boten. En dan voor de rest ook gewoon goed materiaal gebruiken. Bij Lothar was de zekering kapot gegaan omdat de schroef vast zat met waterplanten. Daardoor was echt alles uit en dus con er geen lucht ingelaten worden om te stijgen. Die zekering is bij Lothar er dus ook nu uit.
Misschien een optie om deelzekeringen te gebruiken? Apart voor de aandrijfmotor en voor de tank. Servo's voor de duikroeren apart. Heb je 3 zekeringen, valt de tank uit kun je op vol vermogen met de duikroeren max misschien nog even boven komen? Motor valt uit, alles blazen en hopen dat hij weer boven komt. Een zekering voor alles zou ik ook niet willen denk ik.
hallo voor dit weer op ruzie uit loopt wat die zekering aan gaat ik vaar altijd zonder zekering al heel mijn leven lang en heb maar 1 duik boot uitgebrand de reden daar van was ook met een zekering niet kunnen voorkomen de motor was eentje die op de as rechtstreeks vast stond robbe navy direct mijn gedacht om de een of andere reden was deze gaan draaien en heeft zo de draden in elkaar gevlochten in deze boot zaten nog lood accu's en een alu dek met de benodigde schroeven er in om de deksels dicht te draaien doordat nu de draden van de motor steeds korter werden en de regelaar (eigenbouw met eens ervo)uit zijn houder werdt getrokken is de accu met de twee polen omhoog komen staan tegen het aluminium dek dus kortsluiting en een opgeblazen accu de rest was nog volledig intakt als er iets gebeurt in je boot moet je steeds naar de oorzaak zoeken waardoor het is gekomen dit om te weten wat je verkeerd hebt gedaan en om door te geven aan anderen om niet dezelfde fout te maken wat met fred zijn boot is gebeurt is nog steeds niet bekend gemaakt of er is niet verder naar gezocht waar ga je de zekering in zetten in de + of in de - kabel ????? mijn regelaar van de type 21 brande verleden keer zonder enige reden uit gewoon op tafel ;een goeie rocraft 120 van robbe die nooit problemen geeft na inspectie blijkt dat de bec is op gebrand en de draden van de ontvanger wel heel erg bloot waren komen te liggen een zekering van hoeveel amp raad je aan om hier voor te zetten 3 amp telicht voor de twee motoren 5 amp nog te licht maar de bec is maar 5 amp 7.5 amp is nog te licht voor de motoren maar de bec zou die zelfs niet meer voelen 10 amp zou kunnen maar bij zot optrekken slaat ze als nog door dan blijt nog 15 en 20 amp over die bij deze kort sluiting niet zouden hebben door gebrand wat electronica aangaat heb je van die kleine gelas zekeringen die supper snel door branden nodig maar voor je motoren heb je juist langzame zekeringen nodig ik heb geluk gehad want als die drie draden naar de ontvanger elkaar zouden hebben geraakt via de puls dan was mijn ontvanger ook defect geweest want al doet de regelaar het niet meer er stond nog wel spanning op de defecte bec regelaar en dat was een 9 volt en nog iets groetjes raf
Hoi Raf: Dat klinkt als een beste bende na die kortsluiting Ik heb alleen een zekering tussen de regelaar (rokraft 120) en de motoren hangen. 15 amp fikte direct door met gasgeven en een 20 amp gaat prima zolang er niks blokkeerd natuurlijk. (zekering altijd op de voeding + kant uiteraard) Mocht deze doorbranden dan zijn mijn tank en servo's nog gewoon operationeel. En de Rokraft heeft zelf ook nog een thermische veiligheid. Daar vertrouwen we dan ook maar op Op onze jachten is ook alles gezekerd van 2 amp tot 400 amp. En zoals ik het daar inbouw zit het ook in de U-47. Macht der gewoonte denk ik maar! En de zekeringen van de TAE zijn inderdaad van die ubergevoelige buiszekeringen. Heb er dan ook wel een paar op voorraad liggen haha. Maar mijn electronica is dus zodanig aangesloten en gezekerd dat de enige manier waarop alles uitvalt een totale accu failure moet zijn of wanneer de regelaar incl bec compleet de geest geeft. Met het oog daarop was ik ook voorstander van een aparte ontvanger accu maar uiteindelijk was daar geen plek meer voor.. Daar ga ik nog eens naar kijken! Zou je de bec van de regelaar apart willen zekeren van de voeding naar de motoren, dan moet je de hele regelaar gaan modificeren en dat gaat mij ook wel te ver hoor. Lol! Maar goed: Een electrisch defect/ kortsluiting in een krappe afgesloten ruimte die eventueel onder water en een x aantal meters van je vandaan is dat blijft een slechte combi En hoe goed je alles ook inbouwt, er kan natuurlijk altijd een fabrieksfoutje inzitten... Hoe klein die kans ook is, een beetje geluk komt er dan wel bij kijken @ Hein: Zoals het gezegde gaat: Een goede voorbereiding is het halve werk, en dat geldt inderdaad ook zeker voor je technische installatie. Goed spul is het halve werk. En nu maar hopen dat die uitgefikte regelaar van Raf een eenmalige actie was
hallo het vermoeden van die regelaar is dat er een druppel regen water in in gevallen ja het klinkt gek maar het kan niet anders de zondag op de film set heeft de boot nog goed gewerkt zonder problemen daarna heb ik alles uitgeladen en in de garage gezet ik wilde nog wat werken aan de boot en heb hem door een regenbui naar binnen gebracht waarna dat brandje is ontstaan dus ik vermoed een druppel water juist in het gat waar de servo draden uit komen en daar zit ook die bec stabilisator ik vaar in de u2540 met twee apparte stabilisatoren een voor de pomp een voor de diepte roerservo + ltr 5 en de regelaar geeft de ontvanger voeding voor de pomp en elektronica is er een apparte accu de motoren hebben twee parallelle accu's om meer vaar tijd te hebben groetjes raf
hallo om je een idee te geven van de keuren van de GW hier een tussen door projectje van me bumper spray van motip en het rode is de rode primer deze boot is haast klaar juist de pompsturing en de twee helften van het tech rek nog aan elkaar zetten dan kan ik beginnen met het trim werk groetjes raf
Hoi Marc Mijn U47 ligt momenteel echt in het droogdok. Twee losse dekken zijn al geschilderd nu de romp nog. Ben met de voorste vloedgaten bezig onder de duikroeren ,deze zaten geschroeft worden nu eengeheel met de romp en hij wordt nog een andere kleur onder de waterlijn . Grt Fred
zo vandaag Norbert bruggen een mailtje gestuurd, ik heb de lageregler en de doorvoeren besteld en ook wat nieuwe rubbers voor de eindkappen. @ raf dat laatste bootje wat je daar op de foto hebt staan welk type is dat?, die is ongeveer net zo groot als de seawolf schat ik groeten johan
hallo laat de foto's voor zich zelf spreken een lieve dame heeft vandaag voor mij effe snel deze letter uitgesneden kost wel wat maar het zijn wel mooie letters groetjes raf
Hier zijn een paar foto's van de kleur van de Skipjack. De kleur is op beide foto's het zelfde alleen het zonlicht is anders. De boot is gespoten met airbrush. Links staat nog een boot van Fred. En een overzicht foto van de achterkant van de Skipjack Zo te zien ie er nog plaats genoeg om wat in te bouwen. Links de stabilisator, en 2 servo's achter op de motor gemonteerd. Alles kan in een keer uit de boot als 3 schroeven, de as en de roeren los geklikt worden. Via de groene steker loop de voeding voor de motor en het signaal voor de servo's En onder de water aan en afvoer koppeling. Hein
hallo mijn skipje is ietsje groter en toch weer niet ik werk met een wtc en die van Hein is de wtc LOL op het ognblik weegt mijn skipje ongeveer 5.459 gr om mooi in het water te liggen zla hij ongeveer een 5.6 kilo moeten gaan wegen mijn accu's zitten vooraan en daar heb ik dus nu het meeste gewicht zitten lood zal er nog bij moeten komen maar dan vooral achter aan groetjes raf