Seawolf van Robbe

ondanks wat andere projecten vandaag toch maar weer eens aan de wolf geknutseld
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo


een duitse duiktank ????????????????
ik wist nu wel dat die duitsers veel geheime projecten hadden maar een duiktank ?????
duiken zal ze wel doen maar terug op duiken ??????

groetjes raf
 
daar ligt die zeker niet.
ik heb 'm na keulen (samen met een meter slang) ergens neer gelegd.
maar niet in de doos van de wolf en ook niet in de auto.

nou is een ander koppelstukje zo geregeld mits mijn werkgever even zou meewerken.
MAAR DAT WIL DIE DUS NOG NIET.
dan maar even wachten
 
hallo

wie zoekt die vind en wie orde en netheid heeft is te lui om te zoeken

het komt wel ergens uit want het zat op dat metertje druk slang (zwarte)
groetjes raf
 
dan ben ik niet te lui om te zoeken.

ik heb gelukkig al veel spullen kunnen ordenen maar de orde en netheid is (helaas ) nog ver te zoeken.
en mocht het een keer opgeruimd zijn dan duurt het helaas nooit lang.
want dan moet er weer geknutseld worden en is het in no time een puinhoop.

maar ik denk dat ik niet de enige ben met dit "probleem"
 
hallo

langs hier ook niet lui hahaha

dus herkenbaar
nog erger als het is opgerommelt vind ik de eerste weken niets meer LOL
groetjes raf
 
[size=+2] Netheid is voor de domme [/size]
[size=+2] Chaos is voor de geniën [/size] :lol:

Hans
 
Laatst bewerkt:
ik had dus totaal geen rekening gehouden met de voorste servo en ik was al bang dat ik iets anders moest gaan bedenken.

maar gelukkig.
het past net.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
alleen de leiding een beetje laten kantelen maar dat was 5 minuutjes vijlen.
volgende x het gat wat aanpassen aan de nieuwe situatie en dan weer wat vlak gaan schuren.

en een steuntje voor de leiding gaan maken zodat die niet meer kan kantelen.

wordt wel steeds nieuwsgieriger of de boot met deze (kleine) tank zal duiken

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste "seawolven" :p

Ik heb sinds kort ook een seawolf ,naast de powerboten vind ik het duikbootvaren lekker afwisselend.

Het is lekker ontspannen voetjes in het water en is een uurtje sturen, in plaats van 10min bij de powerboten.

Volgens mij heb ik de eerste versie waar de voorkant nog tegen de wtc geschroefd wordt en waarbij het voorste deksel van de wtc vastgelijmd zit

Ik ga dat veranderen en maak er zelf een toegangsluik voor zodat ik de voorkant niet meer hoef los te schroeven

Nou mijn vraag:

is die aansturing van de voorste duikroeren nou zo belangrijk aangezien je ook de achterste hebt en er nog een infuuszak in komt?

Wat geeft dit in de praktijk nou voor meerwaarde en kan het bij mij overigens nog aangezien de voorkant van de wtc is dichtgelijmd?

Alvast bedankt Egon
 
hallo


als de sea wolf een baxter zak krijgt dan hebben de voorste duikroeren in open water niet veel invloed
daar de stroming langs deze roeren minimaal is
in een basin met een max diepte van 40 cm zijn ze wel belangrijk want dan kan je met deze roeren fijn trimmen
zo kan je de boot op 1 cm van de bodem mooi rondjes laten draaien

je kan nog steeds een voorste servo in bouwen in je bestaande seawolf
als je de voorkant er van kan afhalen kan je daar langs buiten een gab boren en draad in trekken om een doorvoer te realiseren
de servo langs binnen er in zetten kan op twee manieren
vast lijmen aan de kopse spant maar dan kan je der niet meer bij als er iets mee gebeurt
of mee vast zetten op het techrek en een magneet koppeling of een veer gebruiken
een magneet koppeling geeft minder spanning op de servo
de veer trekt de roeren naar 1 kant de servo stuur stang schuift in een steuntje en drukt zo tegen een plaatje (systeem bumpers van treinen )
het voordeel van dit laatste je zit niet met een vervelende kabel die je steeds moet aan sluiten maar de servo gebruikt iets meer stroom door de veer

de veer kan een veer uit een oude bic zijn
effe tekenen

seawolfveer.jpg

en wat uit leg

het rode is de stuur arm
het blauwe is de stuur stang die naar binnen gaat
het zwarte is een platje waar de veer tegen drukt
de veer is het orange deeltje
en het zwarte is een inox pen die door de stuurstang loopt
het groene is de doorvoer
en dan zie je de schotel als druk koppeling

de veer duwt deze steeds naar binnen en de duikroeren gaan in de stand omhoog staan
bij het sluiten van de boot drukt de servo tegen deze plaat en als deze in de midden stand staat komen de duikroeren in een horizontale stand te staan
beweeg je nu de servo dan drukt deze de roeren omhoog of omlaag naargelang je uitslag op je zender gaan deze gewoon mee bewegen

hopelijk ben je iets met deze uitleg

groetjes raf
 
Back
Top