Seawolf van Robbe

hallo marc

als je een kavan pomp hebt gekocht zitten die aan sluitingen er normaal bij
2messing gedraaide stukjes die je in de duiktank kan lijmen
anders een messing buisje In de tank lijmen en ze een beetje laten uitsteken zodat je de slang er kan op schuiven en er eventueel een strapje kan rond trekken (soort van klembandje )

groetjes raf

een buisje zou inderdaad ook kunnen maar mag dat dan ook van bouwmarkt allu zijn of is dat te slap ?
ik zit er per slot van rekening niet op te wachten dat die nippels afbreken

hallo mark

nee allu is niet goed messing is veel taaier en oxideerd veel minder dan alu

groetjes raf

waar moet ik mijn pomp kwijt ????
full

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo

recht op zetten daar waar nu je ontvanger zit
het accu pack inkorten en de cellen er bovenop leggen
en dan de ontvanger (wat een bakke beest zeg)boven daar waar nu de pomp staat
of een kleiner pompje kopen

groetjes raf

Ander type overbrenging gebruiken zodat je de motor 180° kan draaien naar achter toe.

1139.20.jpg

Waar de motor nu zit kan je misschien die pomp kwijt...

Je hebt er wel grote plaatsvreters inzitten, die ontvanger & motorregeling zijn niet echt de kleinste of plaatsbesparende...

Laatst bewerkt:
hallo

kan die ontvanger niet onderste boven daar waar de motor zijn vertraging heeft zitten ????
je hebt daar een hele hoop ruimte die alleen maar lucht bevat

marc in een duikboot is lucht plaats verlies LOL
en in die kleine romp moet je echt gebruik maken van elk plaatstje dat je maar kan vinden

zo doe ik ook de balansregelaar van norbert soms uit zijn doosje halen om hem dan met twee kanten kleefband ergens tegen aan te plakken daar waar hij nog juist tussen kan zitten

die regelaar boven de motor daar waar nu de pomp staat
en dat printje een kwart slag draaien en ook naar achter schuiven
het accu pack aan passen en dan de pomp tussen het pack en de duiktank in plaatsen
je hebt ruimte zat hoor alleen je benut ze niet optimaal

als ik goed ben dan krijg ik 14 duikboten in mijn auto zonder stukken te maken
das pas economies gebruik maken van de gegeven ruimte LOL
groetjes raf

Laatst bewerkt:
dit is ook maar even een proef opstelling en waarschijnlijk blijft het zo niet zitten maar een kleinere pomp mag natuurlijk altijd. en dan het liefst een slangenpomp natuurlijk.

dus als iemand nog iets weet.

en de spullen die er nu in staan zijn zeker niet de kleinste maar ja. die heb ik nu eenmaal nog liggen en die kosten nix dus dat is nix te duur.

maar niemand zegt iets over de afmetingen van de tank.

dus dat zal wel goed zijn :rolleyes:

Hey marc,

De grootte van de duiktank is zo moeilijk te bepalen, kijk maar bij mijn eerste tank,
ik dacht ook juist gerekend te hebben tot de proefduik... bleek ze toch te klein. (net tot aan de toren)

Iemand zal me wel vebeteren indien verkeerd :
- normaal zou je alles in de boot moeten voorzien, echt alles wat je wil inbouwen.
- zorgen dat ze waterdicht is en met alles erin in het water op de waterlijn leggen.
- nu kan je met er gewicht op te leggen min of meer bepalen hoeveel gram je nodig gaat hebben om ze of wel onder te laten gaan ofwel tot aan de toren of periscopen.
- hou beetje rekening dat het verven ook nog z'n duit bijdraagt.
- aan de hand van dat gewicht kan je dan de duiktank berekenen....
- heb je de mogelijkheid om ze onder te duwen in een tot aan de rand gevuld bad, kan je met het overlopende water ook bepalen hoeveel water je moet innemen...
- zorg er voor dat je de tank zo vol mogelijk moet pompen met een 10 à 20 gram reserve voor stabiel gedrag...
- dan moet je ook nog een beetje rekening houden met de plaats van de duiktank om haar redelijk horizontaal te laten duiken of opduiken...

Het blijft echt wel een puzzelwerkje, maar voor elke puzzel is een oplosssing :-)

Laatst bewerkt:
de tank is mijn geval absoluut niet berekend, maar gewoon gekeken hoeveel ruimte ik nog had.
als het werkt is het mooi meegenomen maar ik heb zo mijn twijfels.
ik heb de pomp aangepast (gewoon de voet afgezaagd) zodat die nu binnen de romp past.
maar nu kan ik even niet verder.
vrijdag maar even bij wouters gaan kijken voor messing pijp en dan eens gaan proberen of ik water ik mijn tank kan krijgen.

maar dat kan wel weer even gaan duren want het weekend staat gereserveerd voor een ander deel van de hobby.

iets wat stinkt en herrie maakt

ik denk 2 tot 3 mm.
ik wil wat messing gaan halen bij wouters en daar slangaansluitingen van maken voor aan mijn tank.
maar aangezien de overloop eigenlijk recht onder mijn toren zit zal daar een knik van ongeveer 90 graden moeten komen.
en vooraan bij de inlaat moet ook zoiets komen maar hoe ik dat ga proberen is nog niet helemaal zeker

hallo

das toch een rechte tank of zie ik het verkeerd ???

onder in de deksel (die opzijstaat)boor je een gat wat een stukje de grijze buis mee raakt
en daar lijm je een messing buisje in (5 a 6 mm diameter )hangt van de slang af
boven aan doe je hetzelfde maar ook aan de achterkant (zelfdekant als de water instroom)
niets te 90° ombuigen gewoon recht en alles wat moet bochten maken doe je met slang
je komt 1 van de twee dagen hebt ik een mooi haaks bochtje voor je bij of hoeveel heb je der nodig ????

groetjes raf

5 tot 6 mm wordt veel te groot raf.
maar ik rij vanavond eerst even naar wouters en kijk even wat die hebben liggen.
en daar zal ik mijn plan op moeten aanpassen.

hallo

5 mm te groot ?????????? wat voor een darmpjes wil je dan gaan gebruiken ?????
daar moet een groot debiet aan water door hoor onders ontlucht de pomp niet
zijn ze kleiner dan spuit het water in de tank als een hogedruk spuit
door je korte tank gaat dat veel wervelingen geven

groetjes raf

ik had dus geen rekening gehouden met het hogedruk effect.
eerst maar eens "droog" kijken wat het spul doet.

maar als ik 5 mm buisjes zou gebruiken moet ik natuurlijk ook passende slangen hebben maar die passen zeer waarschijnlijk niet op mijn pomp.
de slangen die ik wil gaan gebruiken zijn nitro slangen voor mijn auto's.

mar ik kom er net achter dat ik toch nog iets vergeten ben bij wouters.
ik had een stuk pijp mee moeten brengen om een doorvoer te maken in een van de deksels :nooo:

Weer een Seawolf vaarder erbij.
Ben sinds kort in het bezit van een Seawolf, deze is statisch uit gevoerd.
Het is de Seawolf van Bosreus die ik heb over genomen.
De ondekant voor/achter bestaat uit 2 delen (onderkant), deze wil ik nu vast lijmen zodat er een mooier geheel ontstaat en je niet elke keer de delen hoeft los te schroeven.
Dit wil ik doen door middel van luikjes voor en achter.
Nu ben ik op zoek naar het artikel nummer van de stang die voorin hoort te zitten zodat ik de wtc van voren dicht kan draaien.
Ook schijnt er een tussenschot bij te horen waar de stang doorheen loopt.
Heeft iemand voor mij de beschrijving en onderdelen nummers zodat ik de onderdelen kan bestellen.
Mag ook kopie zijn van nederlandse bouwbeschrijving en onderdelen lijst.

Alvast bedankt,
Eric

Hey Eric,

Ik heb die onderdelen zelf gemaakt, het tussenschot uit stevig stuk (2 à 3mm dik) kunstof.
Dikwandig RVS buisje waarbij aan 1 kant een moertje van M5 is gesoldeerd en aan de andere kant een inbusbout gekleefd.
Deze kombinatie zit in een dikker buisje welke vastgekleefd zit aan de "neus" en het tussenschot.

Hierbij wel opmerken dat de draadstang of lange bout aan het techrek ook vervangen moet worden door eentje van M5,
de originele M4 is echt te zwak en draai je binnen de korste keren stuk...

Niet vergeten bovenaan het tussenschot een opening te voorzien anders blijf je daar met een luchtbel zitten.

Hierbij fotootje hoe het er beetje uitziet, nog vragen ? dan hoor ik het wel...

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back