Seawolf van Robbe

full




vandaag een paar "" probleempjes "" kunnen oplossen.

op naar de volgende
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo

marc das een kl**ten pomp dat je gekocht hebt
deze heeft plastieke tandwieltjes en 1 zand korreltje en ze is defect
de pomp van robbe was veel beter geweest
Zahnradpumpe 6 Volt 1-1568

deze heeft wel metalen tandwieltjes
ik heb in verschillede draadjes reeds over deze pomp gepost
gr raf
 
da's niet zo mooi om te horen raf.
maar zand in je pomp is voor geen enkele pomp goed natuurlijk dus er komt zo wie zo een filter tussen
 
hallo

een filter is een lap middel
het probleem met deze pompjes is dat het kunststof tandwiel vast zit door een halfrondje op een half ronde as
moeilijke uitleg weer
als nu dat tandwiel hapert door een korreltje zand dan snijd het asje meteen dat gat mooi rond en dan draait je tandwieltje niet meer mee en is het uit met de pret

lig je dan juist op de bodem dan is het in mol geen probleem maar in vught kan je zelf er wel naar raden

gr raf
 
Hoi Heren

ik gun het Marc niet dat zijn boot op de bodem ligt van een vaarwater....
Maar hij komt dan wel in de club van natte broeken.......LOL

Zie hier je voorgangers
hoe-komt-je-boot-weer-boven-water

Ik hoop voor jou Marc dat je nog lang geen lid mag worden.......Maar als het zo is ben je van harte welkom...........LOL:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb dus echt geen zin om lid te worden van jouw clubje rene !!!!!!!!:2gunfire: :banana:

het is al erg zat dat ik in een ver verleden ooit eens een boot uit een vijver moest gaan halen. laat staan een duikboot van de bodem vissen.

maar nu zit ik wel met een dilemma.
toch proberen met een filter of een andere pomp ?
 
hallo

ik heb er nog eentje liggen die deze schade heeft opgelopen
ze is open en dus kan je zien wat er gebeurt
voor een foto is het allemaal te klein
ik zal ze mee brengen naar mol dan kan je het zelf zien
de tandwieltjes zijn amper 1 mm dik

gr raf
 
raf bedankt voor de waarschuwing.
alleen jammer dat de pomp nu wel aangeschaft is.

ik ben alleen bang dat de pomp die je aanbeveelt niet gaat passen ivm de wateraansluitingen.

een pomp met die aansluitingen aan de zijkant heeft de voorkeur
 
@marc2: heb je van je brandstofauto's niet zo'n brandstofpompje liggen? daar zit een geweldig (!!!) ijzeren tandradpompje in. Die zit ook in mijn seawolf.

Weet wel dat door tandradpompjes water "lekt" je tank in en uit.

grt,
Jan
 
heb ik al geprobeerd jan.
maar die pomp ligt nu in stukken.
er is een waterdoorvoer afgebroken en die is niet te lijmen
 
even de doos van de wolf omgekieperd.

blijk ik nog een messing aansluitnippel te hebben.
dus de pomp kan weer draaien en ik was weer even blij.
maak ik de pomp open blijken er kunststof tandwielen in te zitten :(
 
Met die kunstof tandwielen moet niet zo`n probleem zijn.
Keer gelezen dat je in de leiding van de pomp,een filter kunt plaatsen van een brandstof auto of vliegtuig.
 
@Marc

Je zit toch in de autowereld.
en ik dacht in de schadeherstel.
volgens mij zijn er ook filtertjes te krijgen voor de ruitensproeier.
Dus kan het zijn datl er wel ergens een moterkap staan met zo'n filter erin
ik weet even niet welk automerk dit heeft.
maar ze zijn klein dus dat past wel in je seawolf.:D
 
hallo mark

die pomp die je laat zien isdezelfde als ik in al mijn boten gebruik

een KAVAN pomp
met bronze tandwielen en een stuk betrouwbaarder
alleen is ze wel iets groter dan dat graupner pompje

gr raf
 
@ rene./

filters zoals jij bedoelt zitten meestal bij de vulopening van het tankje of net voor de pomp.
alleen is dit meestal een soort gaas en niet in de vorm van een benzine filter die tussen de leiding zit.

maar wel fijn dat je mee denkt.

@ raf

bij de beoordeling van deze pomp staan helaas niet allemaal positieve reacties.
maar goed er staat ook niet bij wat er met de pomp gedaan is.

ik moet er nog eens goed over denken wat ik er mee ga doen.
maar zoals je zelf ook al zegt in mol is het niet echt een probleem alleen biddinghuizen en vught wel.
maar als mijn wolf ooit gaat varen zal dat toch voornamelijk in mol zijn omdat de condities daar toch wel het beste zijn
 
hallo marc

het enige probleem met deze pomp die ik heb is dat ze in de type 21 veel te lang moet draaien en dan kan ze soms warm lopen
met uw kleine tank geen probleem

bij de laatste series van deze pompjes wil het mee neem palletje wel eens roesten na 2 jaar
dit vervang ik dus door een messing palletje en dan is dit probleem ook weer opgelost

voor de rest heb ik geen noemens waardige problemen met deze pomp ondervonden

gr raf
 
Marc2,
waarom zou je een filter in de slang monteren.
In mijn 206 en Skipjack wordt het water van uit een gedeelte wat onder water loopt, dat waar de stuurstangen en as buiten komen, aangezogen.
Het "grote gat" waar het water dus door in het romp gedeelte zit daar zit een zeef voor.
Maar niet in de aanzuigbuis-slang.
Zwevend vuil komt niet zo ver tot aan de aanzuiging maar blijft voor het filter van "het grote gat".
Dus de zeef kan ook niet zo makkelijk verstoppen en er hoeft geen extra zeef gemonteerd worden - extra gewicht.
Er is gewoon heel fijn messing gaas in de binnenwand, aan de onderkant, van het schip geplakt en tevens is dit het inspectie luik om de achterkant te bekijken als het nodig is.

succes Hein
 
Back
Top