Seawolf van Robbe

een brandstof filter van een nitro auto schuif je gewoon op de slang hein.
en dat is voornamelijk bedoeld tegen zand.

want zoals raf al aangaf kan deze pomp daar totaal niet tegen.
maar ik denk dat als zo'n filter een moter van een 150 euro kan beschermen, dat een pomp van 16 euro ook geen probleem zal zijn.

even de laatste update.
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo, als ik even mag inbreken in dit draadje................

Ik ben zelf geen bouwer, tenminste niet op dit niveau.
Simpel van een handleiding aflezen kan bijna iedereen, persoonlijk vind ik dit toch een stap verder gaan.

Nu zie ik hier veelal boten die naadloos en strak geschuurt zijn.
Nu vraag ik mij af welk plamuur jullie gebruiken en hoe jullie naden verkleinen van afneembare delen.

Eh, even anders uitleggen, men ziet vaak duikboten waar de romp/dekdelen vastzitten aan de wtc, deze delen worden ook van elkaar gescheiden door het uiteennemen of losschroeven van de wtc.
Soms sluiten deze delen niet geheel aan, stel nu ik hou hier een lelijke spleet van zeg 2 mm over, hoe overbruggen jullie dat?
Plamuur zou gaan afbrokkelen bij het openen of sluiten.
 
hallo

daar heeft lex al een heel verslag over geschreven
het komt hier op neer

keuken folie oder een van de twee kanten spannen en daarna de andere kant glad laten aansluiten aan de folie

zo krijg je een naad van <1mm

gr raf
 
ik gebruik een soort van spuitplamuur die ik "gevonden" heb bij mijn werkgever.

maar inderdaad die brokkelt hier en daar wel wat af maar momenteel gaat mijn boot ook wel heel vaak open en dicht.
dat zal in de toekomst hopelijk een stuk minder worden
 
de electronica weer aangesloten en verhip alles werkt.
maar ik zoek nu ""HAAKSE KABELSCHOENTJES""
de gewone zijn namelijk te lang.
evt. solderen kan natuurlijk ook alleen moet ik dan wel een andere soldeerbout kopen..:2gunfire:

dus voorlopig houd ik het op de haakse kabelschoentjes. iemand een tip ?
mijn werkgever heeft ze namelijk niet
 
hallo

daar heeft lex al een heel verslag over geschreven
het komt hier op neer

keuken folie oder een van de twee kanten spannen en daarna de andere kant glad laten aansluiten aan de folie

zo krijg je een naad van <1mm

gr raf

Ok, moet ik alleen het appistel van lex? opzoeken.
Daarna even wat keukenkastjes overhoop trekken.
 
"probleem" met de kabelschoentjes is opgelost
maar nu heb ik even een vraag over de watermelder van de bts van norbert.

wie kan me vertellen wat de beste afstand is tussen de voelers ?

de lader is trouwens binnen
 
ikke kan je dat vertellen

je moet wel geen rubber slang gebruiken want die bevat koolstof en dat geleid

dus pvc slang op de uitgang (uitgang messing buisje met draad 1 van de watermelder)zetten dan een opening van 2 cm laten en daar buisje 2 met de tweede draad van de watermelder ik verleng de darm en breng hem ergens naar onder in de wtc zodat eventueel een druppel niet pertoeval op een component terecht komt

tussen de sensoren blijft dus een opening van ongveer een 2 cm

gr raf
 
de slang langer laten was bekend raf (dat heb ik volgens mij bij jou afgekeken) en dat heb ik dus ook gedaan,

maar je antwoord geeft mij weer een vraag. hoe zie je het verschil tussen rubber en pvc slang ? :confused:

( het zal niet als een verrassing komen dat ik slang gebruik die ik ook voor mijn auto's gebruik )
 
hallo marc

rubber is zwart en pvc is doorscheinend zelfde als bij een aquarium maar die is groen
kan ook
ik had dus een stukje pvc tussen de twee sensoren gezet en de rest in rubber maar dat gaf nog kontact door naar het alu chassis
dus alles in pvc gezet en dan was het probleem opgelost

gr raf
 
en ik heb weer een dingetje waar ik even niet uitkom.

ik neem aan dat de wtc afgesloten dient te worden met 2 o ringen.
1 aan de voortkant en 1 aan de achterkant.
maar nu stuit ik op 2 dingen.
1 ik vind maar 1 0 ring in mijn doos.
2 met 1 o ring op de wtc past mijn boot niet meer in elkaar :confused::confused::confused::confused::confused:
 
Mijn seawolf is aan de voorkant dichtgelijmd, dus daar geen 0-ring nodig.
aan de achterkant wel, maar hoezo past jouw boot niet in elkaar? (fotooooooooo?!)

grt,
Jan

PS: t wordt tijd dat jouw kikker volgende week een trimsessie in Mol krijgt
 
die trimsessie in mol is een ding waar ik nu ook voor ga alleen met deze naden ?

ik denk niet dat ik daar vrede mee kan krijgen.
ik heb de boot gebouwd zonder de o-ringen en daar heb ik me zeer waarschijnlijk mee vergist.
zonder die ringen past de boot redelijk maar met heb ik naden van een mm of 3.
en dat vind ik geen gezicht
 
hallo


ik vermoed dat dan de wtc niet juist in de romp gelijmt is
je mist nu die paar mm van die voorste O ring en dan is je romp te lang tegenover je wtc
met een dremel een stukje van de romp af halen is een van de mogelijkheden
of het zo laten en bij norbert een bajonet sluiting bestellen LOL die heeft de 3 mm nodig om goed te passen

gr raf
 
hahahaha marc me even voor

je hebt dus openingen van 3 MM dat is minder erg dan wat ik in gedachten had
dat kan mooi opgelost worden met stukjes afval abs en epoxy
breng zondag je romp mee en een paar stukken afval abs dan laat ik het je zien hoe het kan
hoe dunner de abs hoe beter

gr raf
 
die trimsessie in mol is een ding waar ik nu ook voor ga alleen met deze naden ?

ik denk niet dat ik daar vrede mee kan krijgen.
ik heb de boot gebouwd zonder de o-ringen en daar heb ik me zeer waarschijnlijk mee vergist.
zonder die ringen past de boot redelijk maar met heb ik naden van een mm of 3.
en dat vind ik geen gezicht

Bij mijn Seawolf zie je de O-ring ook zitten, dus ook een naad. Die achterste zou ik niets aan doen, de voorste kun je misschien cammoufleren door er voor en achter een soort van (zwarte?) striping bij te maken...
Zodra de boot in het water ligt ziet niemand dat meer.

volgende week meenemen die kikker van je en natuurlijk veel lood ;-)
 
Laatst bewerkt:
de "crisis" is aan de voorkant is al weer grotendeels opgelost maar de boot heel wel weer schuurwerk opgelopen.
omdat mijn boot zowel voor als achter onder open kan heb ik de deksel losgemaakt van de romp delen.
daarna de wtc MET O RINGEN weer dichtgeschroef en de neus terug gelijmd.
en dat doe ik waarschijnlijk achter ook want daar zit ook een ander foutje wat ik dan meteen kan veranderen
 
Back
Top