Seawolf van Robbe

helaas is de kavan dus ook niet 100 % perfect.
maar we zullen wel zien.

raf bij conrad hebben ze deze pompen op voorraad 224413-89
 
hallo marc

maar het probleem is dat ik ze niet via pc kan bestellen
ergens iets met cookies die geweigert worden en zo
dus ik moet steeds naar essen of keulen rijden om er eentje op te halen

de u2540 heeft meer dan alleen een pomp probleem
de duikregelaar van norrbert ontregelt ook steeds
normaal moet je deze nooit bij regelen en ik moet dit elke keer weer opnieuw doen
dan het pomp probleem en soms brand er een servo zonder reden zomaar door
dan de stabilisator om de 5 volt ontvanger voeding die geeft soms ook de geest
ik zal als de u47 terug in de vaart komt de u2540 eens elektrische ondr handen moeten nemen

als je nog geen pompen besteld hebt mag je eentje voor mij bij bestellen dan delen we de port kosten
als je dan naar mol komt of ergens anders regelen we dat wel

gr raf
 
...normaal moet je deze nooit bij regelen en ik moet dit elke keer weer opnieuw doen...
gr raf

Hoi raf,

Die laatste uitvoering (5.3) heeft een automatische nul-inregeling. Als je hem aanzet past hij zijn nulpunt aan aan de atmosferische druk op dat moment. Als je daarna gaat afregelen vaart het goed, maar bij hernieuwd aanzetten wordt de nul waarde weer opnieuw ingestelt, en klopt jou instelling dan weer niet.

Ik heb hetzelfde ondervonden in de U31 en heb hem nu schuin ingebouwd zitten. Daarnaast heb ik de instellingen, stuurstangen, en mixers buiten de LTR om aangepast zodat dat eigenwijze nulpunt van de LTR nu overeenkomt met het gewenste nulpunt. Als Mohammed niet naar de berg komt .... ;) :yes:
 
hallo

nu probleem motor
heel de anker is vast gesmolten in het plastiek van de behuizing
zoals bij de vorige pompen
krijg je dus met geen tang meer aan het draaien laat staan er uit krijgen
zet ik de nieuwe pomp er en en tijdens de test blijkt die met schokjes te werken
de relais tikt aan en uit ????? zou kunnen liegen aan een oud stuur printje dat ik gebruik om de pomp te sturen
ik ga een nieuw bestellen bij norbert bruggen (bts)
want dat is het enige verschil tussen al mijn boten dat stuur printje (oud type van conrad)
hopelijk is daar het probleem mee opgelost

dat van die regelaar moet ik eens bekijken als we nog eens samen varen
of eventueel een foto aub LOL want je kan die in verschillende manieren schuin zetten

dus marc normaal zou die pomp met je bts geen probleem mogen geven (stom printje ook al weer)
bezuinigen dacht ik en het heeft me al een bult aan pompen gekost


gr raf
 
hallo hein

zo een pomp kan je niet belasten
ze pompt of niet
de doorgangen zijn 4 mm dus zeker dik genoeg
ik heb alles er uitgesloopt en ik vermoed dat de dader gevonden is
namelijk de ltr5 van norbert
deze krijgt voor zich zelf en zijn servo een eigen bec en hij trekt maar eventjes 5 amp
de servo direct aangesloten op de ontvanger doet iets van een 50 mamp
dus de servo is het niet

ik ga er terug een ltr 3 in zetten die werken tenminste wel goed

dit zijn twee problemen die niets met elkaar te maken hebben

gr raf
 
Raf,
als de diepteregelaar van Norbert 5 amp trekt is er toch iets goed mis in je boot.
Ik weet niet veel van stroom af maar hij gebruikt maar 7,5 mA

**

namelijk de ltr5 van norbert
deze krijgt voor zich zelf en zijn servo een eigen bec en hij trekt maar eventjes 5 amp
de servo direct aangesloten op de ontvanger doet iets van een 50 mamp
dus de servo is het niet

**

Gerätetyp: Vorschaltbaustein für Servo, Stromversorgung aus Empfängerakku, Sensoren und Mikroprozessor intern
Betriebsspannung: sicher 4,0 - 6,5 V möglich 3,0 - 12 V
Stromverbrauch: 7,5 mA bei 4.8 V




In 2001 gebruikte hij 7 mA bij 4,8 volt
En in 2010 7,5 mA bij 4,8 volt
Dus in de loop der jaren iets mee.
De oude regelaars gebruikten dus echt niet veel meer.
Dus eens het hele elektrische systeem van je goed nakijken.

Hein
 
Laatst bewerkt:
hallo marc
geen probleem ik ga er wel zelf eentje halen
ik moet deze maand toch genoeg doppen dus tijd zat

gr raf
 
hallo

wel wat laat maar ik heb nog een kleine pomp gevonden die wel goed is
ze zit namelijk in de kriek
1568.jpg


een pomp van robbe wel met de in/uit aan dezelfde kant
kost prijs 36.50 euries
deze pomp is wel goed en ze is op 6 volt
ze heeft hetzelfde principe als de kavan pompen dus metalen tandwielen

sorry mark dat ik ze zolaat ontdekt heb maar eerst zat er een slangen pomp in de kriek dus ik had er niet meer aan gedacht
maak ik goed volgende keer in mol met een drankje LOL

gr raf
 
Raf,
heb je het elektrische systeem nu nagekeken?
Het kan gewoon niet dat de regelaars van Norbert zo veel gebruiken.
Daar moet iets ernstig mis zijn in je boot.

Hein
 
hallo hein

ik heb hem er uit liggen en zal hem morgen testen met alleen een servo en ontvanger er aan
dan weet ik meer
heb vandaag een half thypoon rompje gepolyesterd dus druk bezig

gr raf
 
hallo

er waren er 6 van gebouwd dus ik kan er nog een paar van maken
bild0103.jpg

orange polyester goed koop kunnen krijgen LOL
gr raf
 
Dit zijn dus boten die voor Nederlandse mensen gemaakt worden?

orange polyester goed koop kunnen krijgen LOL

Hein
 
hallo

ja verkeerde kleur gemengt
ze kregen dat hier aan deze kant van de grens voor geen liter verkocht hahahaha

marc al vorderingen met je wolfje????
als je ooit aan en nieuwe motor toe bent dan is de nieuwe serie van robbe brushless een ideale vervanger
en je hebt meteen meer plaats in je boot want de motoren zijn zelfs korter dan een speed 400
en je hebt dan direct drive en meteen verlost van jankende tandwielen


gr raf
 
Raf,
heb je het elektrische systeem nu intussen nagekeken?
Er moet toch iets ernstig mis zijn in je boot.
Het kan toch niet dat de regelaar van Norbert zo veel gebruikt.

Hein
 
Back
Top