Sebart mini mb339

Niets besteld, eerst wat rondkijken. Er is zoveel leuks..... Zaterdag gaan we met een groepje heen.

Plannen toch weer gewijzigd een arf i.p.v. een bouwdoos.
Scheelt wel een hoop tijd.
En sebart zijn hele leuke kistjes.
Heb 2 x de avanti gehad vlogen ook fantastisch alleen net te zwaar voor de oude k45.
Nu met de x45 en de nieuwe k45 is alles ook al veel beter die zijn een stuk lichter.
Wel had ik er tamjets poten erop gezet die waren uit de doos niet goed genoeg veel te licht.
Geen idee wat er nu inzit.
Had er een 1,3lt in zitten dit gaf mij voldoende vliegtijd en reserve.
Vloog hem toen met 2x1000mah lipo met een1300mah life accu.
En dan is 1 accu gebruiken voor alles wel super handig maar dan moet het de xicoy worden natuurlijk.
Veel plezier bij Prowing altijd nog leuker als je een doel hebt.
Zit zelf helaas in Frankrijk.

Haha. Klopt. Heb wat dingen afgewogen. Onder andere hoeveel vliegen er van de bouwdoos.
Enige nadeel is dat het nu wat langer lijkt omdat ik toch ff moet sparen voor de motor.

Haha. Klopt. Heb wat dingen afgewogen. Onder andere hoeveel vliegen er van de bouwdoos.
Enige nadeel is dat het nu wat langer lijkt omdat ik toch ff moet sparen voor de motor.
Heb mijn x120 ook nog niet besteld omdat ik er zo lang mogelijk mee wil wachten i.v.m. de garantie van maximaal 2 jaar.
Maar op een gegeven moment heb je die wel nodig helaas.
Bouw van de rebel staat ook al een tijdje stil.
Tussendoor de core aangeschaft en inmiddels 1 kist ermee uitgerust om te wennen eraan.
Helaas na 1 vlucht de gas servo stuk heel apart dat ding heeft 3 jaar gevlogen met futaba.
Tijd gaat te hard nu moet ook thuis nog klussen.
En vakantie vieren kost ook tijd.
Hopelijk kun je wat meenemen zaterdag.

Ik heb de mb339 thuis staan. Helaas paste de tankzakken niet die ze tekoop haden. Kon ze mooi passen in de romp haha.
De kst servos zijn net te klein dus moet er vulplaatjes in maken jammer genoeg. Maar gaat ook wel lukken.
Ben toch gegaan voor de switch met 1 grotere accu scheeld toch weer gewicht.
Eerst andere projekten afmaken en dan hier mee verder.

Zo even een 1.5ltr gepast gaat wel werken. En dan 1200ml er in tanken ongeveer.

Screenshot_20230511_214439_WhatsApp.jpg

Diamant vertande freesjes.
Snelheid niet al te wild.
Met één freesje heb ik het freeswerkje op de foto gedaan.
Dit ging prima en de frees voelt nog scherp.
Verder heb ik geen ervaring met carbon dus hoe lang zo'n freesje het volhoudt weet ik niet.

De eerste 3 servos zitten er in. Nog ff opzoek naar andere hevels. Liefst aluminium. Moest de servos ook wat ophogen. Omdat ze anders niet mooi voor de openingen komen.
Ook de stekkers er passend in gemaakt.

20230731_214921.jpg

20230731_205036.jpg

20230731_213510.jpg

20230731_213534.jpg

20230731_214208.jpg

Vanavond de roerhevels gelijmt. Model ff in elkaar gezet on te kijken voor de vleugelborging.
Orgineel zit hdt met 4 parkers door de vleugelbuis.
Dit zou ik graag anders doen maar ben ff inspiratieloos.

Verder moet ik wachten op spullen.. wil geen stoffe scharnieren gebruiken

Bijlagen

• 20230807_195407.jpg
    20230807_195407.jpg
    296,4 KB · Weergaven: 96
Laatst bewerkt:
Stukje hout in de vleugelbuis en dan M3 tappen, dan met een inbus boutje vast zetten?

Zou dat goed gaan in hout? Tappen en dan secondenlijm er in? Buisjes zijn al masief. Teminste 1 met hout er in en een masief

Back