Sebas' HPI Baja 5B SS

Wat nou het probleem was, geen idee, maar na wat klooien met het gas en de choke deed die het ineens. Zoals beloofd wat filmpjes =D

PXqz2Xex0vk[/media] - HPI Baja 5B ss first start

[URL="
- HPI Baja 5B ss 2nd tank[/URL]

Hoe kun je filmpjes ook alweer direct hier laten zien? Ik dacht dat het me voorheen met de embed code was gelukt maar dat lukt nu niet echt meer..

Loopt erg netjes, goed dat hij eindelijk draaid..
Maar een demper op een standaard potje... hoe stil wil je het hebben?

Laatst bewerkt door een moderator:
Loopt erg netjes, goed dat hij eindelijk draaid..
Maar een demper op een standaard potje... hoe stil wil je het hebben?

Tsja ik rijd soms op een grasveldje voor mijn huis, en de mensen hier hebben op een doordeweekse zomerdag weinig meer te doen dan klagen.
Toen de baja gister zijn eerste tankje aan het leegslurpen was kwam er een man kijken even kijken, en net toen we wegliepen zagen we politie rijden naar de plek waar we gereden hadden. En dat terwijl ze naast ons bomen aan het snoeien waren met hetzelfde geluid maar dan harder :confused:
Het verschil in geluid merk je wel, je hoort m vooral minder knetteren in stationair.

Nu we het toch over de demper hebben, weet iemand hoe je er het beste voor kan zorgen dat deze blijft zitten? Die slangenklemmetjes zijn niet genoeg, de slang loopt al vrij gauw los bij de uitlaat. Ik heb het ook met tyraps vast gezet, maar gemerkt dat het lastig is om het goed vast te zetten en er een beetje normaal uit te laten zien.

Vandaag even gereden, demper is er weer afgevallen :rolleyes:
Ik denk dat ik het maar met die exhaust mount van hpi ga proberen..

Zondag zijn we weer in het cadettenkamp geweest, deze keer heeft iemand filmpjes voor ons gemaakt met een goede camera.

PS: Als ik een reactie plaats met Chrome krijg ik direct te zien dat ik geen twee reacties achter elkaar kan plaatsen, met andere woorden ik plaats de post automatisch dubbel.
Hebben meer mensen dit probleem?

Kleine foto-update nu de kap klaar is en de nieuwe raampjes en verbreders achter erop zitten:

IMAG0028.jpg

IMAG0029.jpg

Een killswitch zat ik ook aan te denken, maar helaas heb ik geen 3-kanaals zender..
Wordt een killswitch vaak gebruikt? Ik kan mij namelijk weinig situaties bedenken waarin een failsafe niet voldoende is.

Meegemaakt dat de gashevel van de servo los kwam op een ongelukkige manier en het gas bleef hangen. De failsafe gaat dan ECHT niks doen.
Auto kwam op me af, remmen werkten niet meer aangezien de gas en dus ook remhevel volledig los zat.. Snel de zender uitgezet waardoor de motor stil kwam te staan. Kon toen terwijl de auto op me af kwam rijden hem vaspakken. Anders had het ding volgas een hek ingereden. Heeft bij mij z'n geld dus al opgelevert, was tijdens de tweede liter brandstof. Nieuwe auto dus :-)

Die motorbeugels zijn leuk maar vind ik niet echt nodig, later pas.
Wat bij mij na het inrijden volledig aan gort lag waren m'n dog-bones. En dit met standaard motor/uitlaat
Volledig krom. Bij collega na het inrijden ook met 30,5 cc en dominator uitlaat. Deze vervangen voor een paar fat-dog bones. Nu nergens meer last van.

Om die rede gebruik ik naast de failsafe van de Spektrum ontvangers dus een heel simpel veertje op de remstang of de carb ;)

Zelfs in het geval van een uitvallende servo of wegvallende spanning gaat de auto dan op de rem.

Is heel simpel en op iedere :!: auto toe te passen.

Dat veertje zit in principe al in de carb, ik heb alleen gemerkt dat deze lang niet sterk genoeg is en hij niet helemaal dicht gaat als je gas los laat en er is zand bij gekomen.
Ik zal kijken hoe ik het beste een extra veertje kan monteren.

Vandaag even gereden, demper is er weer afgevallen :rolleyes:
Ik denk dat ik het maar met die exhaust mount van hpi ga proberen..

dat filmpje komt mij bekend voor ^^
we moeten nog een keer gaan rijden ;)
Deze keer gaat de carson het wel doen haha

Ik heb wat geëxperimenteerd met koolstofvezel, en na veel matjes stapelen, boren, zagen, dremelen en vijlen heb ik de eerste paar kleine onderdelen voor mij Baja af.
Ze zijn verre van perfect maar voor een eerste poging vind ik ze best geslaagd.
Ik heb het plaatje per ongeluk een mm dikker gemaakt dan nodig was wat het zagen etc er niet makkelijker op maakte, maar het past gelukkig wel.

b7285be2.jpg

3d4c60db.jpg

Weight Reduction: A mindbogglingly 15g (0.15%)!

Binnenkort wil ik wat dunnere platte onderdelen gaan maken en als ik de set heb om mallen te maken maak ik denk ik ook het dakplaatje van carbon.

Laatst bewerkt:
Back