eindelijk heb ik de S-400 dan in mijn bezit. enkele aanpassingen moesten worden gemaakt. mijn ko propo servo past er niet in als ik de bijgeleverde servohouders gebruik. ik heb die van mijn xray t1 gebruikt en dat zit als gegoten. ook komt de arm van de servo-saver tegen een bulkhead. dit heb ik opgelost door een klein beetje van de arm te dremelen, gaat echt om millimeters, en nu gaat dat ook helemaal goed. kwam er ook achter dat de afdekdopjes van de schokbrekers beschadigd zijn en die lijken wel hardhandig met een tang erop geschroefd (lijkt of iemand zijn vakantiebaantje niet goed heeft uitgevoerd). deze heb ik direct opgestuurd naar serpent en verwacht daar de komende dagen antwoord op. wel jammer, helemaal te bedenken dat ik express de auto voor het weekend heb gehaald in duitsland (200km) om dit weekend eens te gaan testen. dit zit er helaas niet in.
nu is het volgende wat ik heb opgemerkt en waar ik me zorgen om maak:
ik heb de auto op en standje gezet en de wielen rustig laten rollen,dus de motor minimaal belast. gewoon kijken hoe dat gaat en of alles soepel loopt en geen akelige geluiden opeens opduiken. nu is het zo, dat als ik gas geef (niet vol gas, wil mijn assen e.d. nog heel houden) en tegelijkertijd stuur, er een akelig geluid is. maakt niet uit bij hoeveel gas, zodra ik stuur, gebeurt het. het geluid komt van de aandrijflijn, niet de servo. wat ik namelijk heb opgemerkt is, dat de voorste (lange) snaar bij sturen heel erg gaat vibreren en dit geluid veroorzaakt. de snaar trilt echt heel erg. zo erg, dat ik me afvraag wat er zal gebeuren bij volgas!
nu kan het wellicht zijn dat dit karakteristiek is voor het rijden met spool. dit is echter mijn eerste keer dat ik met spool (ga) rijden en ik weet dus niet of dat wellicht de oorzaak is. weet iemand of het iets daarmee te maken heeft?
bij voorbaat dank voor de hulp.