Serpent electro 190mm touring???

met de tegenwoordige auto's waarbij alles op gewicht bespaard wordt, worden er ook consessies gedaan. Dit is een onderdeel wat relatief gezien hoger op de auto zit en daardoro dan ook lichter van gewicht moet zijn. Bij een crash van 90 km/u mag er best iets aan de auto kapot gaan: het is immers een raceauto. Bij zowel Xray/Hotbodies/Tamiya/Yokomo vindt je dezelfde contructie.

Bij 90 km iets kapot ? vindt je dat raar ??? da`s een beste klap hoor...

Hee alfred jij hier ook Gaan we weer eens samen racen nu jij met de S400
en ik weer met mijn Xray ?? maar nu met voor diff :D

:lol: hoi hoi tuurlijk man was vandaag op de baan real 80 heb de rondjes weer gereden
rondt de 17,65 schiet op van 18,85 dus

wat een wagen wat een plezier dat ik er nu al van gehad heb echt serpent bedankt jullie laten mij weer genieten van de hobby
de wagen is echt af en geloof mij welke wagen gaat er nu niet stuk met 90 kmh

hopa r2 d2 jij hier ook wij gaan zekker we weer eens samen racen nu ik naar 5 jaar met de S400
en jij met de Xray ?? maar nu met voor diff gaat stuk beter met jouw
hoop snel weer eens met jouw te rijden was echt mooi
bel me dan als je gaat
had ook motor stuk van lrp wat een service
dat is echt supper ik heb net als jij r2d2 ook nieuwe 4,5 gekregen ook langs deze weg bedankt ik even
rc-conect/krikke bedankt jongens zo moet dat wat een service mensen met hard voor de hobby
BEDANKT tot snel R2D2

Succes man, ga er zelf ook een kopen maar wacht nog even tot maart. Dan weet ik zeker dat alle kinderziektes er uit zijn.

Ik heb me laten vertellen dat er voorlopig geen nieuwe kit uitkomt. Kinderziektes heb je altijd... kijk bijvoorbeeld naar de 008 van Xray. Daar zijn de stabi-houders niet ok en ook moeten er modificaties gedaan worden aan de accu-bars om niet tegen je pinion aan te komen.

Ik twijfel nog tussen de TC5, TRF416 en S400. Ik wacht nog even op je rijverslag, want jij hebt ook met de TRF416 gereden dacht ik?

Okido, 416 heb ik nog niet mee gereden, maar wel al in mn handen gehad. Ziet er ook erg goed uit, maar is wel duurder. Ik heb wel jaren met verschillende 415's gereden, maar daar heb je tov de 416 niet veel aan.

Ik heb me laten vertellen dat er voorlopig geen nieuwe kit uitkomt. Kinderziektes heb je altijd... kijk bijvoorbeeld naar de 008 van Xray. Daar zijn de stabi-houders niet ok en ook moeten er modificaties gedaan worden aan de accu-bars om niet tegen je pinion aan te komen.
Omdat Serpent regelmatig bij ons in Heemstede met de S400 rijd zie en hoor je nog wel eens wat. het klopt inderdaad dat de auto niet anders zal worden want hij is al zo goed. ik hoop alleen dat er bv een primium versie komt met daarin bv de nieuwe diff voor achter, want die is echt geweldig. elk ander merk is gek als ze deze ook niet op de markt gaan brengen. NOOIT MAAR DAN ECHT NOOIT MEER EN SLIPPEND DIFF.

Mijn keuze staat vast voor dit jaar er komt een S400. Bart Wubben (ned kampioen 2007) rijd sinds kort ook met serpent en hij is erg enthiosiast over de rij eigeschapen.

Ik ben sinds vandaag in het bezig van het tandwieldifferentieel. Moet eerlijk zeggen, ziet er goed uit. Het voelt allemaal erg solide en ik hoop dat het een goed alternatief is voor het kogeldiff.
Echter ben ik nog niet in de gelegenheid geweest het diff te openen om te kijken of het diff al smeervet bevatte. Heeft iemand enig idee of dit reeds bij productie is gedaan, of dien je zelf bij aanvang het vet toe te voegen?
Nu is het natuurlijk zo je de diff-karakteristieken kan veranderen afhankelijk van de dikte van het smeervet dat je gebruikt. Heeft er iemand een aanrader/startpunt welk merk c.q. dikte ik kan gebruiken? Is het ook de bedoeling dat je het diff volledig 'volplempt' met het vet of juist niet? Ik hoor daar namelijk tegenstrijdige berichten over.

Veel vragen, maar ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.

Het tandwiel diff van de S400 wordt voorgemonteerd geleverd echter zonder olie. Dit moet je er zelf nog in doen. Door een dikkere of dunnere viscositeit te nemen kan je het diff strugger of soepeler laten werken.

JK.

Er werd mij in ieder geval Mugen Seiki siliconen olie voor het diff aangeraden met een viscositeit van 5000.

Needless to say ben ik dus inmiddels ook in het bezit van een S400, met een gear diff. ;)

And me is very jealous at you!!! You've got the Beemer, the S400... Damn it's good to be you haha...

Naar needless to say ga ik ook voor de S400 dit jaar, met spool én gear-diff...

JK.

Hahahahaha, ja... eindelijk zit 't eens mee! Zal ik trouwens dat "525i" logo eraf halen en het S400 logo erop plakken? :P

Zeer binnenkort even wat tijd uittrekken voor het vijlen/schuren en lijmen van het chassis... En dan lekker bouwen!
Ik kan niet wachten tot we weer buiten mogen crossen.

Ik zou eerder het "SPP" logo erop plakken dan, iets subtieler. S400 is meer iets voor een Volvo S40 haha...

Ik heb mijzelf ook een S400 kado gedaan, die er nu op wacht gebouwd te worden... Geardiff is inmiddels ook binnen bij de winkel en mijn vrijloop staat in bestelling. Wordt vast een toppertje, ben benieuwd hoe Bart het van het weekend doet op de Snowbirds... Gisteren ging ie erg hard, vooral op rubber.

Denk toch dat er dit seizoen op verschillende banen en clubs de S400 pittig vertegenwoordigd gaat worden wat een goede zaak is...

JK.

Als er iemand nog meer tips en tricks heeft,zet ze dan gerust in mijn bouwverslag van de S400!!

Bedankt voor de tips.
Op de site van Serpent had ik reeds gezien dat er een viscositeit werd gebruikt van tussen de 3000 en de 20000, alhoewel dat laatste mij wel erg stug lijkt.
Ik denk dat ik inderdaad maar begin met een waarde die in de buurt komt van de 5000, zou dan vrij soepel moeten draaien.

Ik heb mijzelf ook een S400 kado gedaan, die er nu op wacht gebouwd te worden... Geardiff is inmiddels ook binnen bij de winkel en mijn vrijloop staat in bestelling. Wordt vast een toppertje, ben benieuwd hoe Bart het van het weekend doet op de Snowbirds... Gisteren ging ie erg hard, vooral op rubber.
Bart gaat reddelijk, hij staat in de mod en stock klasse rondt 23e plek en de outlaw klasse dit en 10.5 brussles met 6 cellen geloof ik staat hij TQ. Niet slecht dus maar denk dat hij de B en MOD en Stock 19 wel wil halen.

Back