Vorige week heb ik met mate een vijltje gezet in het chassis ter hoogte van de motorblokjes.
Zodat ik toch eindelijk die motor er op kreeg.
Op de foto zie je het niet specataculair, maar alles past en werkt. Ook nog een failsafe toegevoefd, voor de zekerheid.
Ttz: eerste rit: hoofdtandwiel spande wat te veel op het motortandwiel, heb ik achteraf beter geregeld. En vooral: de achterbanden vlogen er af! Door voorbanden had ik gelijmd en dacht dat de achterbanden gelijmd waren. Niet dus. Eerste ritje duurde dus niet te lang.
Maar 2de ritje was heel wat beter, Zo'n 1,5 tankje leeggereden. Halverwege kwam de uitlaat wel los en nog even zo verder gereden. Wat een hels lawaai. Dan eerst terug vast gezet met een tyrap extra. De bocht is een stuk koper waterleiding met wat silicone tubetjes verbonden.
Zo ziet de onderkant eruit na de testritjes dus. Wat op straat, maar wel hier en daar een putje. Om te kunnen starten op de starterbox heb ik wat van het chassis rond het vliegwiel weggeslepen. Achteraan missen er ook 2 schroeven. Verloren onderweg...
Omdat de uitlat nogal laag hangt, heeft die ook al wat krassen.
Zo'n 1/10 uitlaat doet dat niet slecht, en is voooral kleiner natuurlijk.
De banden zijn netjes afgerond nu, vanzelf
De antenne houder moet ik trouwens nog maken, buisje aan de rollbar getaped, was voorlopig.
Verder nog (ooit): bodysteunen, de body zelf en we zien nog.