Serpent legt de boeken neer

• Topicstarter Topicstarter Angel
  • Startdatum Startdatum
In Nederland (had ik begrepen) geen levering aan webshops....
Wat er van waar is weet ik niet maar ik had het opgevangen.

Ze hebben nog nooit aan webshops geleverd.
Ik heb jaren geleden bert trumpie en ronald baar al op de koffie gehad.

Maar ik denk dat het een manier is om de schulden van Serpent kwijt te raken en dan op een goedkope manier verder te gaan.
Er staat al een nieuw bedrijf wat Serpent en dergelijke distribueert.
Dus gewoon op de boedelveiling de spullen goedkoop opkopen en dan doorstarten.

GJ

Ze hebben nog nooit aan webshops geleverd.
Ik heb jaren geleden bert trumpie en ronald baar al op de koffie gehad.

GJ

Das niet waar ze hebben wel degelijk aan webshops geleverd ......
Dat weet ik uit een betrouwbare bron(nen) ;)

Ze zullen het met de herstart misschien gaan schrappen , in het verleden is het echter weldegelijk gebeurt hoor.

volgens de KvK:
Serpent group BV in oprichting ,zelfde adres als oude serpent.
Wat betreft web winkels:

Het nadeel als onze hobby/sport alleen en webwinkels e.d. te koop zou zijn is dat de consument er niet gauw mee in contact komt.
Mijn eerste contact met de model race komt ook voort doordat ik deze auto's in een speelgoed zaak met een grote modelbouw afdeling tegen kwam.
Vroeger gaf ook Bart Smit onze hobby een goede impuls door de verkoop hiervan op zich te nemen.
Ik vindt het daarom ook jammer dat de echte modelbouw winkels zoals Quartel praktisch niets meer in onze sport doen. Ik zelf doe heel weinig met webwinkels om bovenliggende redenen.

Het zou inderdaad goed zijn als modelbouwzaken meer aandacht geven aan rijden in competitie verband. Maar het lijkt mij toch zeer onverstandig om helemaal niet aan webshops te leveren. Als je zondag wat stuk rijdt kun je het 's avonds bestellen en heb je het woensdag in huis. Dat betekent dat je het volgende weekend de boel weer in orde kan hebben. Met een fulltime baan ben je anders afhankelijk van koopavonden, meestal donderdag of vrijdag, en als je dan al het geluk hebt dat de betreffende winkel het spul op voorraad heeft, heb je erg weinig tijd om te sleutelen. In deze tijd raak je volgens mij gewoon klanten kwijt als je niet aan webshops levert.

Als je een goede relatie met een modelbouw winkel heb willen zij gerust de benodigde onderdelen opsturen . Een mailtje of telefoontje is dan voldoende.
Ik heb, toen ik met een Picco reed waarvan de onderdelen in nederland slecht te krijgen waren, veel in een duitse modelbouw zaak gekocht ,allemaal per post . Als je zorgt dat je je rekeningen netjes betaald, gaat het allemaal prima.Dus wat dat betreft vindt ik de genoemde voordelen van webwinkelen overdreven.

Ok, ik spreek dan wel uit de periode 2000-2002.
Maar ik heb toen ook al aangedragen dat ze op een gegeven moment wel moeten.
En dat hebben ze dan ook gedaan waarschijnlijk.

GJ

Tuurlijk, het kan allemaal ook zonder webwinkel als je dat wilt. Ik denk dat veel mensen het wel fijn vinden om thuis al te kunnen zien wat het gaat kosten, of jouw onderdeel inderdaad in het assortiment zit en soms zelfs of het op voorraad is. Of de voordelen nou overdreven zijn of niet, webwinkelen begint een behoorlijk geaccepteerde manier van winkelen te worden voor veel mensen. Een fabrikant doet zichzelf tekort als hij ervoor kiest aan deze groep niet te leveren.

en je hebt webwinkels en webwinkels. de ene heeft een winkel en verkoopt daarnaast ook via internet, de andere is een garage/loods vol met onderdelen die alleen via internet verkoopt. Ik weet dat in de statische modelbouw door een aantal fabrikanten hierin onderscheid gemaakt wordt voor al dan niet beleveren

Ja en nee dit persbericht is pas op de site gezet na dat andere bericht van rc-junkies.

Alle 2 vormen dus 1 verhaal.....

Wel lachwekkend dat toen RCJ het stukje plaatste over de hele wereld op div. forums paniek ontstond en allerlij mensen met zgn. inside kennis het probeerde tegen te spreken met als uiteindelijke resultaat dat Serpent zelf met een bericht kwam.

Ja, het is een feit dat Serpent MRC naar de knoppen is en de inboedel onder de hamer gaat en iedere persoon die dit probeerde tegen te spreken is dus waarschijnlijk geen insider, probeerd iedere vorm van negatieve publiciteit te voorkomen, of is gewoon blind.

En ja, er werd hard gewerkt aan een doorstart welke nu blijkbaar onder de namen Serpentasia, Serpenteurope en Serpentamerica gaat gebeuren.

Serpent 835 2WD 235mm rollend chassis

Probeer niet het onderwerp te verpesten maar heb een partij spul gekocht waaronder een 835 2wd 235mm gebruikt maar niet afgeracht.

Ben zelf meer de off road rijder en wil hem niet mishandelen op een parkeerplaats is er ook animo voor??

Groeten Robert

Daar hebben we hier een 'te koop' gedeelte voor op dit forum, dirtinator ;)

Alle 2 vormen dus 1 verhaal.....

Wel lachwekkend dat toen RCJ het stukje plaatste over de hele wereld op div. forums paniek ontstond en allerlij mensen met zgn. inside kennis het probeerde tegen te spreken met als uiteindelijke resultaat dat Serpent zelf met een bericht kwam.

Ja, het is een feit dat Serpent MRC naar de knoppen is en de inboedel onder de hamer gaat en iedere persoon die dit probeerde tegen te spreken is dus waarschijnlijk geen insider, probeerd iedere vorm van negatieve publiciteit te voorkomen, of is gewoon blind.

En ja, er werd hard gewerkt aan een doorstart welke nu blijkbaar onder de namen Serpentasia, Serpenteurope en Serpentamerica gaat gebeuren.

Als je op een site in America plaatst dat Serpent MRC failliet is (wat jij deed), wat voor een reactie verwacht je daar dan?
Serpent MRC, Serpent benelux, wat voor een naam dan ook, dat snappen ze daar toch niet?....
Weet jij precies hoe de zakelijke constructie van Mugen in elkaar zit?....
Uiteindelijk gaat het toch maar om 1 ding:
kan ik volgens jaar nog met een serpent auto rijden, of niet?
Ik ga niet verkondigen dat ik het allemaal zo goed weet, dat doen andere over van alles al heel erg goed, maar zoals het er nu uitziet, kan je volgend jaar gewoon met je serpent blijven rijden en blijven er onderdelen te verkrijgen....

daar gaat het toch om, of niet?.....

Voor de eindgebruiker wel, voor dit topic niet.

Iemand postte hier dat 'serpent de boeken neerlegt'. Daar kwam een zelfde soort reactie op: geruchten, men wist het niet, het zou onzin zijn, enzovoort. Uiteindelijk blijkt het dus gewoon waar. Dat ze een doorstart maken, doet daar verder niets aan af.

"echte insiders" zul je op een forum natuurlijk nooit horen over dit soort zaken.

Vandaag de dag wordt er zelfs met BMT's gereden dus ja, volgend jaar kan jij ook nog Serpent rijden wat er ook met ze gebeurd....

Maar Martin, het was jij die ook stellig beweerde dat Serpent niet failliet was terwijl de curator hierin toch duidelijk was op zijn website ?
En als je nog steeds beweerd dat het RCJ verhaal onzin is moet maar volgende week even bij de veiling gaan kijken. Het nieuwsbericht is gewoon de waarheid, het zijn de mensen zoals jezelf die paniek zaaien door deze waarheid als onzin te bestempelen.

Welke "waarheid" is dat dan. Heb je enig idee wat er dan nog te veilen valt? Dat lijkt me sterk aangezien de kijkdag pas dinsdag is en dan dus voor het publiek duidelijk wordt wat niet al lang weg is of al verkocht.

De naam serpent is nog stevig in nederlandse handen. Daar verandert de nieuwe distributie en productie constructie niets aan.

De naam, design team en bedrijfsfilosofie (Team Serpent) is nog springlevend en gebrand op een succesvolle doorstart. Laten we, al was het maar om zoveel mogelijk merken binnen de hobby/sport te houden, hopen dat Ronald en Michael in hun opzet slagen.

Negativiteit is altijd simpel. Het doorgaan op een moelijk pad omdat je in een merk gelooft, en in je eigen product is iets wat ik persoonlijk met bewondering aanschouw.

Back