Dit staat al in het F3P gedeelte. Als mensen dan aan komen zetten met een verhaal dat een servo in ruststand 1A trekt.. tsja..
Iemand die "Peppie" heet, neem ik bij voorbaat al niet serieus meer

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dit staat al in het F3P gedeelte. Als mensen dan aan komen zetten met een verhaal dat een servo in ruststand 1A trekt.. tsja..
Toch.. vergelijk het met het overclocken van je PC. Daar neem je ook een zeker risico mee, en win je marginaal snelheid mee, terwijl je PC ook prima werkt.
De Graupner C131 kan NIET op 2s rechtstreeks, nou ja, het kan wel, maar dan krijg je 'parkinsoneffecten'. Dat is op te lossen door je motor even te laten lopen om de ergste spanningspiek eruit te halen, maar een diode is dan makkelijker.
De vraag was dan welke diode men pakt. Dus niet of de diode nodig is, of hoe diodes werken, maar welke specifieke diode er daadwerkelijk in de praktijk gebruikt wordt.
iemand al ervaringen met deze servo's?
Graupner HV 279 (digitale 6 gr servo tot 8,4V)... dus geen diodes meer nodig op 2S. Wel wat duurder dan bijv. een DS318
Graupner Servo HV 279
Bij Jr noemen ze hem 319hv.
Het probleem is dat ze op 2s inderdaad even snel zijn als 318 op 6v, maar die gebruiken we op en hogere spanning, dat maakt de 318 dus nog sneller en krachtiger.
op wedstrijd vlak wordt er bijna nooit bec gebruikt. Ik nog wel maar wil daar ook verandering in.
nu dacht ik het zo te doen :
ik heb Turnigy 6 regelaar en JR318 servo's
wat ik dacht te doen is het rood draadje van esc naar ontvanger los te maken en aan de rode accu inging op de esc vast te maken met diode.
gaat dit lukken op deze manier ?