Hallo Ralf,
Plaatjes gemaakt. Ik heb de kap er maar even afgeschroefd want anders zie je door de dummy zowat niks.
Eerst een plaatje op afstand:
Dan van de ophanging.
Hier is het aan de motor geschroefde kruis te zien. Ik gebruikte kunststof afstandbussen die ik nog had liggen. Omdat ze te kort waren monteerde ik twee multiplex plaatjes tegen het brandschot. De montage deed ik met stukken 3mm draadeind (geborgd met veerringen, natuurlijk) in inslagmoeren in het brandschot. Aan te raden is om bij HK direct afstandbussen met de juiste lengte te bestellen. Zeer mooi gemaakt uit alu, met flensen zelfs; voor 4$ per set loont het opstarten van de draaibank beslist niet. Binnendiameter is ook groter denk ik en gebruik van 4 mm draadeind heeft dan de voorkeur.
Je ziet hier ook dat de as van de motor geheel naar achter is "doorgetikt". Dit om aan de voorzijde de meegeleverde propmeenemer te kunnen monteren (te zien op de eerste foto). Deze wordt met 4 imbusbouten op de bell geschroefd. Ik meen op het accessoireplaatje bij de 6374 dit type meenemer ook te ontwaren. Dit ding heeft verreweg de voorkeur boven de meenemer met konische klempassing (zo'n ding met propellor vloog bij een andere motor bij een test in de tuin al eens met een grote klap tegen het huis). Op de meenemer zit (bij mij) 10 mm. metrisch draad en dat is dus ook niet verkeerd.
Laatste plaatje, montage van de regelaar
De regelaar (Sentilon 100A) hangt onder de motor, gemonteerd op twee haaks omgezette 2mm aluplaatjes.
Het stekkertje dat eronder aan hangt dateert nog uit de tijd van de gebruikte SBEC. Deze hing in het andere model ook onder de motorkap en ik soldeerde daarom een JST-stekker direct aan de plus en de min van de regelaar. Aan SBEC's zit vaak een JST-stekker (female). HK heeft de JST-stekkers (met goede siliconenwire) in haar programma. Je kunt natuurlijk ook JR-stekkers gebruiken of stekkers helemaal achterwege laten.
Dat is het dan wel, meen ik.
Groet,
Juun
Plaatjes gemaakt. Ik heb de kap er maar even afgeschroefd want anders zie je door de dummy zowat niks.
Eerst een plaatje op afstand:
Dan van de ophanging.
Hier is het aan de motor geschroefde kruis te zien. Ik gebruikte kunststof afstandbussen die ik nog had liggen. Omdat ze te kort waren monteerde ik twee multiplex plaatjes tegen het brandschot. De montage deed ik met stukken 3mm draadeind (geborgd met veerringen, natuurlijk) in inslagmoeren in het brandschot. Aan te raden is om bij HK direct afstandbussen met de juiste lengte te bestellen. Zeer mooi gemaakt uit alu, met flensen zelfs; voor 4$ per set loont het opstarten van de draaibank beslist niet. Binnendiameter is ook groter denk ik en gebruik van 4 mm draadeind heeft dan de voorkeur.
Je ziet hier ook dat de as van de motor geheel naar achter is "doorgetikt". Dit om aan de voorzijde de meegeleverde propmeenemer te kunnen monteren (te zien op de eerste foto). Deze wordt met 4 imbusbouten op de bell geschroefd. Ik meen op het accessoireplaatje bij de 6374 dit type meenemer ook te ontwaren. Dit ding heeft verreweg de voorkeur boven de meenemer met konische klempassing (zo'n ding met propellor vloog bij een andere motor bij een test in de tuin al eens met een grote klap tegen het huis). Op de meenemer zit (bij mij) 10 mm. metrisch draad en dat is dus ook niet verkeerd.
Laatste plaatje, montage van de regelaar
De regelaar (Sentilon 100A) hangt onder de motor, gemonteerd op twee haaks omgezette 2mm aluplaatjes.
Het stekkertje dat eronder aan hangt dateert nog uit de tijd van de gebruikte SBEC. Deze hing in het andere model ook onder de motorkap en ik soldeerde daarom een JST-stekker direct aan de plus en de min van de regelaar. Aan SBEC's zit vaak een JST-stekker (female). HK heeft de JST-stekkers (met goede siliconenwire) in haar programma. Je kunt natuurlijk ook JR-stekkers gebruiken of stekkers helemaal achterwege laten.
Dat is het dan wel, meen ik.
Groet,
Juun
Laatst bewerkt door een moderator: