Setup voor Ikarus Yak 54

Ik heb wel een 19gr liggen die je zaterdag mag lenen, dan neem ik een soldeerboutje mee:D

Ik zou echt dat motortje met een turnigy 6A proberen, als die hem niet rondslingert dan doet geen enkele regelaar dat en is de motor stuk.

Dankje wel Alexzzz voor je aanbod. Maar, ik weet niet zeker of ik kan komen, of een gekneusde pols nog niet genoeg is heb ik momenteel een virusje, zit met een kotsbakje naast me en een laptop op bed een beetje te surfen... :( Schijnt te heersen. :rolleyes:

Groet,

Julius

Als je zou willen, ik heb nog een ongebruikte 6A turnigy regelaar liggen en ook nog een 19 grammertje.. en heb momenteel niets te doen en A'dam is niet zo gruwelijk ver weg...

Bij gebrek aan een baas, kan ie ook niets horen.. wat er niet is, kan het niet horen ;)

Had ik ook, maar die nieuwe baas bleek in Biezinge-Kapelle te zitten (zeeland) en de belofte van veel thuis mogen werken viel tegen. Plus dat het moederbedrijf er niet zo van gecharmeerd was dat ze toch iemand aangenomen hadden terwijl dat officieel niet mocht.. dus ben ik nu weer zoekende.. maar in de IT is er gelukkig nog niet echt sprake van een financiele crisis, althans, niet in de sector waar ik mij in begeef :)

Ok, op die manier....

Toch 1 pluspuntje; Julius kan er zijn voordeel mee doen, maar of dat gebeurt....?:D

Motor en regelaar zijn maandag opgestuurt naar Hacker in Duitsland. Kostte me 5,90 aan verzendkosten, ben benieuwd of ik dit terug krijg van Hacker....

Ach, ik ben eigenlijk al blij als ik snel een nieuwe thuisgestuurd krijg. :D

Viavia vernomen dat het Hacker A-10 motortje gewoon een Hextronic is.
Lachwekkend niet, hetzelfde motortje maar dan 3x zo duur. :mrgreen:
Of nu, eigenlijk triest dat ik daar ingestonken ben.

Volgende keer maar het 19 grams motortje en Tunighy 6A regelaar van Hobbycity!

Wel, ik heb net het pakketje ontvangen van Hacker.
In de Hacker A-10 motor bleek een foutje te zitten, deze viel onder de garantie en hebben ze dus kosteloos vervangen. Hierna heeft Hacker de X-7 ESC met nieuwe motor getest: De motor starte wel zonder 'stotteren' maar scheen niet vloeiend te draaien. Dus heeft Hacker de X-7 kosteloos vervangen door de (duurdere) Master 8; deze is 2 gram zwaarder maar draaid volgens Hacker wel prachtig de A-10 met 8x4,3. Binnenkort even testen.

Groet,

Julius

Vanavond eindelijk weer even bezig geweest het Yakje af te bouwen.
Bijna klaar; alleen het landingsgestel en de lipo moeten nog op de juiste plek.

Nu vind ik de afbeeldingen in de handleiding alleen een beetje vaag rond het bevestigen van het landingsgestel:
Ik zie dat je 2 witte ringen om het voorste gat in de romp moet plakken, hierna wil men 2x carbon rod dwars door de vleugel door het gat met de ringen steken. Waar moet ik deze carbon rods verkleven?
Daarna komen er ook nog 2x carbon rods door het achterste gaatje in de romp. Hoe moeten deze worden vastgezet?

Misschien kan iemand welke in het bezit is van een Ikarus Yak een detailfoto plaatsen?

Groet,

Julius

@Alexzzz; tsja.... markelo ging weer eens mijn neus voorbij.:rolleyes:
Kom de laatste tijd er domweg niet aan toe te bouwen/vliegen.:p

Back