Verder met de plaatsing van de tank en ontsteking, die elkaar best wel een beetje beconcurreren voor de ruimte: Er zijn werkelijk ZEËEN van ruimte in de romp, maar het overgrote deel daarvan is IMHO onbruikbaar vanwege dit:
De romp loopt maar ongeveer 5 cm door vóór de vleugelvoorrand, dus om iets EN binnen de romp te houden, EN ook nog eens bij te laten dragen aan een juiste ligging van het zwaartepunt, moet eigenlijk alles tegen dat brandschot aan geplakt worden. Het stickertje op de vleugel geeft het zwaartepuntsbereik aan, en dat is dus in totaal maar ongeveer 20 cm ruimte.
De bij de kit bijgeleverde tank is belachelijk groot, om precies te zijn een liter inhoud, en dat heb je helemaal niet nodig....
Een halve liter is meer dan genoeg, daar moet 20 minuten vliegtijd makkelijk mee te halen zijn.
Die tank moet, omdat de Radial een gewone glow-carburateur heeft, en dat ding ook nog eens naar beneden wijst, nogal laag in de romp komen, dus heb ik het "tankdek" gedeeltelijk moeten amputeren teneinde de tank te laten zakken tot hij de vleugel raakt, wat min of meer precies de juiste hoogte is. En dan komt precies ook de ruimte vrij, om de ontsteking boven de tank strak tegen het brandschot aan te prakken:
het nadeel daarvan is wel dat het een eindeloos gepiel wordt om de slangen en dergelijke aan te sluiten, en er een paar erg krappe bochtjes gerond moeten worden, maar hé, je kunt niet ALLES hebben, toch?
Nu eerst maar eens een manier verzinnen om de ontsteking "stevig en toch makkelijk verwijderbaar" op zijn plek te binden, ik denk dat ik daarvoor maar teruggrijp op mijn favoriete tie-rap....