Hi allemaal,
gister kreeg ik opeens de spontane drang om een shocky te bouwen
Zo gezegd, zo gedaan.
Motto:
simpel, goedkoop, en licht
(wie wil dat nou niet
)
Oke, gratis plan gedownload van de Extra 300 van RCpowers. Dit is een flatout van depron van ongeveer 90 centimeter en 350 gram.
Tekeningoverzicht heb ik op één A4'tje geprint, en aan de hand van die tekeningtjes ben ik gaan tekenen op het depron.
In mijn hoofd: shock setup: wat inhoud:
-servo's ~5 gram
-motor 19 gram outrunner (bekende)
-regelaar turnigy 6A
-lipo 2S 350mAh
-ontvanger GWS pico
Bijna geen koolstof gebruikt (heb ik niet meer in huis) dus andere oplossingen bedacht.
Het geheel is gemaakt van 2mm depron hier en daar versterkt met glasvezeltape (fantastisch spul) en toch nog wat koolstof.
Het is mijn eerste shock dus of het gaat vliegen weet ik niet, maar dat lijkt me een kwestie van proberen
Het resultaat heeft een spanwijdte van 80cm en een gewicht van 150 gram vliegklaar dus met lipo.
Genoeg gelult, hier de pics:
gister kreeg ik opeens de spontane drang om een shocky te bouwen

Zo gezegd, zo gedaan.
Motto:
simpel, goedkoop, en licht

Oke, gratis plan gedownload van de Extra 300 van RCpowers. Dit is een flatout van depron van ongeveer 90 centimeter en 350 gram.
Tekeningoverzicht heb ik op één A4'tje geprint, en aan de hand van die tekeningtjes ben ik gaan tekenen op het depron.
In mijn hoofd: shock setup: wat inhoud:
-servo's ~5 gram
-motor 19 gram outrunner (bekende)
-regelaar turnigy 6A
-lipo 2S 350mAh
-ontvanger GWS pico
Bijna geen koolstof gebruikt (heb ik niet meer in huis) dus andere oplossingen bedacht.
Het geheel is gemaakt van 2mm depron hier en daar versterkt met glasvezeltape (fantastisch spul) en toch nog wat koolstof.
Het is mijn eerste shock dus of het gaat vliegen weet ik niet, maar dat lijkt me een kwestie van proberen

Het resultaat heeft een spanwijdte van 80cm en een gewicht van 150 gram vliegklaar dus met lipo.
Genoeg gelult, hier de pics:

Laatst bewerkt: